Heeft het nog zin?...

Ik wandel al wat jaartjes mee op dit forum en al heel wat gedeeld met mensen hier..
zo nu ook dit..

we zijn nu ruim 2 1/2 jaar bezig voor ons 1e kindje en we blijven maar van miskraam naar miskraam gaan.
alle onderzoeken zijn geweest.
Bij mij is er destijds Factor V leiden heterozygoot uitgekomen maar mij is verteld alleen draagster te zijn en dit dus geen oorzaak van zou zijn..
Heb ook geen medicatie gekregen.
verder slik ik foliumzuur in combinatie met vitamines om een juiste stofwisseling te creeren..
meer is er in ons verhaal niet te doen.
Ben een aantal malen gecurreteerd en aantal malen rond de 6 weken spontaan.
Inmiddels zitten we op 6 miskramen en merk dat ik me zo langzamerhand ga afvragen of we nog verder moeten gaan?

ik lees wel verhalen van vrouwen met meerdere miskramen maar 8 van de 10 hebben al wel een gezond kind of zijn na 2 miskramen goed zwanger geraakt..
niet minder erg maar wel een ander level wat frustratie en ervaringen betreft.

soms lees ik dat mensen na 2 miskramen al medicatie voorgeschreven krijgen welke ook te gebruiken zijn na diagnose factor v leiden..
heb nog steeds vraagtekens bij dit stukje en de uitleg van onze gyn.
Ik heb het al meerdere malen aangekaard zonder resultaat.

we hebben alles nu wel gezegd,gevraagd en gedaan en ik weet echt niet meer wat we nog meer kunnen doen.

ik heb de ontelbare keren dat ik een positieve test had en toch nog ongi werd nog niet eens meegerekend..

om ons heen zijn er mensen met een vruchtbaarheidsprobleem. ookal is het een lange weg van jaren met veel verdriet godzijdank is het hen gelukt om nu goed zwanger te zijn..dat soort dingen geven ons altijd heel veel positieve gevoelens
maar al snel besef ik me dan dat het een heel ander probleem is als ons..

ik heb periodes gehad dat ik er veel mee bezig was maar over het algemeen heb ik alles wel goed aan gekunt.
de afgelopen tijd ben ik mijn leventje anders in gaan richten wat betreft sporten,opleidingen,cursussen etc..
wilde niet meer dat zwanger raken op No 1 kwam maar ik zelf..dat doet me erg goed en ik had dan ook gehoopt op een positief effect maar helaas..

in 3 maanden tijd nu 3 keer positief getest voor nod,op nod en erna, zo ook dit weekend maar na een paar dagen is het dan weer over en uit.. zo ook nu..

mocht er iemand zijn wie mij nog kan voorzien van adviezen graag..dat vind ik zo prettig aan dit forum.
mocht er iemand zijn wie zichzelf of een ander    herkent en ook van miskraam naar miskraam gaat en voor het 1e kindje gaat..reageer dan

ik ben nu 33 en kan nog wel even maar is het het nog waard?

liefs ik

Wat vervelend voor jullie, ik heb er zelf geen ervaring mee.

Maar heb je al eens een second opinion laten doen in een ander ziekenhuis misschien kunnen ze je dan wel helpen.

Succes en veel sterkte ermee.

Hoi,

Ik herken je verhaal voor een deel. Wij zijn 2 jaar en een maand bezig geweest. Ook meerdere miskramen gehad. Na veel onderzoeken kwamen we erachter dat ik een tekort aan vitamine b12 heb, mijn lichaam neemt dat niet op. Ik kreeg vitaminespuiten en blijkbaar direct op tijd want was meteen zwanger en heb nu een gezonde dochter en ben zwanger van de tweede. Ik zeg dit niet om je een vervelend gevoel te geven, maar om je wat hoop te geven. Er zal een dag zijn dat het aanslaat en ook jij een gezond kindje in je armen kan houden. Daar ben ik heilig van overtuigd!!

hoi,

kan gelukkig niet zeggen dat ik het herken, was beide keren snel zwanger en geen ervaringen met miskramen.
Wel in mijn omgeving.
Als het je stoord dat je gyn je niet serieus neemt of als je het gevoel hebt dat hij blijft hangen aan eigen en oude  ideeën, dan kan je toch een secons opinion aan vragen bij een ander ziekenhuis en dat je misschien alsnog aan die medicijnen kan.
Kan soms heel verhelderend werken.
Ik kon niet overweg met mijn 1ste gyn en heb nu een schat van een man.
Ik hoop dat de toekomst jullie een wolk van een baby brengt.

groetjes

Hee meissie,

Wat ontzettend vervelend voor je dat je al zo lang probeert zwanger te raken en dat het steeds maar niet lukt. Kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt.

Zoals de dames hierboven al zeggen zou ik zeker eens bij een andere gyn informatie gaan inwinnen. De klik tussen jou en die persoon is zoooo belangrijk. En zeker is het goed als iemand anders eens een blik op de zaak werpt. Ik weet niet waar je woont maar ik heb mijn controles in het MMC in Veldhoven en de gyn die ik heb is echt een schat.

Ik heb zelf 1 miskraam gehad en dat vond ik al vreselijk. Het ontneemt je het gevoel zorgeloos zwanger te kunnen zijn. Ik weet niet hoe ik me zou voelen als ik er zoveel als jij had gehad. Petje af voor je dat je niet in zak en as gaat zitten.

Jij en je partner moeten zelf bepalen wanneer bij jullie de grens is bereikt. Dat kunnen wij of je gyn niet voor je bepalen. Daarnaast moet je je heel goed afvragen of je bereid bent de medische molen in te gaan voordat je er ongemerkt in wordt gezogen.

Maar al met al, probeer vertrouwen te houden in je lichaam en de natuur. Hoe moeilijk dat soms ook is...... En blijf sterk maar dat lukt je wel zo te lezen.

Groetjes,
Maike

Ik zou zeker een ook een bij een andere arts informeren! Bij voorkeur in een academisch ziekenhuis, zij doen vaak onderzoeken en dus soms bereid verder te kijken als hun neus lang is! Je hebt trouwens recht op een second opinion!
Heel veel succes!

Hoi,

Wat ontzettend vervelend voor je. Ik heb zelf geen ervaring met een miskraam, maar weet wel het één en ander van factor V Leiden. Mijn vader heeft dit namelijk ook en hij is ook heterozygoot. Als hij geen bloedverdunners slikt, krijgt hij direct weer trombose. Dus misschien dat medicijnen hiertegen wel degelijk kunnen helpen? Veel sterkte in ieder geval en geef de moed niet op.

Liefs, Wendy

Terug
Bovenaan