hebben jullie al een vast ritme?

Wij hebben voor een deel een vast ritme.
"s morgens komt Thijmen vaak rond 6u omdat papa of mama dan ook gaat werken en meneer wordt dan wakker. Dan krijgt hij de fles en gaat weer slapen tot 9u/9.30u.
Weer gelijk de fles en daarna spelen. Rond 10.30u weer slapen, hij gaapt dan vaak en dan moet hij naar bed.
Soms is het eerder en soms later ('s morgens wisselt het wel), maar dan komt hij rond 13u/13.30u.
Weer fles, spelen en slapen.
Om 16u, fles, spelen en slapen. Om 20u moeten we hem vaak wakker maken voor de fles.
Hij is vaak te moe om daarna nog even te spelen en om de dag gaat hij in bad.
Om 24u krijgt hij de borst en daarna gaat hij ook gelijk slapen.
Thijmen (3 maanden) krijgt ongeveer 6 voedingen van 165cc

Hihi, wat toevallig, het ritme van Roef is haast exact hetzelfde als dat van Thijmen!
Alleen na de fles van 16.00 slaapt Roef van ongeveer 17.00 tot 18.00.
Daarna is hij even wakker, gaat om 19.00 in bad, en aansluitend voed ik hem en gaat hij naar bed. De laatste voeding krijgt hij tussen 22.30 en 23.00.
Maar de rest verloopt hier exact hetzelfde zoals Deez beschrijft.
Groetjes Annemarie

Hoi,

Lucianna wordt maandag alweer 13 weken. Sinds 3 weken is het ritme wat we hebben dat ze slaapt van 20.00 tot 7.00.
Dan 7.00 eerste voeding, wassen aankleden en naar beneden.
om 9.30 de tweede   voeding, spelen en rond 11.00 slaapt ze dan tot ongeveer half 1.
Half 1 derde voeding, spelen en als het weer het toelaat wandelen. (dan slaapt ze van 2 uur tot ongeveer half 4)
Rond half 4 vierde voeding, spelen.
Dan rond 5 uur masseer ik haar (babymassage) dan in bad en dan om 6 uur voeden (5e voeding), tot half 7. Dan gaan wij eten en Lucianna in de wipstoel. Om 7 uur gaan we naar boven, nog een voeding (nr. ) en dan gaat ze rond half 8 naar bed.
Vooral 's avonds probeer ik niet af te wijken, dus elke dag een massage en een bad.
Overdag is het wat moeilijker, maar over het algemeen is dit het schema.

Groetjes van Gea

O ja, ik geef volledige borstvoeding op verzoek. (dus tussendoor krijgt mevrouw ook nog wel eens een slokje....)

Yanna is nu 10 weken oud en haar eerste voeding is rond 5.30 / 6.30 uur. Daarna zit er standaard 4 uur tussen. Soms 4,5 of 3,5 maar meestal netjes rond de 4 uur.
De tweede voeding dus om 10.30 uur. Derde om 14.30 uur. Vierde om 18.30 / 19.00 uur en de laatste om 23.00 uur. Voor deze laatste moet ik haar wel wakker maken.

En ik moet er meestal rond 4.30 uur uit om haar een speen te geven. Dan slaapt ze dus nog even door. Ik hoop dat dat binnenkort niet meer hoeft .

Ze krijgt 150 cc per keer (weegt ongeveer 4,5 kg)

Groetjes,
Rosanne

mama van Quentin (3jr) en Yanna (10 wkn)

Hoi,

Mijn dochter van 3 maanden heeft 't volgende ritme

7.30/8.00 eerste voeding
Na de voeding naar bed.
11.30/12.00 voeding
Dan rond 13.00/13.30 naar bed
15.00/15.30 wakker
15.30/16.00 voeding
dan rond 17.15/17.30 naar bed
19.00 voeding
19.45 naar bed
23.00 laatste voeding.

Mijn dochter slaapt vanaf de 9e week ongeveer door van 23.30 tot 07.30/ 8.00

Gr Jessica

Oh ja, ze poept soms 3 a 4 keer per dag. Sowieso elke dag 2 keer

hoi mijn dochter heeft sinds twee maanden al een vast ritme ze krijgt sochtends om half zes een fles en dan krijgt ze om half tien rijstebloem in een bordje en dan om half twee weer een fles voeding dan krijgt ze om half vier der fruithapje en dan om half zes der groente en dan slaapt ze door tot de volgende ochtend totdat ik haar wakker maak om half zes omdat ze dan naar de oppas moet voordat ik naar mijn werk ga ze krijgt dus twee flesvoedingen van 200cc per dag en een boord pap en groente en fruithapje ze is nu vierenhalve maand oud

groetjes sandan

Silas krijgt 'smorgens om hal7 zijn 1e fles, hier moeten we hem voor wakker maken, maar dat moet wel, willen we op tijd bij school zijn.
Om half 12 en dan om half 5 weer een fles. De laatste fles om half 10 is met anderhalf schepje rijstebloem. Slaapt hij heerlijk op!!
In elke fles zit 210 cc water.
Na zijn voeding overdag is hij veel wakker, af en toe een hazeslaapje, alleen 'smorgens na dat hij in de kleren is en we naar school moeten slaapt hij heerlijk in de kinderwagen.
\
Silas is erg tevreden en erg makkelijk. Hij weegt nu ongeveer 13 pond.....

Liefs Hilma

Terug
Bovenaan