Heeft iemand ervaring met de kunstvoeding van het Kruidvat (eigen merk) ?

Ik geef zelf nog borstvoeding, dus ik heb nog geen kunstvoeding nodig maar nu was ik gister bij het Kruidvat en viel mijn oog op de pakken voeding. Wat een hoop keus en wat een prijsverschillen. Ik neem aan dat alle voeding goed is anders mag het niet verkocht worden. Het prijsverschil tussen Nutrilon en Kruidvat is bijna 4 euro per pak.
Dat is toch een hoop geld.
Ik wil niet beknibbelen op mijn dochter, ze krijgt immers ook pampers en zwitsal babydoekjes ed, maar ik vroeg me gewoon af hoe jullie ervaringen zijn met de voeding van het Kruidvat.

Groetjes Rene

hoi,
Wij heben eerst Nutrilon gebruikt, maar op een gegeven moment overgegaan op Kruidvat omdat inderdaad het prijsverschil nogal groot is. En het is hartstikke goede voeding hoor! Ons manneke heeft er geen verschil in gemerkt. Als je de ingredienten vergelijkt is het praktisch hetzelfde. Succes ermee!
Mama van Laurens

Hoi,

Ik gebruikte ook Kruidvat voeding. Het scheelt aanzienlijk in de kosten en het is prima voeding. Er is zelfs vorig jaar een rechtszaak geweest waarbij Nutrilon de Kruidvat beschuldigde van het feit dat hun voeding teveel op Nutrilon zou lijken. Dus het lijkt mij dan dat er niet veel verschil is tussen de merken.

groetjes,

Desiree

Hoi hoi, ja prima voeding hoor! Kwam heel hoog uit bij de consumentengids. Bij onze dochter werkte het alleen niet, vanwege het spugen en krampjes. cb legde mij uit dat de eiwitten in de kruidvatvoeding langer zijn, dan bijv in die van nutrilon omneo, dus beter te verteren. Maar ik zou het zeker gaan proberen!

Hallo
wij hebben vanaf het begin Kruidvat-melk gegeven. Eerst de Standaard en later gemengd met Extra Care omdat Simon slecht kon poepen.
Bevalt uitstekend!
Waarom ben ik dan toch sinds 3 weken overgestapt op de Nutrilon?
Omdat wij een Etos erbij hebben hier en die winkel bevalt mij beter. Kruidvat stond vaak vol met dozen en kon je met de wagen amper erdoor. Daarnaast kan je bij Etos sparen met zegels en dat vind ik ook erg leuk.

Succes!

Ik geef sinds gisteren Similac, hiervoor Nutrilon. Scheelt ook 3 euro een pak. Ik vind de Similac prima en Daniel drinkt het ook graag. De kruidvatverpakking heeft wel een ons minder per pak zag ik en omdat ik in Almere woon zijn de schappen hier bij de Kruidvat vaak leeg. Similac verkopen ze gewoon bij mijn supermarktje en is altijd op voorraad.

Groetjes

Hai,
Ik gebruik ook kruidvat voeding,toen ik hoorde dat het bijna hetzelfde was als nutrilon dacht ik bij mezelf waarom zou ik 4 euro meer betalen voor voeding die evengoed is als de goedkopere.Nou sorry als het dan toch hetzelfde is dan geef ik die 4 euro liever aan wat anders nog uit.Het is immers al duur genoeg allemaal.Ik moet wel zeggen dat het er ook wel aan lig hoe je ze uit geef natuurlijk.Ik ben bijv zeer tevreden over de liddl ,kruidvat ,en de c1000 luiers,daar bespaar je al snel wat euro,s op terwijl mijn dochter absoluut geen uitslag o.d heb anders zou ik ze natuurlijk niet kopen.Goedkoop wil niet altijd zeggen dat het slecht is het ene kind kan ertegen en het andere niet kwestie van uittesten.Het verhaal is langer geworden dan dat de bedoeling was maar goed gewoon proberen hoor die kruidvat voeding als je van bv overstapt.succes
groetjes Wendy

Omdat bij mij (door een eerdere borstoperatie) al na twee dagen de borstvoeding niet goed bleek te lopen, ben ik overgestapt op kunstvoeding. Onze kraamhulp én verloskundige raadden ons toen zelfs Kruidvat voeding aan! Onze dochter (vandaag 4 maanden) krijgt dus sindsdien Kruidvat voeding, en dat gaat prima.
Het enige nadeel vind ik dat de  bevoorrading van de voeding  niet altijd even goed is. Wij hebben zelfs 1x meegemaakt dat er in heel Den Bosch (met VIJF Kruidvat-filialen!) twee weken lang geen enkele doos  Extra Care Zuigelingenvoeding nr. 1 te verkrijgen was (heb ik ook een klacht over ingediend waarop ik als reactie een heel lullig excuus-mailtje terug kreeg).
Vanaf dat moment heb ik er dan ook altijd voor gezorgd dat ik een "voorraadbuffer"  heb!

Overigens heb ik het idee dat de overige soorten (Zuigelingenvoeding Standaard en Opvolgmelk Standaard en Extra Care) over het algemeen wel goed op voorraad zijn, maar zeker weten doe ik het niet...

Groetjes,
Myrna (mama van Isis, vandaag 4 maanden!)

Terug
Bovenaan