heeft er nog iemand CYTOTEC gehad na een miskraam????

Hallo allemaal,

dit heb ik weer..... vorige week dinsdag ben ik gaan bloeden en donderdag is het vruchtje er uit gekomen, vandaag moest ik voor controle naar de gyn. en wat bleek..... er zat nog van alles en nog wat in mijn baarmoeder!
maar het bloeden is al zo goed als gestopt, nog een klein beetje bruin bloed, maar daar houdt het wel mee op.
dat is dus niet voldoende om de rest er vanzelf uit te krijgen en omdat de gyn. me niet direct wilde curreteren heb ik nu 4 tabletten CYTOTEC meegekregen.
die moet ik morgen ochtend om 8 uur van onder zal ik maar zeggen in brengen ( ja alle 4 ) en dat schijnt dan een soort van wee op wekkend te werken.
dus als het goed is moet ik na het inbrengen van die tabletten een soort van weeen krijgen en dan moet de rest eruit komen....
nou ik vind dit allemaal echt helemaal niks en ik zie er enorm tegen op..
is er nog iemand die deze tabletten heeft moeten nemen??? en zo ja hoe lang duurt het ongeveer voor ze gaan werken en valt het een beetje mee of doet het echt enorme pijn?? ( mijn weeen deden namelijk enorme pijn bij mijn eerste bevalling, dus ik hoop niet dat het zoiets is )
he ik had zo gehoopt dat alles goed zou zijn en dat ik er na vandaag een punt achter zou kunnen zetten om weer verder te gaan, maar nee hoor....
vrijdag moet ik weer terug voor controle en als dan nog niet alles eruit is wordt ik vrijdag middag alsnog gecurreteerd!
en ook daar zie ik enorm tegen op... ben je er daarna ziek van of ben je als je wakker wordt gewoon kip lekker?? en hoe lang duurt zoiets? krijg ik daarna weer van die enorme bloedingen die ik van de week heb gehad..??

ooo wat een vragen weer he?
nou ik hoop weer wat ervaringen van jullie te horen te krijgen, dan kan ik me er een klein beetje op voor bereiden.
maar ik ben het   meest benieuwd of iemand anders dus ook die CYTOTEC gekregen heeft?

groetjes van mij

Hoi,

Jammer dat je zwangerschap niet juist is verlopen. Wel erg voor je dat je dit moet meemaken allemaal. Ik heb na een curretage cytotec gehad. Curretage was niet juist verlopen. Ik bleef bloeden (zelfs heftig na 2 weken) en   mijn baarmoeder was niet schoon/leeg? Ik heb de tabletten niet lang gebruikt, ik geloof nog geen 2 dagen. Het was geen pretje. Ik ben 's avonds ermee begonnen en kreeg 's nachts kramp, maar het voelde niet zoals een wee. Wee voelde voor mij veel pijnlijker. 's Ochtends nog een tablet,   en toen verloor ik wat stolsels met weefsel (ongelooflijk he na een curretage).  Kramp werd steeds heftiger.  Toen dat er eenmaal uit was (wat een opluchting) stopte ook het bloeden en de krampverschijnselen. Het is inderdaad geen pretje. Een curretage valt op zich wel mee (vond ik). Krijgt een narcose waar je bijna niets van voelt en voor je het weet ben je weer wakker. Narcose is nl. niet zo lang omdat de ingreep nog geen 15 minuten duurt. Je voelt er daarna ook niets van bijna, behalve lichte menstruatiepijn. Ik zag er van te voren erg tegenop, maar achteraf is het bij mij meegevallen.  

Ik wens je in ieder geval veel sterkte de komende tijd en hoop dat de medicijnen helpen en dat je niet gecurreteerd  hoeft te worden.
Ook veel sterkte met het verwerken van je verdriet.

Veel liefs van Monique.  

hee meid

getsie wat ontzettend verveldn allemaal voor je zeg!! Denk je dat je er vanaf bent, begin je pas...pffffffffff. Ik heb het gelukkig niet mee hoeven maken omdat mijn MK heel natuurlijk is verlopen. Ik hoop voor je dat het meevalt en wens je erg veel sterkte toe! Je bent een sterke meid dus het gaat je vast lukken!! Ik zal aan je denken en duimen voor je!!
heel veel sterkte en succes voor de komende tijd!

