Hebben jullie wiegje/ledikantje al klaar staan?

Eigenlijk heb ik het meeste al gedaan.de babykleertjes zijn gewassen en gestreken de spulletjes zijn in huis.alleen de wieg moet ik nog schoonmaken en opdekken.ik dacht ik wacht tot ik 37 weken ben.nou was ik vandaag bij mn moeder en ze was verbaasd dat ik de wieg nog niet gedaan had.ze zei vroeger moest alles met 7 maanden klaar zijn.dus ga ik het weekend dan toch de wieg maar doen ben dan bijna 36 weken.mn ma zei:je kan toch een laken over de wieg leggen als hij opgedekt is.zit natuurlijk wel wat in.want wil geen stoffige wieg voor mn ventje.hoe hebben jullie het gedaan?sta jullie wiegje al klaar voor de kleine spruit of wachten jullie ook zo lang?
liefs jootje

Wij gebruiken alleen een ledikantje en geen wiegje, maar deze staat al even bij ons ja.
NIet omdat het moet, maar gewoon omdat ik het leuk vond. Inmiddels al wel een keer verschoond, omdat ik vond dat het anders wel erg lang staat.

Maar wat maakt het uit. Je moet alles op je eigen tempo doen joh.
En als je ineens bevalt, dan komt het met het wiegje echt wel goed hoor! Je zal je baby van nood vast niet op de grond hoeven te leggen...

Al die goed bedoelde adviezen van iedereen... Heel lief en leuk, maar soms word je ook onnodig ongerust gemaakt!

even een kleine geruststelling, bij mij was nog heel veel niet klaar,geen kaartjes niet alle kleertjes waren gewassen, de meubeltjes waren nog niet schoongemaakt en ik had geen kleine kleertjes omdat ik dacht dat ik geen kleine baby zou krijgen omdat mijn man en ik allebij fors zijn,
Maarja het kan allemaal anders gaan. Maar het komt allemaal wel goed, geen stress, als je te vroeg bevalt moet je nog in het zkh blijven en er zijn altijd wel mensen/ familie die je in zo'n situatie helpen.

geen zorgen!!!

veel liefs
Marloes

Haha, mijn ledikantjes staan al een week of 3 opgemaakt en al, klaar voor de inhoud.. De kleertjes liggen al een week of 4 gewassen in de kast en mijn ziekenhuistas (ok, heb m in de tussentijd al 3x weer uitgepakt en heringepakt) staat ook al weken klaar... En dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat een tweeling vaak eerder komt, maar ook omdat ik gewoon graag dingen van mijn To Do lijstje afstreep, zodat ik het overzicht behoud =)
Op de een of andere manier verdwijnt mijn scherpte tijdens een zwangerschap...

Het kamertje stond al wat eerder op,maar sinds 3 weken is het ook echt ingeruimd.Ben nu 35wk 3 dg.
Ben 3 weken geleden begonnen met kleertjes wassen enz. Gisteren heb ik het ledikantje en bedje opgemaakt en ook mijn tas is sinds vorige week ingepakt. Bij mijn eerste had ik dit ook allemaal al klaar,volgens mij nog voor de 7 mnd en stond het inderdaad nog ruime tijd stof te vangen. Gisteren toch maar het plastic van het matrasje gehaald, gewoon omdat ik er zin in had,want als ik de kleine gewoon uitdraag staat het nog een maand stof te vangen,dus zal ik hem anders in de laatste week nog maar een keertje opnieuw opmaken. Overigens heeft een kraamhulp zo een ledikantje of wiegje voor je opgemaakt. Allemaal niks om je druk over te maken. Het geeft wellicht wat meer rust in je hoofd als alles klaar is en het is natuurlijk leuk om naar te kijken en te dromen.

Het kamertje stond al wat eerder op,maar sinds 3 weken is het ook echt ingeruimd.Ben nu 35wk 3 dg.
Ben 3 weken geleden begonnen met kleertjes wassen enz. Gisteren heb ik het ledikantje en bedje opgemaakt en ook mijn tas is sinds vorige week ingepakt. Bij mijn eerste had ik dit ook allemaal al klaar,volgens mij nog voor de 7 mnd en stond het inderdaad nog ruime tijd stof te vangen. Gisteren toch maar het plastic van het matrasje gehaald, gewoon omdat ik er zin in had,want als ik de kleine gewoon uitdraag staat het nog een maand stof te vangen,dus zal ik hem anders in de laatste week nog maar een keertje opnieuw opmaken. Overigens heeft een kraamhulp zo een ledikantje of wiegje voor je opgemaakt. Allemaal niks om je druk over te maken. Het geeft wellicht wat meer rust in je hoofd als alles klaar is en het is natuurlijk leuk om naar te kijken en te dromen.

Hey alles klaar hier!

Heb van de week het bedje (ledikantje) opgemaakt, zodat er toch vrij verse was in ligt. Stel ik zou nu nog tot 42 weken!!!! moeten lopen, dan verschoon ik het nog een keertje

liefs

He meid, ik heb en een wiegje en een ledikantje. Beide zijn opgemaakt, ben dan ook as dinsdag 37 wk. Maar het was gewoon leuk om dat vast te doen. Alles is helemaal klaar, kamertjes kleertjes, die kleine kan zo komen. Ik heb ook inderdaad een hele poos een laken over de commode en het ledikantje gehad. Mijn vader zei ook al dat je het klaar moest hebben bij 7 maanden, maar dan mag je toch nog niet naar huis als je bevalt dus dan is er echt wel iemand die het in orde maakt voor je.
Maar het is natuurlijk wel prettig als je dat zelf doet, voor je gevoel. Ik zou het bv niet aan mijn schoonmoeder over laten hahahaa. Dan hebben alle kleertjes opeens maat 20 hahahah.
Dan heeft ze weer rose sokken omdat ze haar lipstift meegewassen heeft ofzo.

Terug
Bovenaan