Heeft er iemand ervaring met Perineumolie?

Hoi Meiden,
Ik heb met 34 weken zwangerschap een flesje Perineumolie van Weleda gekocht in de hoop niet uit te scheuren tijdens de bevalling. Ik heb de olie pas 1x gebruikt omdat ik t best een heel werk vind.
Heeft 1 van jullie dit eerder gebruikt en werkte het? zo ja dan ga ik natuurlijk gelijk aan de slag! Ik hoor het wel.
Groetjes Rene 36+3

Hai,

Ik heb het ook gekocht bij de zwangerschapsyoga. Volgens haar moet het goed helpen. Er schijnen zelfs verloskundigen te zijn die het aanraden. Ik ken ook iemand die het gebruikt heeft en die was tevreden en niet ingescheurd....

Goed dat je zegt, ik ga er nu ook mee beginnen. Ik was het alweer vergeten.

Zo heb ik ook bij haar VSM Arnica D6 tabletten gekcoht. Helpt voor het herstel na de bevalling. Je moet/kan na de bevalling elke 15 2 tab innemen en daarna elke dag 3xdaags 2 tabletten.

En voor de baby Wecesin Poeder, is voor het naveltje, absorbeert vocht en werkt verzachtend en herstellend.

En of dit echt zal werken?? Ik probeer het gewoon.

Groetjes Willemijn.

Hoi Rene,

Ik ken het helemaal niet...maar uit jou stukje maak ik op dat het tegen uitscheuren zou zijn?

Het enige wat ik weet is dat als je aan het bevallen bent...je HEEEEL goed naar je vk of gyn moet luisteren.....het klinkt gek maar het blijkt dat als vrouwen zich afsluiten en hun lichaam volgen ze dus echt uit kunnen scheuren.....daarom mag je pas gaan persen als je volledige ontsluiting hebt.....en moet je zuchten als het hoofdje komt......is zooooo belangrijk!!!!!

Ik zou het lekker laten dat smeren.....veel babies komen zonder gesmeer ter wereld hoor....

Succes meid....et lukt je wel.

Groetjes Gea
36 wkn en 1dg

Hoi Rene,

Ben deze week ook begonnen met de perineum olie, maar vindt het inderdaad ook een heel werk! Maar het schijn t echt goed te helpen, heb ik al van meerdere mensen gehoord... Dus ik heb zo iets van baat het niet, dan schaadt het niet!

Succes ermee!

Groetjes Manuella

Hoi,

Ik heb 't gisteren ook gekocht, en vanmorgen voor 't eerst gebruikt. Ben benieuwd.
Het is inderdaad wel een heel werk. Hoop dat ik het volhou en dat 3 a 4 keer per week....
Ik zal als de tijd daar is wel ff laten weten of het heeft gewerkt...

Groetjes!
Wolkje (vandaag precies 35 weken)

Hoi Rene,

Ik ben ook niet zo 'smeerderig'. Ik ben namelijk voor heel veel cremes, olies en lotions allergisch. Zelfs voor mama buikcreme van Zwitsal. Nu schijnt bij uitstek in Zwitsal ontzettend veel aan parfum en toevoegingen te zitten... Ik heb zo'n olie nooit geprobeerd... ben natuurlijk ook nog niet eerder zwanger geweest. Hoe werkt dat precies?

Liefs Kim

Hoi!

Zou het ook met gewone olie kunnen? massageolie, of vitamine E olie?

Ik vind het een heel gedoe allemaal, maar ja, als het helpt....
Gelukkig zijn we volgens mij allemaal met verlof, hebben we tijd genoeg om te smeren. Ik zelf begin me nl. enorm stierlijk te vervelen en zo heb ik weer iets nuttigs te doen.

Groetjes en smeer-ze! Ptra

Terug
Bovenaan