hebben jullie dit ook wel eens?

dat je overal aan twijfelt? yara slaapt nu bijna elke nacht van 11u tot half 9.. echt helemaal lekker maar hoe prop je 5 flessen in die tijd? en om dr nou elke dag een fles minder te geven..     ze is morgen 16 weken maar ik ben nu ook begonnen met fruit.. 2 weken geleden was ze 63cm en 7 kilo.. ze vind het echt lekker, maar vanaf vandaag twijfel ik ineens of ik dat wel goed doe..

omdat yara zo 'groot' is..past ze niet zo goed meer in de kinderwagenbak, het gaat nog wel, maar vraag me af of dat nou lekker ligt voor dr..maar 'durf' eigenlijk niet zo goed de kinderwagen om te bouwen omdat andere mensen misschien wel zeggen dat dat niet goed is.. ze is tenslotte pas 16 weken..

echt.. vandaag is echt zo'n dag dat ik even overal aan twijfel en ben gewoon een beetje down.. misschien ligt het aan het weer, yara slaapt op 2 uurtjes na ook al de hele dag en zit maar een beetje te zitten.

nouja.. misschien is het strakkies weer over.. maar nu twijfel ik aan alles..

groetjes jose (mama van yara)

Hoi Jose,

Ja hoor, heeeeel herkenbaar !! Vooral als dit je eerste kindje is. Ik had het ook heel erg bij mijn zoon Thijmen. Twijfelde soms ook echt aan alles. Maar alles is tot nu toe goed gekomen. Ook nu bij de tweede, heb ik soms die twijfels nog wel eens. Veel minder dan bij Thijmen.
Maak je niet teveel zorgen over het feit dat je die twijfels hebt. Hoort er allemaal bij. Het feit dat je ze hebt geeft aan dat je heel veel van je kindje houdt, en het houdt je ook scherp. Vergeet je hormonen niet!!! Die spelen ook echt nog een rol ook al is je kindje ondertussen 4 maanden oud.
Ik las ergens het volgende: "Je bent pas echt ontzwangert als je niet meer overstuur wordt van de melk die overkookt.".   Oftewel: geef jezelf de tijd hiervoor, bij mij voelde ik me na 1 jaar pas weer de oude zoals ik was voor de eerste zenagerschap. Als je je al weer hetzelfe kunt voelen.........je bent moeder geworden!

Sterkte en laat alles een beetje over je heen komen! Volg je gevoel, dan komt alles goed!
Groetjes, Misja(35), mama van Thijmen ( biiijjjna 3) en Marten( 9 weken)

dankjewel voor je reactie...

je hebt denk ik ook wel gelijk dat het erbij hoort allemaal..t zullen ook inderdaad wel de hormonen nog zijn want vannacht begon ik al met huilen om niks toen mn man vroeg hoeveel yara in de fles moest vanmorgen..hihi.. ik bedoel.. zo erg was dat nou ook weer niet .

yara zit op dit moment ook niet helemaal hapy in dr vel, ze krijgt nu al tandjes en is dus veel aan het mopperen en huilen,dat helpt dus ook niet echt.. maar toen ze me net met 2 armpje vast pakte toen ze op schoot zat.. ja dan weet ik ook eigenlijk wel dat ze misschien toch wel blij is met mij als mama..

misschien moet ik vanavond maar gewoon een lange douche nemen, in bed tv kijken met een wijntje en daarna heerlijk optijd gaan slapen, ik moet morgen werken dus mn man heeft de eventuele nachtdienst en late voeding..

dankjewel..

groetjes jose en yara

hoi jose,

Inderdaad, gewoon doen dat wijntje en lekker tv kijken vanuit je bed!!! Kortom: doe iets waar jij je goed bij voelt en wat jou ontspant. Wanneer jij ontspannen bent, is je kindje dat ook. Zelfs wanneer jij het verbergt, hebben ze het nog door! Ik heb ooit een cursus babymassage gevolgd en daar werd verteld dat wanneer ik een hoge ademhaling heb omdat ik gespannen ben, je kindje dat merkt en daar op reageert. Zodra je je kindje op schoor hebt, n je past zelf   buikademhaling toe ( = ontspanning) dan voelt je kindje dat direct!!! Wat dat betreft zijn we nog heel dierlijk en primitief!

Relativeren meid en laat je niet gek maken door jezelf !
Ook ik jank nog om het minste of geringste en ik moet er dan altijd maar om lachen, als ik weer doorheb waar het vandaan komt!!

Groetjes, Misja

Blij te lezen dat ik af en toe niet de enige ben...

Wat betreft de kinderwagen, niet twijfelen hoor. Yoëll is zondag 10 weken en ligt nu 3 weken in de wandelwagen, omdat hij uit de bak 'trapte'.
Als het buggydeel helemaal plat kan, mag de kleine er gewoon in.
Ik heb een winterzak erin zitten en Yoëll af en toe een beetje omhoog, nou succes verzekerd, hij kan van alles zien en vind het super.

En wat betreft andere mensen; doen wat jezelf het fijnste voelt is het allerbeste!!

Groetjes en geniet van je lekkere warme douche

Pauline mv Yoëll 10-09

Ik zou 'm ook lekker in de platte buggy leggen hoor. Mijn mannetje is nu 10,5 weken en is bijna 7 kilo en twee weken geleden was hij 63 cm. Als hij in dit tempo doorgaat zal hij met 4 maanden ook niet meer in de kinderwagen passen. Je moet toch wat! De kinder-fysiotherapeut die adviseerde alleen wel om naar een oplossing te zoeken waarbij het kindje plat kan. Een kindje mag pas rechtop vervoerd worden als het zelf kan gaan zitten (en niet onderuitzakt). Eventjes in de maxi of wipper kan wel, maar het ruggegraatje is er nog niet klaar voor om veel rechtop te zitten.
Anders zou je eventueel een ouderwetse kinderwagen op de kop kunnen tikken. Die bakken zijn groter (tegenwoordig veel commercie, hoe eerder ze eruit groeien, hoe eerder je weer wat nieuws gaat kopen).
Liefs Phira

Ik heb toevallig gisteren van ellende de wandelwagen tot buggy opgebouwd.
De bak werd te klein en om nou hem de hele dag in de maxi rond te duwen is ook niet goed.
Ik heb hem er gisteren even erin gezet om te kijken of dat ging, en ja hoor, prima!!
Ik akn niet wachten om met hem zo eens te gaan wandelen om te zien hoe hij het vind.
Kay is 16 weken oud..

Esmé mv kay

Hai
Ik ben verbaasd dat de kleintjes al zo snel in de wandelwagen zitten. Zou het dan aan de kinderwagen liggen? Ik heb de buggaboo cameleon en die bak is best groot. Kan ik hem nog lekker een tijdje in laten liggen, het gaat allemaal zo snel.
Liefs Esther mama van Thomas bijna 16 weken.

Terug
Bovenaan