Hebben jullie dat ook...

...dat je een steeds leukere moeder wordt???

In het begin huilde Esther zoveel en was ik zo moe. Ik liep de hele dag met haar rond om haar stil te krijgen en had zo'n behoefte aan even mijn lijf voor mezelf hebben. Als ze dan in de box lag, dacht ik 'lekker laten liggen'. Ik was zo bezig om haar blijer te krijgen én het huishouden goed te doen én een leuke gezellige echtgenote te zijn  én mijn sociale leven weer op te pakken..dat ik het grootste deel van de tijd gesloopt was.

En nu...ik word steeds leuker! Ik pak haar uit de box om op de bank samen een uur te knuffelen. Ik sjouw me een breuk aan mijn armen omdat ze het zo leuk vindt om buiten rond te kunnen kijken. Ik sleep haar met wipper en speelkleed de hele dag achter me aan. Zodra ze een kik geeft wíl ik haar oppakken. Ik heb besloten dat stofvlokken en een ongedweilde vloer goed zijn voor haar weerstand en dat mijn vriendengroep best ietsje kleiner kan. Ik slaap niet meer uit, maar lig met Esther te kroelen in bed in het weekend. Niks persoonlijke ruimte, wat mij betreft ligt ze de hele dag aan me vast geplakt.

Heerlijk, heerlijk, heerlijk! Ik heb zo mijn draai gevonden! Moest ik even delen...

XXX

Eveline

Eveline,

wil jij mijn mama worden?

Ik ben heel lief, rustig en  vrolijk .

Mijn mama laat me mijn eigen fles drinken  en nu heeft ze hier ook al opgeschrijft dat ik zelluf mijn kamertje op moet gaan ruimen .

Groetjes Laura

hoi eveline,

ik moet zeggen dat ik het ook echt heerlijk vindt om lekker met senna samen te zijn de hele dag! ik vind het altijd jammer als hij weer naar bed gaat, en ben blij als ik de volgende ochtend die big smile weer zie!
en inderdaad, van een beetje stof krijgen ze een goede weerstand!! hihi....

liefs marijke

Nou even serieus....

Ik heb vorige week een kleed gekocht met Winnie the Pooh waarop Laura op de grond kan spelen en dat ligt in de keuken als ik samen met haar kook en vandaag heb ik al kletsend met mijn kleine meid haar kamer en de badkamer een grote beurt gegeven. Voorheen wachtte ik tot ze sliep, maar dit is ook wel erg gezellig. Ook betrap ik mezelf er regelmatig op dat ik met haar op de bank zit te spelen in plaats van hier de boel doen, dat kan 's avonds ook, toch, en ach dat beetje stof...

Ik kom meer in mijn element als moeder en geniet er steeds meer van. Het is hier vaak een gezellige (zij het wat stoffige) boel.

Groetjes Ilona

Hier merk ik ook dat ik weer een beetje in mijn gewone doen begin te komen! Vonden we het eerder een mega onderneming om met zijn 5-en op pad te gaan, nu draaien we er onze hand niet meer voor om. En ze gaat inderdaad ook steeds meer mee "doen". In de keuken met het koken, op de grond als de jongens aan het spelen zijn, in de wipstoel als ik kleertjes aan het naaien ben. Het wordt allemaal zo langzamerhand gewoon!
Heerlijk hè?

Sabine

Hi,

Sinds ik gestopt ben met bv (na 7,5 week), voel ik me stukken beter en kan ik meer van ons mannetje genieten. Ik voelde me alleen maar voeder, nu voel ik me moeder. Lekker kroelen, hem aan het lachen krijgen, hem troosten, alles is leuk.

Maar waarschijnlijk ben ik wel een "ontaarde" moeder, want in tegenstelling tot de meeste moeders, sta ik te popelen om weer aan het werk te gaan. Mijn zwangerschapsverlof zit er a.s. donderdag op en ik had nog tot 30 juli vakantie gepland. Maar vanaf volgende week ga ik al weer werken (8 uur per week) en vanaf 30 juli ga ik de volledige 24 uur werken, zoals afgesproken.

Ik vind het heerlijk nu ons mannetje wat groter wordt, meer kan hebben en ik hem met een gerust hart kan achterlaten bij (schoon)ouders. Weer tijd voor mezelf.
Mijn sociale leven pak ik al een tijdje weer op, maar dan met kind. Zo cliche als wij het vonden: als je kindje er is, dan is dat heel gewoon. Het is zo waar! Een verjaardag? Ons ukkie gaat mee. We zijn zelfs al op vakantie geweest met hem. Ons hele leven draait om hem, maar het is zo natuurlijk. Wij hebben onze weg gevonden.

En nu we onze zoon eindelijk goed kennen (want ja, als vader en moeder krijg je zomaar een vreemd wezentje in je schoot geworpen en als kindje heb je ineens te maken met twee vreemde wezens die steeds maar aan je zitten), wordt het steeds leuker.

Gr. Tamara
Mama van Cas (16-04-2007)

Hoi,
hier begint het ook lekker te lopen. Gelukkig ben ik op het werk klaar met mijn cursussen en het werkt aardig zoals manlief en ik samen hebben bedacht om het e.e.a. te verdelen.
Quinn is niet zo knuffelig. Die wil actie. Mama die liedjes met hem zingt, met hem stoeit en zo. Of gewoon zelf op zijn speelkleed dingen ontdekken.
Groetjes Veerle

Hoi,

Ik heb mijn draai ook weer aardig gevonden. Daardoor ben ik een stuk relaxter als in het begin en ik merk wel dat dat ook invloed heeft op Emma. Zij is ook een stuk tevredener. Genieten dus!! Ik merk ook dat ik nu weer wat meer aan mezelf toekom.
Alleen dat poetsen...ja daar heb ik nog steeds niet zo'n zin in hahaha

Groetjes Monique

Terug
Bovenaan