hebben jullie die gebruikt? of gebruiken jullie die?

A

Anoniem

Guest
hebben jullie ook een bola gebruikt of gebruiken jullie die ?

daarmee bedoel ik zo'n belletje wat je laag op je buik hangt

ik vind het wel wat hebben eigenlijk jullie??

groetjes renata

Ik heb me alten vertellen dat niet goed is voor kind in je buik.
maar goed heb er dus geen ervaring mee hoor. Zou wel eens aan de vk vragen als ik jou was.

Liefs van mij

Bij mijn eerste zwangerschap had ik er wel een, maar die heb ik maar een paar weken gedragen omdat ik merkte dat de  kleine minder bewoog als ik 'm om had. Blijkbaar vondt ze het niet zo fijn. Nu heb ik 'm ook niet om gedaan, hij hangt aan de kattenpaal, kan de kat er fijn mee spelen. Ik heb wel gehoord dat als je er een draagt dat je dat balletje zo laag mogelijk moet dragen omdat het kindje naar het geluid toe kruipt. Als je het dus heel hoog draagt kan je kindje in en stuit gaan liggen.
Groetjes, Janine (31+4)

Ik had er ook een en ik heb m heel de zwangerschap gedragen...
Vond het ook leuk dat de mensen daaraan konden zien dat je zwanger bent (in het begin dan, later ontkom je er niet meer aan hihi)
Ik heb m voor de zekerheid ook laag gedragen en mijn dochter is dan ook gewoon geboren, en bleef een drukte maker (deed soms zelfs zeer)

Liefs, Jennifer

ik heb hem met mijn eerste zwangerschap ook gedragen en nu heel af en toe.
werd wel door mensen gewaarschuwd dat je hem inderdaad zo laag mogelijk moet hangen of niet, heb hem inderdaad laag gehangen en in de 7e maand niet meer groetjes

Ik heb hem bij mijn vorige zwangerschap gedragen en draag hem ook nu weer.
Ik geloof er niet zo in dat het belletje een negatieve invloed heeft op de ligging van de baby. Mijn dochter lag vanaf een week of 20 altijd met dr hoofd naar beneden en dit kindje ligt dwars in mijn buik (vrijdag 25 weken zwanger). Toen ik bij deze zwangerschap het belletje weer uit de kast pakte vond ik de reaktie van mijn dochter heel leuk. Het geluid dat het belletje maakte was gezien haar reaktie duidelijk een teken van herkenning en ze vind het heel fijn als ik m draag als ze verdrietig of over haar toeren is , dan speelt ze er even mee en word ze weer rustig.

Groet Xanthe

Ik had er ook 1 om bij de oudste. Hoorde ook al die verhalen over stuitligging enzo. Er was zelfs iemand die tegen me zei dat het vruchtwater het geluid versterkt en dat de baby het dan hoort als een kerkklok! Heb het na gevraagd aan de verloskundige en die zei dat al die verhalen onzin waren. Ze zei dat het voor die ukkies rustgevend was. Dus het kan idd kloppen dat je kindje minder trapt als je er 1 draagt, omdat hij er van in slaap is gevallen.
Ga er denk ik ook nog even 1 kopen, ben al wel 28 weken, maar vind het wel erg leuk!

Liefs Annemarie

Ps: wist trouwens niet dat zo'n ding een bola heet, weer wat geleerd.

Ik wilde er ook graag één, maar ze zijn bijna nergens meer te verkrijgen en dat gaf me toch wel het gevoel dat het niet alléén maar goed kan zijn.

Ik heb er dus geen en ga er ook niet meer naar op zoek... het zal wel een reden hebben !

Elk geluid wordt trouwens wel heel erg versterkt in de baarmoeder, dus het kán best een herrie zijn wat wij niet zo ervaren, maar ja..... daarop hebben we toch geen zeker antwoord. Doe wat je wilt zou ik zeggen.

Groetjes Marasje

Terug
Bovenaan