Hebben jullie ook van die dagen...

A

Anoniem

Guest
...dan heb je het super druk en heb je het gevoel dat je veel te weinig met je kleine speelt. En dan voel ik me zo schuldig!
Vandaag bijvoorbeeld moet ik best veel doen. Vanavond hebben we een uitje met vrienden en iedereen zou wat meenemen om te eten. Ik moest dus 2 pannen soep maken. (Kon natuurlijk ook een blik opentrekken, maar dan ben ik weer zo'n muts die het zelf wil maken.)
De keuken was echt supervies, dus ook meteen maar een grondige schoonmaakbeurt.
En ondertussen ligt die lieverd maar in de box te spelen.
Heb vanmorgen wel met hem geknuffeld hoor. Maar toch!
Terwijl hij heel lief speelt en niet om aandacht vraagt.
Ik had wel de box bij mij in de keuken geschoven. Dat was wel gezellig!

Oooooh...die onzekerheid.

is weer heel herkenbaar! ik heb ook van die dagen erbij dat ik vanalles moet doen of regelen, en ja dan is de tijd voor de kleine even iets minder, maar ik probeer hem ook wel zoveel mogelijk dan bij te leggen, en dan is het toch ook gezellig? en ik heb nog steeds wat moeite met de aandacht over 2 kids te verdelen vooral nu dinand erg huilerig en hangerig is, dan voel ik me heel schuldig naar mn dochtertje toe, vind dat echt heel moeilijk, en dan idd dat piekeren doe ik dit wel goed, gaat dat wel goed.......... pfffffff,
maar we zullen het best goed doen toch, we krijgen niet voor niets allemaal wel een keer per dag zo'n big smile

groetjes susanne

inderdaad herkenbaar. Ik ben ook echt zo ´n georganiseerde poets (althans voor de bevalling.....) en heb graag mijn huis aan kant. De dagen vliegen zooooo snel voorbij en die kleine is alweer 7 maanden. Ik heb dan ook echt wel geleerd om de boel de boel te laten en gewoon lekker bij de kleine op het kleed te gaan liggen rollebollen. Maar voor mij gevoel doe ik dat veel te weinig en daar voel ik me dan ook wel eens schuldig over.

groetjes Mie

Soms als het druk is op mijn werk en ik thuis ook nog het eea moet doen... Dan moet ik mezelf dwingen om de computer uit te zetten en lekker te gaan spelen met Heather. H. ligt wel heerlijk in de studeerkamer te spelen, maar toch.

Ik heb nu met mezelf afgesproken dat ik mag werken als Heather slaapt.

Verder vind ik het wel gezond als er niet de hele dag met 'r gesleept wordt. Heather is dol op aandacht en vindt het ontzettend gezellig als er de hele dag iemand in de buurt is, maar dat kan nou eenmaal niet. Ik zet haar dus bewust in de box en laat haar dan lekker spelen zodat ze niet zo'n jengelend meisje wordt die zichzelf niet kan vermaken.

Groetjes, KT

Ben wel even benieuwd wat jullie dan overdag met jullie kindjes doen. Vind zelf dat ik al erg veel tijd kwijt ben met flesjes klaarmaken en geven, fruithapjes en luier verschonen. Daar komt nog eens het huishouden bij. Leander wil erg weinig slapen en wil dan wel aandacht als hij wakker is, dus dan ga ik weer boekje met hem lezen en vliegen etc. Ik heb vaak het gevoel dat er zo weinig "mij"-tijd overblijft.

mij tijd, mij tijd??? Ohhhhh ja, dat weet ik nog wel, vroeger, toen ik nog wel eens tijd had om stieken heerlijk naar Oprah te kijken, of gewoon eens ongegeneerd een middag kon gaan winkelen.

Ik  doe nog steeds heel veel dingen (mijn vriend vindt het alleen maar leuk als ik lekker de stad in ga zonder de dochter), maar toch is het anders. Er is altijd een beetje haast want er moet nog wel iets gedaan worden. Tijd (mij tijd, poets tijd, relatie tijd) is een schaars goed geworden!

KT

Hallo,

Vraagje; wat doen jullie dan allemaal met jullie kleintjes? Ik knuffel en speel natuurlijk ook met hem, maar laat hem ook heel bewust veel alleen op de grond of in de box spelen. Hij kan zichzelf heel goed vermaken en persoonlijk vind ik dat ook best belangrijk. Ik probeer het samen en alleen af te wisselen.

Door jullie verhalen voel ik me een hele slechte moeder, ben ik dan te weinig met hem bezig? Ik heb namelijk ook nog wel eens tijd voor mezelf ( hij slaapt ook best redelijk veel hoor). Ik voel heel schuldig nu.....

Carina

Hoi,

Heather is dol op aandacht en wil het liefst de hele dag bij je zijn, maar dat kan nou eenmaal niet dus ze ligt ook lekker in de box hoor. Ik vind het ook belangrijk dat ze zichzelf leert vermaken.

Tja, wat doe ik met haar, spelletjes (komt een muisje aangelopen, dat soort  dingen), boekje lezen, balletje naar d'r toe rollen of gewoon lekker stoeien of knuffelen. Maar echt niet de hele dag  hoor!  
En als er tijd is gaat ze heerlijk een hele tijd onder de douche, we hebben nu zo'n badring, kan ze lekker in zitten en dat vindt ze ge-wel-dig.

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan