Hebben jullie (mannen) dat ook?

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Ik heb echt een probleem. Ik ben nu ruim 9 weken zwanger, en voel echt ontzettend veel zwangerschapkwaaltjes. Nu ben ik dus echt de hele dag moe en ben ik gewoon ontzettend blij als ik in mijn bedje lig en kan gaan slapen. Maar mijn vriend wil dan natuurlijk lekker knuffelen en aanhankelijk doen (meestal wil hij uiteraard ook vrijen), maar daar heb ik helemaal geen zin in na zo'n dag... mijn rug verrekt van de pijn, ik heb hoofdpijn, misselijk, zere benen.. nee dan heb ik daar geen trek in. Maar hij voelt zich dan weer helemaal buitengesloten. Alsof ik geen aandacht meer heb voor hem... alleen maar voor de baby en mezelf... en daar voel ik mezelf dan weer schuldig over... Wat moet ik hier nu mee? Ik vind dit zooo moeilijk!

Hoe gaan jullie (mannen) hiermee om??

Groetjes een wanhopige Sammy

hey

ja ik had in begin ook geen zin aan dat gehang en dat ie lief deed enzo heel lullig allemaal en voelde me dan ook rot en ik heb het hem gewoon uitgelegd en gelukkig begreep hij me
ook had ik geen zin in sex heb nu nog wel dagen er tussen zitten maar me mannetje begrijpt me gelukkig wel
gewoon uitlegge hoe je je voelt en misschien een troost voor je man over een paar weken veranderd het

groetjes amanda

mijn vriend gaat hier eigenlijk heel goed mee om, ik heb nu gewoon geen zin om te vrijen en dat begrijpt ie. leg hem gewoon uit dat het er nu even niet in zit en idd over een paar weken veranderd dat vanzelf

succes

heey

hier hetzelfde probleem! doordat ik zwanger ben geworden met behulp van een gyn is mijn zin in seks gedaald tot het nulpunt zal het even uitleggen!

Doordat ik om de dag (bijna elke maand van dag 10 tot dag 20) op controle moest en een inwendige echo kreeg (kijken of ei groeit) en de dagen dat ik geen controle had moesten we "verplicht"sex hebben! Na de eissprong wilde ik gewoon even geen gedonder aan me lichaam! gelukkig begrijpt mijn vriend dit maar vindt het wel lastig! Nu ben ik bijna 9 week zwanger en ook super moe!! En heb ik gewoon ff geen zin in alles! Gelukkig is mijn   vriend heel begripvol en dat hoort ook zo vindt ik! Hij verandert niet zoals wij!!! Hoe moeilijk hij het ook vindt hij accepteert het wel! gewoon lekker knuffelen is goed de rest ff niet!!! komt vanzelf wel weer!!!!!!!

succes ermee

cora

Hoi,

Mijn man begrijpt het wel, ben nu 7 1/2 week zwanger, maar hij heeft er
echt wel moeite mee. Als het aan hem ligt hebben we elke avond sex,
maar van mij hoeft dat weer niet. Af en toe best lastig hoor, want ook
ik voel me af en toe schuldig.

Maar als hij niet lekker en moe is dan heeft hij ook geen zin, dus zo
probeer ik het hem uit te leggen. Terwijl dit toch al mijn vierde is....

Groetjes,

Vanessa

quote: Sammy1986 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('05-06-2007 21:32:53'));

Maar hij voelt zich dan weer helemaal buitengesloten. Alsof ik geen aandacht meer heb voor hem... alleen maar voor de baby en mezelf... en daar voel ik mezelf dan weer schuldig over... Wat moet ik hier nu mee? Ik vind dit zooo moeilijk!

Eerlijk gezegd vind ik dit een beetje kinderachtig van hem, je kiest samen voor een kind en een beetje geduld met je vrouw / vriendin hoort hier gewoon bij, laat hij anders even het doen , wedden dat hij er dan ook geen zin in heeft.

Mijn manneke vraagt altijd of het wel gaat en of ie iets kan doen, terwijl ik dan gewoon zin heb in seks haha (hij is juist degene die het rustig aan wil doen)

Het is toch geen klein kind meer dat als ie even niet de volle 100% aandacht krijgt, erbij gaat janken, deal with it mister, straks als de beeb geboren is word dat echt niet anders, je gaat elkaar toch delen met een ander persoontje.

En inderdaad er is meer dan alleen seks op de wereld je kunt enorm intiem zijn door lekker te knuffelen, laat hem jouw buikje lekker insmeren (kortom betrek hem wel volop in je zwangerschap) zodra je een week of 10-12 bent kun je zo'n angelsound ding kopen dat vind een man echt superleuk om erin betrokken te worden. DAT is belangrijker dan wat er qua werkelijke daad gebeurd.

Hoi Allemaal,

bedankt voor jullie reacties. Bij onze zwangerschap is het echter wel iets anders dan bij de meeste zwangerschappen. Mijn vriend en ik kennen elkaar nog niet zo heel erg lang, en we zijn dus tijdens pilgebruik zwanger geraakt. Dus het is allemaal erg vreemd en vroeg. We zijn er nu wel blij mee... maar het is allemaal wel erg moeilijk. We moeten op zoek naar een huis en zo... dus het is allemaal zo hectisch... en dan ben ik ook nog eens een beetje afstandelijk... Maar ja... het zal over een paar weekjes wel anders zijn...
groetjes Sammy

Terug
Bovenaan