Hebben wij nou zo'n druktemaker, of..??

Alles wat hierboven is gezegd herken ik in mijn dochter van 19 maanden. Ze is smiddags van 15-19 wakker, en het enige moment dat ze op haar billen zit is in de kinderstoel tijdens het eten. Soms is ze zo moe dat ze constant over haar eigen voeten struikelt maar even zitten of uitrusten homaaaar ? 

[quote quote=10424620]Ik lees niets gek hoor! De honden zitten naast de kinderstoel van onze dochter (in februari 1 geworden) om op te vangen wat ze knoeit en ze geeft ook regelmatig gewoon iets aan ze haha! Ze kan super lief zelf spelen, maar altijd alles beweegt aan haar. Een boekje lezen gaat steeds beter. Dwingen doe ik absoluut niet. Knuffelen doet ze alleen als ze ziek of heel moe is. Ze danst, zingt, kletst, wil graag alles zelf doen (dat stimuleren we ook), is bezig haar eerste stapjes los te zetten, is dol op onze honden en is graag buiten. Ze is altijd vies van het spelen, knoeien en dollen. Liever dat dan dat ze vervelend en schoon is ? Deze fase is zo ontzettend leuk![/quote]
Klinkt heerlijk en heel herkenbaar! Eten aan de honden geven ja... ?

[quote quote=10424626]Super herkenbaar hoor, ik had vandaag een hoogtepunt toen ik een boekje van 5 bladzijdes kon voorlezen zonder dat hij aan het boek ging trekken of wegliep. Ik heb zelfs m’n vriend én moeder hiervan op de hoogte gesteld zo’n ding was het ?. Hij is overigens 1,5 jaar. Wij hebben gewoon een enthousiast en druk kind die altijd bezig is. Overigens wel een tijd veel succes gehad met een flexibad (tussen 7-11 maanden). Daarna klom hij uit het bad. Nu zit hij gewoon lekker in de douche.[/quote]
Kan ik me helemaal voorstellen dat je dat even van de daken schreeuwt haha

Wat heerlijk om dit zo te lezen! Zeeuwsmeisje, vooral jouw verhaal ook. 
Ik ben blij dat wij niet de enige zijn die er geen problemen in zien en gewoon zoveel mogelijk opvoeden naar het karakter van ons kindje. De laatste tijd had ik af en toe wel frustratiemomentjes als ik dan weer sta te verdedigen hoe wij het doen, en dat we gewoon accepteren dat we een draakje hebben dat geen seconde stil zit. 
Goede tip, boekje in de stoel lezen. En klei ga ik ook even regelen. Lijkt me leuk!
Ze kan juist best wel goed zelf spelen. Maar dan wel lekker op de grond met toegang tot haar hele speelgoedcollectie. Lekker zelf grabbelen en ontdekken. Inderdaad heel snel van het ene naar het andere speeltje. Laatst hoorde ik dus dat ik daarmee mn kind overstimuleer. Sorry? Ze vermaakt zich toch prima?? Er zijn geen problemen. Op de opvang ligt ook overal speelgoed, en ook daar hoor ik hoe goed ze zichzelf vermaakt. Dat is toch juist fantastisch? 
Ik merk wel dat ze wat meer uitdaging met speelgoed kan gebruiken. Dingen waarmee ze kan staan, klauteren, motoriek oefenen enzo. We hebben laatst een loopfietsje gekregen van een vriendin, tweedehandsje, die vindt ze erg leuk, al snapt ze nog niet wat de bedoeling is. Ik ben ook blij met haar sofshell pak waarmee ze lekker in de tuin kan spelen nu al. En ik denk dat er in het voorjaar een zandwatertafel gaat komen.
Nog tips voor haar eerste verjaardag? Dingen die bij jullie erg goed ontvangen zijn?

Niks van aantrekken joh dat anderen vinden dat je haar overstimuleert. Sinds ik moeder ben ben ik er wel achter gekomen dat iedereen commentaar heeft. Je geeft te lang borstvoeding of te kort, je kind is te dik of te dun en ga zo maar door. De opmerking die mij het meest is bijgebleven is van toen mijn zoontje een week of tien was. Toen kreeg ik te horen dat hij wel erg afhankelijk van mij was en teveel aan mij vast geplakt zat ?. Mijn man reageerde met: je hebt gelijk, we gaan snel een woning voor hem zoeken. Het wordt echt tijd dat hij op zichzelf gaat wonen! ?

Zo herkenbaar haha.
Hier een klein energiek mannetje van 16 maanden. Voorlezen kunnen wij wel, dan zit, staat springt hij in zijn eigen bedje en wij zitten naast zijn bedje voor te lezen. Dat vind hij heerlijk en wordt hij wel rustiger van.. Op schoot lezen is inderdaad alleen maar omslaan van bladzijdes en het boek 4x door van voor naar achter naar het midden en weer ergens heen.

Ik vind het heerlijk dat hij zo energiek is en heerlijk kan spelen. Wij hebben een opblaasbare die wij in de badkamer zetten en dan speelt hij wel heerlijk in.

Haha Zazou! ? Goede reactie! Met 10 weken... Jee hee toen zat die van mij ook non stop aan mij vast, maar dat hebben sommige babies gewoon. Heel normaal.
Peach, ik ga dat eens proberen, lezen als ze al in bed ligt. Momenteel sta ik er toch weer even een minuut of 5 bij, bolletje aaien, ruggetje kriebelen, zodat ze rustig gaat liggen. Als ik direct weg loop gaat ze heel dramatisch aan de 'tralies' hangen en met gezicht omhoog hard huilen. En dan kijken naar de deur of ik al kom :p Weer even een fase nu ze kan staan. Gaat wel weer over, maar ik kan inderdaad zo eens proberen of ze het voorlezen fijn vindt.

Terug
Bovenaan