Hebben jullie kindjes dit ook ???

Hoihoi,

even een vraagje.
elke keer als we stephan waarschuwen voor iets wat hij niet mag loopt hij naar de tafel of de bank en stoot dan heel zachtjes zijn hoofd.
Net alsof hij zichzelf straft zeg maar.

Hebben meer kindjes dit want ik vind het toch vreemd.
Nou doet hij het wel zachtjes maar ik ben bang naarmater hij ouder word dat hij het harder gaat doen omdat hij dan misschien steeds meer kan hebben.
Hoe kan ik hem er van helpen.

Groetjes Pam mv Stephan

Kian heeft dat niet op die manier. Maar wel als hij iets niet mag dan pakt hij het eerste wat ie pakken kan en dat gooit hij op de grond. Ik negeer het maar, anders denkt ie nog dat ik onder de indruk ben ook.

Ik weet wel   dat als mijn man vroeger in de box werd gezet dat ie net zolang met z''n hoofd op de rand van de box bonkte tot z'n moeder 'm eruit haalde. Dus misschien is het een soort aandacht vragen. Of testen of je hem nog lief vind nadat je 'boos' bent geweest (door 'm te troosten).

Liefs Nelleke

Yoëll doet het af en toe in een driftbui. Als hij iets niet mag of je zegt nee tegen hem dan gaat hij op de grond liggen en met zn hoofd op de grond bonken.
Erg pijnlijk lijkt me, maar ik reageer er niet op.

Op mn werk doen sommige cliënten dit ook. Uit frustratie en een groot deel aandacht. Hoe meer je er op reageert of op in gaat, hoe erger het gedrag wordt.
Daarom reageer ik er bij Yoëll niet op. Na een paar tellen zeg ik alleen, ben je al klaar dan kunnen we verder. Vaak stopt hij dan en komt een kus geven

ergens klinkt het mij wel wat alarmerend in de oren, maar dat is ook afhankelijk van hoelang het al duurt. Kijk als het een fase kan zijn (weken) zou ik gewoon afwachten, maar stel dat je al in de maanden zit dan zou ik zelf naar de HA of het CB gaan.
Ik zou er iig ook geen aandacht aan geven, waarschijnlijk is het gewoon aandacht vragen omdat hij stout is geweest.

Suc6!

Liefs Jenneke mv Ivar

Hey hey,

Bedankt voor jullie reactie's.
Ik ga het gewoon negeren en dan maar hopen dat het op houd.
Hij doet het nu sinds een week of 3, du het is niet dat hij het al die tijd al doet.
Ik zal het gewoon in de gaten houden kijkenof het helpt als ik hem negeer.
En anders zal ik als het door blijft gaan wel contact op nemen met het cb kijken wat hun er van zeggen.
In ieder geval bedankt.

Groetjes Pam.

Hoi Pam,

Julian doet dit niet, maar ikzelf schijn het vroeger wel gedaan te hebben. Als ik mijn zin niet kreeg , dan ging ik met mijn hoofd tegen de muur bonken. Mijn moeder is er wel eens radeloos van geworden, maar heeft er nooit aandacht aan geschonken. Ik heb er niks aan overgehouden (geloof ik ).

Toen ik wat ouder was kon ik heel driftig zijn. Ik moest dan buiten maar afkoelen, waarop ik natuurlijk nog driftiger werd, totdat ik er hoofdpijn van had gekregen.   Dan klopte ik op het raam en zei: "mama, mijn hoofdje doet auw".   Dan was ik genoeg afgekoeld en mocht ik weer naar binnen.

Maar er is hoop hoor, ik ben als volwassene helemaal niet meer driftig ofzo, eerder meegaand en ik vind veel wel best. Het zal inderdaad "maar" een fase zijn, en een truc om aandacht op te eisen.
Succes ermee!

Ellen m v Julian

Hier niet helemaal dezelfde situatie maar ik herken er wel wat in. Thom is een beetje eenkennig aan het worden en als hij soms ineens wat veel aandacht krijgt, wordt hij verlegen en weet hij niet zo goed wat hij met zichzelf aan moet. Hij gaat dan gek doen, bijvoorbeeld met zijn ogen draaien en hij had een tijdje dat hij zichzelf dan op zijn hoofd of neus ging slaan, waarna hij snel au zei. Het was een soort afledingsmanoeuvre of zo. We hebben het ook zoveel mogelijk genegeerd en het is nu wel weer minder geworden.
Groetjes Laura mv Thom  

Oh ja, en over dat hoofdbonken vergeet ik nog wat. Ik heb een nicht, zij bonkte vroeger haar hoofd op de grond, maar bij een stenen vloer pakte ze wel een kussentje om eronder te leggen  Ik denk dat een kind zichzelf niet zo snel echt pijn zal doen..

Terug
Bovenaan