Hebben jullie al leven gevoeld? Zo ja, hoe zou je dat omschrijven?

Hoekjexxx

New member
<p>Hoi meiden, </p><p>Ik heb nog nooit iets op een forum geplaatst, dus als ik iets niet goed doe of dubbel of een of andere forum regel overtreedt, zeg het vooral :) Ik ben nu 16 weken en 3 dagen zwanger en kijk enorm uit naar het moment de baby te voelen en ben een beetje ongeduldig aangelegd dus ben druk aan het voelen. </p><p>Ik merk dat ik sinds deze week echt veel meer mijn handen op mijn buik leg in de hoop iets te voelen. Er borrelt van alles, maar volgens zijn het mijn darmen. Laatst dacht ik wel iets te voelen als plopjes, maar daarna niet meer gevoeld dus zal wel niks geweest zijn. Nu had ik net iets geks, ik dacht een soort rimpeling te voelen, het was een gek gevoel en wel heel prettig, een beetje zoals je voelt als je net uitgerekt hebt. Nu hoop ik natuurlijk dat het de baby is, maar waarschijnlijk slaat mijn fantasie op hol. Daarom ben ik benieuwd of jullie al iets gevoeld hebben en zo ja, of je zou kunnen omschrijven hoe dit voelt (al weet ik dat dit heel moeilijk te omschrijven is), zodat ik vol ongeduld verder kan wachten op het eerste duidelijke schopje. </p><p>Groetjes!</p>
 
In het begin zijn het vaak plopjes. Maar die hoeven nog niet elke dag voelbaar te zijn. Dus grote kans dat je al wel wat gevoeld heb. Bij mijn eerste zwangerschap voelde ik het pas rond de 20 weken, placenta lag achter. Toen voelde ik plopjes. 
Nu ben ik zwanger van de 2e en ligt de placenta weer achter en voel ik het denk ik vanaf een week of 15-16. Nu voel ik geen plopjes maar voel ik wel dat er iets beweegt. Als een soort hartslag in m'n buik. Vooral als ik in bed lig. Soms zie ik m'n buik bewegen zonder dat ik het duidelijk voel. 
Het ligt er dus ook een beetje aan waar je placenta ligt. Vaak zeggen ze ook dat je denkt dat het je darmen zijn maar dat het dan dus al wel je baby is. 
 
Ik voelde ook rond de 16 weken af en toe een plopje. Dat ik dacht "was het dat nu?!" En dan was het weer een dag weg. Rond de 20 weken wat vaker en duidelijker. Placenta ligt aan de voorkant bij mij dus voel het sws niet heel goed maar toch als het er is kan het niet missen.  
 
Hoi,
Ik voelde op 14+3 waarschijnlijk voor t eerst ons kindje, toen ik niet terug in slaap kon komen. Ik had een kriebelend gevoel een stukje onder mijn navel, alsof iemand heel zacht met zijn nagels je streelt, maar dan vanbinnen! De VK zei dat dat 98% zeker ons kindje is geweest. En dat dat ook geldt voor de zachte plopjes de dagen erna (Heel subtiel en op 1 plek, zoals een zeepbel die popt. Niet zoals in je darmen wanneer ke lucht voelt verschuiven en later evt moet winden, sorry voor de details haha). Het is niet elke dag, en zo subtiel dat als je ook mar enigzins bezig bent (spannende film of serie kijken) je t al niet merkt.
Het kan dus wel... maar ik hoor in mijn omgeving dat veel vriendinnen pas rond de 20wk voor t eerst wat voelden. Rust en geduld denk ik dus ;)
 
Hoi,
Ik voelde op 14+3 waarschijnlijk voor t eerst ons kindje, toen ik niet terug in slaap kon komen. Ik had een kriebelend gevoel een stukje onder mijn navel, alsof iemand heel zacht met zijn nagels je streelt, maar dan vanbinnen! De VK zei dat dat 98% zeker ons kindje is geweest. En dat dat ook geldt voor de zachte plopjes de dagen erna (Heel subtiel en op 1 plek, zoals een zeepbel die popt. Niet zoals in je darmen wanneer ke lucht voelt verschuiven en later evt moet winden, sorry voor de details haha). Het is niet elke dag, en zo subtiel dat als je ook mar enigzins bezig bent (spannende film of serie kijken) je t al niet merkt.
Het kan dus wel... maar ik hoor in mijn omgeving dat veel vriendinnen pas rond de 20wk voor t eerst wat voelden. Rust en geduld denk ik dus ;)
 
Hoi,
Ik voelde op 14+3 waarschijnlijk voor t eerst ons kindje, toen ik niet terug in slaap kon komen. Ik had een kriebelend gevoel een stukje onder mijn navel, alsof iemand heel zacht met zijn nagels je streelt, maar dan vanbinnen! De VK zei dat dat 98% zeker ons kindje is geweest. En dat dat ook geldt voor de zachte plopjes de dagen erna (Heel subtiel en op 1 plek, zoals een zeepbel die popt. Niet zoals in je darmen wanneer ke lucht voelt verschuiven en later evt moet winden, sorry voor de details haha). Het is niet elke dag, en zo subtiel dat als je ook mar enigzins bezig bent (spannende film of serie kijken) je t al niet merkt.
Het kan dus wel... maar ik hoor in mijn omgeving dat veel vriendinnen pas rond de 20wk voor t eerst wat voelden. Rust en geduld denk ik dus ;)
 
Super bedankt voor jullie reacties! Fijn dat er wel hoop is voor het voelen onder de 20 weken haha. Rozenmeisje en gebruiker 10236634 is dit ook jullie eerste kindje? 
 
Het is mijn eerste zwangerschap en zit nu op 19+5 weken.
Sinds begin deze week voel ik echt heel duidelijk de baby. Heel moeilijk te omschrijven, maar het lijkt wel een aai langs binnen, soms precies een duw. Al 2 keer ook echt een stampje, dat was even verschieten! 
Toen ik 16 weken ver was, had ik ook wel het gevoel de baby af en toe te voelen. Ik voelde precies mijn darmen (wat kan want ik was echt zwaar geconstipeerd), maar het wsmas toch anders. En nu ik de baby bijna dagelijks wat voel, ben ik er toch van overtuigd dat dit toen al de baby was. Gewoon veel zachter.
Ik heb op dit moment echt vol ongeduld gewacht! Zo het teken van leven in mij te voelen.  Al geeft het mij ook wel stress dat ik hel niet dagelijks voel, of enkel savonds laat in bed. 
 
Terug
Bovenaan