Hi,
Ik ben een februari mama, maar misschien toch leuk om mijn verhaal te lezen (van de 1e baby):
Drie weken voor ik uitgerekend was, lag onze uk nog in een stuit en kreeg ik een draaipoging. Ik persoonlijk vond dat echt een ramp. Het moment zelf was echt niet prettig en de hele dag had ik een heel onbestemd gevoel. Nu zou ik dus waarschijnlijk een keizersnede krijgen en die gedachte hield me erg bezig. Ik was enorm bang voor de bevalling, maar een keizersnede betekende een ruggeprik. En dat kan ik niet, dacht ik. Ik voelde me dat weekend ook echt een beetje depri. Waarschijnlijk waren dat de voortekenen al van de a.s. bevalling, want drie dagen na de draaipoging braken mijn vliezen: midden in de nacht. Ik werd wakker en dacht: o jee, het is begonnen. Ik maakte mijn man wakker en zei: Jij gaat vandaag niet werken. Het gekke is dat ik gewoon zeker wist dat dit de bevalling ging worden.
Omdat onze uk in een stuit lag, moest ik dus naar het ziekenhuis. Op mijn gemak mijn tasje nog gepakt (was net 37 weken dus stond nog niet klaar) en om 3 uur waren we in het ziekenhuis. Ik werd aan de ctg gelegd en verder een gesprek met de vk. We mochten gaan slapen, maar we moesten er rekening mee houden dat ons kindje toch wel vandaag geboren ging worden. Maar ik had niet eens weeën!
Om half tien kwam de gyn even controleren. Onze uk in een stuit, geen weeënactiviteit en geen indaling: dat werd een keizersnede. Maar ik was inmiddels zo relaxed. Ik weet niet hoe het kwam. Hormonen denk ik.
Zelfs de ruggeprik, ik was wel zenuwachtig, maar die viel heel erg mee. Om 13 uur werd ik van de afdeling af gereden, om 13.55 is onze uk geboren. ik heb er echt niks van gemerkt. Ineens hoorde ik gehuil en zei: he, die is van mij!. Ik lag gewoon te kletsen met de verpleegkundige en mijn man!
Wat wel jammer was, was dat ik naar de vercouver moest en mijn man en onze zoon naar de afdeling gingen. Natuurlijk had ik onze zoon wel mogen vasthouden en knuffelen, maar toen ik klaar was met de operatie, moest ik toch echt weg en gingen mijn man en zoon naar de afdeling. Dat duurde een half uur.
Ik heb mijn bevalling als zeer relaxed ervaren. Die zes weken daarna ben ik weer vergeten, zijn ook zo voorbij. Ik wil best nog zo'n bevalling!
Gr. Tamara.