Wat heerlijk om dit zo te lezen! Zeeuwsmeisje, vooral jouw verhaal ook.
Ik ben blij dat wij niet de enige zijn die er geen problemen in zien en gewoon zoveel mogelijk opvoeden naar het karakter van ons kindje. De laatste tijd had ik af en toe wel frustratiemomentjes als ik dan weer sta te verdedigen hoe wij het doen, en dat we gewoon accepteren dat we een draakje hebben dat geen seconde stil zit.
Goede tip, boekje in de stoel lezen. En klei ga ik ook even regelen. Lijkt me leuk!
Ze kan juist best wel goed zelf spelen. Maar dan wel lekker op de grond met toegang tot haar hele speelgoedcollectie. Lekker zelf grabbelen en ontdekken. Inderdaad heel snel van het ene naar het andere speeltje. Laatst hoorde ik dus dat ik daarmee mn kind overstimuleer. Sorry? Ze vermaakt zich toch prima?? Er zijn geen problemen. Op de opvang ligt ook overal speelgoed, en ook daar hoor ik hoe goed ze zichzelf vermaakt. Dat is toch juist fantastisch?
Ik merk wel dat ze wat meer uitdaging met speelgoed kan gebruiken. Dingen waarmee ze kan staan, klauteren, motoriek oefenen enzo. We hebben laatst een loopfietsje gekregen van een vriendin, tweedehandsje, die vindt ze erg leuk, al snapt ze nog niet wat de bedoeling is. Ik ben ook blij met haar sofshell pak waarmee ze lekker in de tuin kan spelen nu al. En ik denk dat er in het voorjaar een zandwatertafel gaat komen.
Nog tips voor haar eerste verjaardag? Dingen die bij jullie erg goed ontvangen zijn?