Heeft een zwangerschap invloed op de uitslag van een uitstrijkje?

Hoi

Heeft iemand enig idee of een zwangerschap invloed heeft op de uitslag van een uitstrijkje?

Ik heb vanmorgen een test gedaan en deze is positief (en we zijn SUPER BLIJ) maar als ik reken van me vermoedelijke vruchtbare periode 12 dagen geleden, vind ik dat erg vroeg voor een positieve test. Vinden jullie dat ook???
of was me vorige menstruatie een innestelingsbloeding en heb ik die verward met een menstruatie.
Ik had een spriraal en die is ruim een maand geleden verwijderd.

x quinta

Hoi,

Wil/moet je binnenkort een uistrijkje laten maken dan? Ik heb volgens mij gelezen dat als je zwanger bent je geen uitstrijkje kunt laten maken omdat dat idd invloed kan hebben op de uitslag. Maar zeker weten doe ik het niet, het is alweer bijna een jaar geleden dat ik 'm heb laten doen.

groetjes

Ja dat heeft invloed. De uitslag wordt onbetrouwbaar. Na je zwangerschap moet je ook nog zo'n 6 maanden wachten.

ik heb 7 maanden na me zwangerschap test gedaan en dat was een pap2 nu 4maanden verder en heb een pap3a.
Nu moet ik voor verder onderzoek naar de gyn. maar nu heb ik vanmorgen een test gedaan en die is positief. Nou was me llaatse menstruatie heel licht.

Dus ik dacht zal ik dan toch verder in me zwangerschap zijn en dat ik daardoor een pap3a heb. kan dat?
Ik test nu dus 12dagen na de laaste klus.

gr quinta

Ik snap je vraag niet zo heel goed.
Maar ik heb tijdens mijn zwangerschap wel een uitstrijkje laten doen omdat ik poliepen aan mn baarmoedermond te hebben. Er is gelukkig niks bijzonders uit gekomen.

Volgens de vk kon er geen uitstrijkje gedan worden tijdens een zwangerschap.
Ik had ineens veel bloedverlies en wilde daarom een uitstrijkje (was bang dat het iets vab kanker kon zijn).
Eenmaal onder controle bij de gyn kon het toch wel!

Groetjes, Ris

Hoihoi,

Ik snap je vraag ook niet zo goed. Gaat het over een uitstrijkje of is je vraag of je 12 dagen na je eisprong een positieve test kan hebben?

Dat laatste kan wel denk ik, had zelf na 13 dagen een positieve test. Mogelijk is je eisprong toch een dag eerder geweest, dat zou natuurlijk ook kunnen en dan kan je heel goed een positieve test hebben!

Groetjes,
Jo

hoi quinta,
misschien kan je een eerdere termijn echo aanvragen. dan weet je vanzelf of ze je 2e uitstrijkje gedaan hebebn toen je al zwanger was. het kna idd wel effect hebben op je uitslag....

succes!!

Hoi Quinta,

Is je uitstrijkje bij de huisarts gedaan? Overleg dan even met hem of haar en vertel van je vermoeden van je zwangerschap. Het is vroeg om gelijk aan iedereen te vertellen dat je zwanger bent, maar een huisarts kan toch geen kwaad? Het verbaast me hoeveel vrouwen hier vragen stellen zonder eerst naar een huisarts of vk te gaan.

Je huisarts kan je veel meer vertellen over de combi van je uitstrijkje en je evt. zwangerschap!

Heel veel succes.

Gr. Tamara.

Terug
Bovenaan