Hebben jullie ook van die dagen...

Niet schuldig voelen hoor!
Ik laat Chloë ook vrij veel alleen spelen, alleen vind ze dat momenteel niet zo leuk.
Daar is niks mis mee hoor. Ik heb geen tijd en ook niet altijd zin om met haar bezig te zijn.
Er zijn genoeg momenten dat ze mijn aandacht krijgt, maar ook genoeg momenten   dat ze die dus niet heeft.
Sil

Zo is het bij mij eigenlijk ook. Ik speel wel regelmatig met hem (inderdaad boekje lezen, vliegen, komt een muisje aangelopen, liedjes zingen, of soms gewoon naast hem liggen en dan gaat ie mijn gezicht voelen, of met hem op schoot tv kijken vindt ie ook leuk). Maar ik laat hem ook veel alleen spelen. Ik denk dat dat ook de beste balans is, maar soms weet ik niet meer zeker of het wel in balans is, geef ik hem genoeg aandacht denk ik dan. Vast wel.

groetjes Mie

Voel je absoluut niet schuldig hoor. Mijn zoontje speelt ook heel veel alleen op de grond of in de box. Hij kan dat ook heel goed ik vind het belangrijk dat hij zichzelf leert vermaken. Alleen voel ik me ook wel eens schuldig als ik heel veel aan het poetsen ben ofzo...
Maar ja, zo gaat dat nu eenmaal en echt veel tijd voor mezelf, waarin ik niet poets, strijk, was opvouw, de kleine verzorg, opruim, enz. is er inderdaad niet veel meer.

Ik heb dus hetzelfde als wat hierboven is beschreven. Is het wel in balans en geef ik hem wel genoeg aandacht?

Klinkt heel bekend. Hannah vermaakt zich prima in haar eentje in de box of op het speelkleed. Daar ligt ze dus ook vaak terwijl ik wat anders doe (achter de pc zitten ofzo  ). Tuurlijk doe ik ook wel af en toe wat met haar, maar vind zelf dat dat in verhouding toch wat weinig is.
Ik zit nu ziek thuis (borstontsteking, gaat vandaag gelukkig weer wat beter, dus weer even tijd om op het forum te kijken), dus afgelopen twee dagen heb ik haar helemaal veel alleen laten spelen. Dat moet ik dus als ik weer helemaal beter ben maar gaan inhalen...

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Ja, moeilijk is dat he!
Ik vind het heel belangrijk dat ze voldoende aandacht, liefde, knuffels, kusjes en wat dan ook krijgt maar vind het ook heel belangrijk dat ze goed en tevreden alleen kan spelen!
Maar wat is goed inderdaad???
Ik wil haar niet de hele tijd daar maar laten liggen "alleen", maar wil ook niet dat er de hele dag met haar rondgelopen word en dat ze niet meer alleen kan spelen!

Op dit moment is het zowieso een beetje lastig, ze zit niet echt lekker in haar vel, word overal boos om en kan zich op dit moment even niet zo goed vermaken (sprongetje?!).
Dan heb ik ook zoiets: Moet ik haar nu laten jengelen (is dat niet zielig? Ben ik een slechte mamma?) of moet ik haar de aandacht en knuffels zoveel als het kan geven nu ze het nodig heeft? (of word ze dan teveel verwend? Gaat ze daar aan wennen en kan ze straks niet meer tevreden alleen spelen?)

Pffff moeilijk hoor!

Terug
Bovenaan