Liefs sweety

Nou wat me nu weer is overkomen... die miskraam van mij blijft vol verrassingen...
vanmorgen had ik die cytotec tabletten moeten nemen, maar ik zag er enorm tegen op, zeker na de verhalen die ik op internet had gelezen van alle vrouwen die krom gelegen hebben van de buikpijn na die stomme tabletten.
dus ik liep hier nog even wat rond en me voor te bereiden op het feit dat ik ze nu toch echt moest gaan inbrengen.....
ik dacht nog even naar de wc en dan hup die tabletten erin.
zit ik op de wc en voel ik ineens iets uit me vallen, ik kijk in de wc en wat denk je..... een enorm stolsel.
ook echt niks anders dan alleen het stolsel, dus geen bloed niks!!!
de gyn. had me gezegd dat ik moest proberen het stolsel op de vangen, dus dat was een makkie nu.... hij zit nu in een bakje en staat in de koelkast ( hihi wat een raar idee he )
nou ik gelijk de gyn. gebeld en ik mag er zo om half 3 heen, met m'n bakje met mijn stolsel erin.
ohhhh ik hoop zo dat dit het was en dat het er nu echt allemaal uit is... en wat ben ik blij dat ik die tabletten nog niet had ingenomen....
ben behoorlijk zenuwachtig voor straks, want ik wil echt niet te horen krijgen dat er nog meer zit en dat ik als nog die tabletten moet nemen, maar ik heb goede hoop!!!
moest het echt even kwijt, want ik wist niet wat me overkwam ( wat een stolsel zeg, ik dacht echt dat ik vorige week alles al wel gehad had met die enorme bloedingen )
goed ik laat nog even weten hoe het vandaag afloopt bij de gyn.
duim voor me!!!

groetjes van mij.

pfff de cytotec is dus uiteindelijk toch niet nodig geweest, vlak voor ik het wilde inbrengen is er een groot stuk weefsel uitgekomen, waarmee ik gelijk naar de gyn. mocht.
hij heeft het onderzocht en weer een echo gedaan en wat bleek.... alles was weg!!!!!!!
dus nu kan ik het eindelijk afsluiten en verder gaan... ik ben blij dat het achter de rug is, want wat is dit een akelige ervaring geweest zeg!!!

groetjes van mij...

ps. ik heb wel weer een nieuwe discussie geopend over het opnieuw proberen zwanger te worden ( hi hi, ik blijf maar met vragen zitten )
zie graag jullie reaktie daar weer op...

hee meid!!
Wat goed zeg!!! heerlijk nieuws!! fijn dat het niet nodig bleek te zijn, scheelt je een hele hoop elllende he!!! Ik ben meteen na het bloeden begonnen met ov testen omdat ik niets meer wist en onzeker was wanner er weer een eitje kwam...ik was er ook niet echt verder mee bezig wilde alleen ff zekerheid van mijn eigen lijf dat alles oke was...ook niet echt op de 'juiste'dagen geklust alleen wanneer we zin hadden omdat ik mijn lichaam ff rust wilde gunnen..wat bleek?? meteen zwanger!!!!! Nooit gedacht. volgens de HA niet erg omdat je lichaam zelf aangeeft wanneer het beter is en weer klaar is dus tja...maar is wel heel spannend nu. vandaag mijn eerste echo!!! hoop echt dat alles oke is , want elke keer op de wc kijk ik toch stiekum of er niks mee komt...raar he..

wens je alle geluk van de wereld en hoop dat wanneer jullie er weer aan toe zijn je snel zwanger mag zijn !!!!

liefs sweety

hoi sweety,

ik heb gereageerd onder het andere kopje.... gelijk weer proberen of beter van niet??
anders zit ik alles 2 x te typen ha ha....

hoop snel op reaktie ( positieve reaktie na je echo..... )

liefs van mij.

ik heb ook die tabletten cytotec gehad na mijn miskraam. moest er 4 onder de tong laten smelten en dan zou je binnen een half uur buikpijn krijgen. maar heb er niets gemerkt en de volgende dag kreeg ik een inwendige echo en daar zag het er goed uit.  
 x ikke

Terug
Bovenaan