Hebben jullie (mannen) dat ook?

Precies hetzelfde hier, mijn vriend en ik hebben pas een relatie vanaf oktober 2007 en we waren in januari in verwachting (wel gepland maar hadden niet verwacht dat het zo snel zou gaan) ach mannen zijn soms een beetje rare wezens hoor, zeker als het op aandacht delen uitkomt toch moet ik zeggen dat ik het geen leuke eigenschap van iemand zou vinden, als mijn vent zou had gedaan kon die op de bank (dat is pas alleen haha)

Kan me wel voorstellen dat je ermee zit, je wilt iemand niet kwijtraken waarschijnlijk maar meis als je op die manier iemand kwijtraakt was ie het al helemaal niet waard om mee te beginnen, doe waar je jezelf prettig bij voelt, betrek hem overal bij maar doe geen dingen tegen je zin in, dat gaat je toch op den duur tegenstaan en dat werkt niet, wees gewoon eerlijk, zeg dat je je rot erbij voelt, leg uit wat voor dingen je voelt, je lichaam is nu een grote emotionele en hormonale achtbaan en dat is heel wat hoor!

Meid, probeer het hem gewoon uit te leggen. Mocht je je wat beter voelen, kan je altijd lekker met hem gaan knuffelen. In de eerste 11/12 weken hebben de meeste er niet zo zin in: je bent niet lekker, moe, misselijk, misschien wel pij aan je buik. Probeer het hem uit te leggen en tegelijkertijd geef hem toch nog wat aandacht, al is het op een ander manier dan hij nu van je verwacht.
Ikzelf had er ook totaal geen zin aan en mijn man had er moeite mee om het te begrijpen en vol te houden. Toch na wat uitleg heeft hij het er bij neergelegd. Je zult merken dat zodra je de eerste drie maanden bent gepasseerd je je een stuk beter gaat voelen en gelijk weer meer zin krijgt aan knuffelen en vrijen, misschien zelfs meer zin dan vóór je zwangerschap!!
Weer eerlijk en praat er met hem over; ik beloof je over een paar weken heeft hij niets meer te klagen !!
Sccs en gr. Arina (17 wk en 5 dg)

Hoi Sammy.
Ik of beter gezegd wij kennen je probleem helemaal hoor!!
Ik heb de hele zwangerschap al totaal geen behoefte aan seks.. Een beetje knuffelen kan ik nog wel velen, maar veel meer niet. Het interesseert me gewoon totaal niet. Kweet ook niet waar dat aan ligt, maar de ene krijgt nou eenmaal heel veel zin en een ander helemaal niet..
Mijn man weet het nog van de eerste zwangerschap, dus die wist al een beetje dat het er misschien deze keer ook weer in zat, en jawel hoor haha..
Ach, hij weet ook waar we het (niet) voor doen toch?
Probeer hem wel te vertellen dat het echt niet aan hem ligt, en dat je nog van hem houd, want ik denk dat ze daar dan ook wel eens aan gaan twijfelen..
Gr. Anne-Marie
33w

Hoi,

ik herken je gevoel helemaal. En dat in alledrie mijn zwangerschappen. Gelukkig weet mijn man inmiddels dat het niet aan hem ligt. Meestal ga ik s'avonds lekker tegen hem aan liggen en dommel zo in. Verder geef ik hem heel vaak tussendoor even een kus of een knuffel, bijvoorbeeld als hij aah et afwassen is. Op die manier geef ik hem het gevoel daat ik hem zeker niet afwijs, wat ik ook absoluut niet wil doen. Bij mij is het altijd heel mijn zwangerschappen zo gebleven. Maar na de bevallingen kwam het wel weer goed en daar ga ik nu ook van uit.

Groetjes van Marloes

uitgerekend op 1 juni, maar helaas nog geen baby in mijn armen (wel al in mijn hart)

hihi, mijn vriend had het boekje van Kluun gekregen. Help ik heb mijn vrouw zwangergemaakt.
Daar stond in bij sex, twee lege baldzijden... daarna nee grapje in de eerste periode geen sex en daarna kan je vrouw geen genoeg van je krijgen.

ben nu 10,5 week zwanger en begin nu weer wat puf te krijgen. hiervoor enkel moe en echt geen zin in sex. gewoon uitgelegd en zei lief lees maar in kluun het komt straks allemaal goed en dan moeten we allebei erg lachen.

ach het zin hebben komt vanzelf weer.
je vriend zal zich er toch bij neer moeten leggen hoor en probeer niet zelf je schuldig hierover te voelen.

Hoi meiden,

Nou, bij ons was dat grapje wat Kluun maakte wel waar hoor! Ik had de eerste weken helemaal geen zin in sex: moe, voelde me niet lekker etc, terwijl ik echt geen  mega zwangerschapsklachten heb gehad. Gelukkig was mijn man heel lief en begripvol.
Vanaf een week of 16 werd alles beter en nu heb ik behoorlijk veel zin steeds..........
Het is dus bij veel vrouwen zo dat je even die eerste periode doormoet, maar daarna kom je echt in een betere periode, in alle opzichten, HAHAHA!!
Groetjes,

NathalieMS
(24w+1)

ja en dan kan je man weer tegen gaan werken :p

Die van mij heeft geen zin meer zodra die de baby voelt bewegen, dan is het spontaan over haha maareh we hebben er beide geen problemen mee.. daar hoor je mannen niet vaak over maar als je ze persoonlijk spreekt blijkt het toch wel veeeeel vaker voor te komen als je denkt (en wij maar denken dat die mannen geen genoeg kunnen krijgen!)

Terug
Bovenaan