hebben jullie al een vast ritme?

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

heb even en vraag sverre is nu 4,5 maand oud en heeft al een aardig ritme eten,slapen en zelf poepen.ahhahah

hij poept nu om de dag tussen 2 voedingen in ben benieuwd of het zo blijft of dat meer mama's het gemerkt hebben dat hun kindjes dat ook doen.

nou doei doei lucy

Finn (3 mnd) heeft eigenlijk sinds hij goed doorslaapt (toen was hij 7 wkn oud) al een redelijk vast ritme. Hij krijgt borstvoeding en kreeg tot voor kort 5 voedingen, maar de laatste 2 wkn is het steeds vaker 4 voedingen. Na een voeding is hij meestal 1 tot 1,5 uur wakker dan dan slaapt hij tot de volgende voeding.

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu bijna   5 maanden en hij heeft nu ook een ritme. Hij wordt standaard altijd om 6.30 uur wakker voor de voeding. Daarna gaat hij (als hij niet naar de oppas gaat) om 7.00 uur nog naar bed.
Dan slaapt hij meestal nog tot ongeveer 9.30 uur-10.00 uur. Dan krijgt hij om 11.00 uur weer zijn voeding en gaat hij rond 12.00 uur-12.30 uur weer naar bed.
Dan is hij weer om 15.00 uur wakker en krijgt hij weer om 16.00 uur zijn voeding.
Meestal slaapt hij daarna nog even in de box of kinderwagen.
Om 18.00 uur gaat hij in bad en om 18.30 uur slapen. Om 22.30 uur krijgt hij zijn laatste fles en dan slaapt hij weer tot 6.30 uur.

Eerst poepte hij ook om de dag, maar nu weer elke dag...Misschien ligt het eraan dat ik hem nu af en toen een fruithapje geef ofzo, weet niet.

Ben wel eens onzeker of het zo goed is met de voedingen, maar hij doet het gewoon goed, dus ik laat het zo maar.

Hallo,

Sinds een paar weken hebben wij hier ook enigsinds een ritme te pakken.. Milan is nu bijna 3 maanden oud.. Hij krijgt de laatste voeding tussen 23.00 en 00.00 en dan komt hij weer tussen 5.00 en 6.00 uur... Wil nog weleens verschillen want hij wil tussendoor ook nog weleens komen voor zijn speentje...Hij krijgt om de 6 uur voeding dus dat is een mooi ritme.. Ik ga van de week proberen om hem in de laaste voeding wat rijstebloem te geven misschien dat hij dan wat meer uren maakt..

Gr Kiki

Dat heeft me zoon ook, dat hij komt omdat hij zijn speen wil hebben. Maar dat is meestal ook standaard, om 4.30 uur.
Die rijstebloem werkt goed hoor, dat heb ik ook gedaan en toen sliep hij ineens door! Van te voren niet, toen kwam hij zeker nog 1 keer per nacht.

Hoi,

ook hier een vast ritme.

's Ochtens maken we Lieke en Nick om 7 uur wakker, gaan om 7:45 weer terug naar bed. Slapen dan tot ongeveer 10:15. Krijgen om half 11 de fles. Blijven dan meestal tot ongeveer 12:00 uur wakker. Slapen dan tot 14:30, weer een fles en gaan om ongeveer 16 uur weer naar bed. Om half 7 nog een fles. Zijn dan wakker tot 20:00 uur. Om 22:00 uur maken we ze weer wakker voor de laatste fles en dan is het cirkeltje weer rond.        

Natuurlijk wijken ze (en wij ook) hier wel eens vanaf, maar ze doen het hier goed op.

Groetjes Miranda

Hoi,

Tom, bijna 5 maanden,  heeft ook al een tijdje een aardig ritme.

's morgens wordt hij tussen 07.30 en 08.00 uur wakker voor de fles. Daarna wil hij altijd weer slapen, meestal tot een uur of 10.00.
Om 11.00 uur krijgt hij weer de fles. Dan is het maar net hoe zijn pet staat. De enen keer slaapt hij wel de andere keer niet.
Om 14.00 weer een fles. Daarna slaapt hij vaak wel nog ongeveer 1,5 uur.
Om 17.00 een fles. Tom blijft dan altijd wakker. Om 19.00 wil hij weer de fles. Door deze doe ik dan rijstebloem. Daarna gaat hij naar bed en slaapt heerlijk door tot de volgende morgen. 's Nachts hoor ik hem bijna nooit.
Heerlijk.....hahaha

Groetjes Sandra

Ook wij hebben een ritme,

tussen 7.30 en 8.00u de fles, dan of terug naar bed, of wakker blijven tot de volgende fles, ligt er aan wat de dag voor in houdt heeft, het maakt hem nite veel uit.
Over het algemeen wordt hij wakker voor eten
.
Keurig om de 4 uur, 5 voedingen per dag (200). Om 11.30u de fles weer, en dan naar bed, daar slaapt hij tot ongeveer 15.00u, dan om 15.30u de fles weer, dan blijft hij beneden. tussen 19.00u-19.30u weer de fles en gaat dan naar bed, om 23.30u weer fles (moet wakker maken) en dan weer naar bed tot de volgende ochtend 7.30-8.00u.

In de box doet hij nog wel hazeslaapjes tussen het spelen door, maar best al veel wakker, maar toevallig vandaag niet, als hij alles bij elkaar 2 uur wakker is geweest dan is het veel...

Terug
Bovenaan