Hebben jullie dit ook wel eens..

A

Anoniem

Guest
Je hebt een leuk huis,
Geld om gelukkig te leven,
Lieve partner,
Leuk kindje(s)

En toch.... mis je iets??

Ik weet het ook echt niet. Heb echt een dip terwijl ik alles heb om gelukkig te zijn... (zucht)

Groetjes Kirsten mama van Tyche

Hoi Kirsten,

Ik herken je gevoel wel een beetje. Inmiddels weet ik ook dat geluk niet in dingen zit, maar in jezelf. Het zijn niet de dingen om je heen die je gelukkig kunnen maken, maar hoe je er mee  omgaat.
Is het echt een dipje, of heb je dit vaak / vaker? Misschien helpt het om eens een boek uit de bieb te halen over geluk, gelukkig zijn. Wie weet kan dat je helpen, het kan in ieder geval geen kwaad.

Liefs,
Daisy

Pff nee heb dit wel vaker en weet ook dat het aan mijn eigen onzekerheid ligt. Dan gebeurd er 1 klein dingetje en daar maak ik me dan heel de dag zorgen over. Weet ook wel dat ik dat niet moet doen maar ja... makkelijker gezegd dan gedaan...

Dank voor de tip in ieder geval.. misschien dat ik het wel doe..

Ja, dat is zeker makkelijker gezegd dan gedaan. Ik weet het, helaas. Mijn hoofd zit vol met gedachten, en die krijg ik niet makkelijk op een rijtje, laat staan dat ik het overbodige eruit kan zetten. Ook niet verwonderlijk, omdat ik de laatste jaren erg veel heb meegemaakt. De rek is er een beetje uit en dat maakt ook dat ik het moeilijk vind om van dingen te genieten. Ik geniet wel van Julian hoor en we doen ook veel dingen, hij komt niks tekort. Alleen weet ik dat ik mezelf wel tekort doe. Daarom loop ik nu bij een psycholoog. Zodat ik met zijn hulp weer wat ruimte in mijn hoofd kan creeeren. Maar uiteindelijk moet ik het toch zelf doen..
Pfff... valt soms niet mee hoor!

Ja ik heb dus precies hetzelfde...
Heb ook een groter hoofd nodig zodat ik meer ruimte over heb..
Maar die zou ik dan toch weer volstoppen met andere zorgen.

Heb ook een tijdje bij een psycholoog gelopen maar dat hielp bij mij niet echt omdat ik het echt een dom mens vond met nutteloze tips zeg maar.

Hoop dat het bij jou wel helpt.

En idd gewoon genieten van Julian. Doe ik ook met Tyche maar ja nu ligt ze op bed en dan kan ik weer gaan piekeren...

Heb je erge dingen meegemaakt de laatste jaren of praat je er liever niet over??

ik kan je heeeeel goed begrijpen.....
zit momenteel ook in behoorlijk dipjes....eerst dacht ik dat het nog van het ontzwangeren was, maar ondertussen is Jari al 9,5 maand dus zal het daar toch niet aan liggen.
Ik heb hier ook helemaal niets te klagen, maar toch klaag ik en weet ik soms even niet wat ik ermee aan moet! Dan gaat het weer even goed en dan weer niet, maar het ligt er wel aan hoe ik zelf steeds tegen dingen aankijk. Soms kun je alles hebben en soms zijn er dagen dat er niet dit fout moet gaan. Wij gaan over 5 weken op vakantie en ik hoop dat dat me even goed doet om weer frisse energie op te doen.
Echte tips heb ik niet.....alleen het ene ding genieten van je meisje (en de andere kids) en ga nu leuke dingen buiten doen en laat de boel de boel en lekker dingetjes doen waar je vrolijk van word!
Groetjes Nessie

Hee Nessie,

Je hebt wel gelijk dat ik gewoon even iets leuks moet gaan doen. Dus dat ga ik zeker doen straks als mijn moppie wakker is.
En bij mij is het, net als bij jou, idd ook dat het per dag verschild. Kei vervelend.
Ik hoop ook idd voor je dat je lekker kan bijtanken op vakantie!

Liefs Kirsten

Tyche is nu ook 9,5 maand dus denk ook niet dat het bij mij nog ontzwangeren is.

Ja, ik heb het een en ander meegemaakt. Ik heb er hier wel eens (ooit) iets over gemeld, maar nog nooit het hele verhaal. Misschien wel goed om toch eens te doen:
Het begon in 2003: we bleven kinderloos en na een jaar ben ik gaan temperaturen, toen  overleed mijn moeder geheel onverwacht terwijl wij in Indonesie op vakantie waren, ik raakte mijn vaste baan kwijt,  in 2005 de draad van de  kinderwens weer opgepakt, eerste onderzoek in het ziekenhuis: bleek dat mijn buik vol zat met tumoren. ben binnen 10 dagen geopereerd. Tumoren weggehaald en 1 eileider en anderhalve eierstok. Het ging om borderline tumoren, die zijn niet goed- en niet kwaadaardig, maar moeten wel verwijderd worden anders kunnen ze kwaadaardig worden. Toen elke 3 maanden voor controle. Bij de tweede controle groeide er iets, maar........toen bleek dat ik zwanger was. Super zwangerschap gehad en een hele moeilijke bevalling. Julian heeft een hele slechte start gehad met een Apgarscore van 1! 4 dagen IC, 3 dagen kinderafdeling en toen mocht hij eindelijk naar huis. Ik geniet echt van hem, maar heb alles nog geen plaats kunnen geven en heb daar nu dus hulp bij want alleen lukt het echt niet.

Dat zorgelijk waar je het over hebt herken ik ook nog uit een andere periode en dat   heb ik nu ook nog wel. Ik ben veel te perfectionistisch en daar heb ik zelf het meeste last van. Ik zit niet snel stil, ben altijd bezig zodat ik niet te veel hoef na te denken en ook alles nog weer "perfecter" maak. De boel de boel laten, dat kan ik niet hoor!
Ik moet alles onder controle hebben anders raak ik geirriteerd en van slag.

Zo een heel verhaal. Maar het ging om jou... heb jij dingen meegemaakt die in je hoofd blijven malen? Je kunt ook een verwijzing vragen voor een andere psycholoog. Dit zijn ook maar mensen en het kan gebeuren dat het gewoon niet klikt. Dat is toch niet erg?

Terug
Bovenaan