Heeft iemand ervaring met zwanger zijn en eczeem???

Hallo,

Ik ben Maike Sanne, ben net 6 weken zwanger van ons eerste kindje,
Ik heb vanaf mijn geboorte last van eczeem   Het is toen weggegaan mbv staaltabletten en is  nu sinds 5 jaar weer helemaal terug.
Ik heb inmiddels al van alles geprobeerd, dermatologen, accupunctuur etc
maar niets was zo dat mijn eczeem weg bleef.

Nu ben ik een poos geleden naar een chinees gezondheidscentrum geweest.   Daar kreeg ik ademhalingsoefeningen, chinese thee, olie en lotion mee
Na 3 dagen was bijna al mijn eczeem weg !!! Nog nooit wat mijn huid (met name mijn gezicht) zo ontzettend mooi en glad !
Maar... nu komt het langzaam weer terug.. Eerst op mijn vingers een beetje en nu ook weer in mijn gezicht !!
Ik baal hier ontzettend van, elke keer als ik in de spiegel kijk kan ik wel janken !
Mijn lotion was ook op, en moest een week wachten op nieuwe, misschien komt het daar ook wel door.. of zou het door homonen etc komen???

Je hoort toch ook wel dat juist door zwangerschap je eczee tijdelijk weg kan gaan???
En hoe groot is de kans dat ons kindje ook eczeem krijgt??

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Zelf heb ikalleen als kind eczeem gehad en daarna wel altijd een gevoelige huid gehouden, maar geen eczeem meer.

Tijdens mijn eerste zw.schap kwam het juist terug.... waarschijnlijk idd onder invloed van de hormonen. Had het toen voornamelijk op benen, armen en (nog nooit eerder gehad) op mijn buik. Het was veels te vroeg voor iets als zw.schapsjeuk. Niet al ta lang na de bevalling was ik er weer helemaal van af!

Deze zw.schap heb ik het aan het begin wel weer gehad, maar is het na een paar weken ook weer weggetrokken gelukkig, want los van het feit dat het er niet echt mooi uit ziet had ik er ook gewoon jeuk van wat ik ook probeerder met middeltjes.

Hoop voor jou dat het met je lotion toch nog weer weg gaat! (misschien wel even navragen of je die mag gebruiken als je zwanger bent?!)

groetjes,
Marije

Hoi Maike Sanne,

Tijdens je zwangerschap kan je door je hormonen extra last krijgen van je exzeem, dus helaas gaat de exzeem niet spontaan weg tijdens je zwangerschap.
je moet wel uitkijken met middeltjes die je ervoor krijgt.
heel veel middeltjes mag je niet vanwegen de hormonen die erin zitten.
bij mij helpt zon en de zoute zee ook, alleen kan ik niet echt goed nu in de zon zitten met me zwangerschapsbuik.
veel succes verder met je zwangerschap.

groetjes margo
37 weken en 3 dagen

Hoi

Bedankt voor jullie reactie !
Ik gebruikte voorheen een lotion en een zalf.   Toen ik belde om nieuwe bleek dus dat ik de zalf niet meer mocht gebruiken ivm zwangerschap. Hier ben ik dus meteen mee gestopt. Gelukkig mag ik de lotion nog wel gebruiken
Hoop dat ik het hiermee weer onder controle kan houden.
Ik heb het dus met name in mijn gezicht en op een aantal vingers en mn nek..
Erg vervelend !!
Vooral omdat ik het heel erg heb gehad in mn gezicht waardoor ik zelf een poos thuis heb gezeten en een dip had.   Nu was alles weg er ging een wereld voor me open !
Had me nog nooit zo mooi gevoeld en dan komt het nu terug..   ja en dan denk je van daar gaan we weer !
Hoop dat het hierbij blijft en vooral niet erger word !!

Hoi, ook ik heb een vrij gevoelige en lichte huid en heb normaal gesproken af en toe eens wat last van exceem.
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik best wel veel last van exceem, tussen mijn vingers, op mijn handen en benen. Nu ben ik weer zwanger (23,5 wk) en ik zit nu helemaal onder. Jeuken !!!! In mijn nek, hals, handen, voeten, benen, armen. Ik ben wel blij dat het niet zichtbaar in mijn gezicht zit.
Wat bij mij redelijk verzacht is de creme van balneum. Het is inderdaad lastig om er iets aan te doen, in veel cremes zitten hormonen. Ook met dit vochtige weer is het om gek van te worden. Loop dan standaard met een flesje mentholpoeder in de tas om mijn knieholten etc etc droog te houden anders krab ik die helemaal kapot. Het lijken dan wel brandplekken .................. altijd leuk zo'n fijn gedetailleerd verhaal ... ha ha ha.

Heel veel succes !!!

Groetjes
Gwenne

Ik heb er vooral na de bevalling last van gehad. Door de hormoonwisseling werd gezegd. Ik heb veel baat gehad bij gebruik van bepanthen: dit is zalf tegen tepelkloven en luieruitslag, maar ook  bij eczeem gebruikt kan worden. Doordat het ook bij tepelkloven gebruikt kan worden (en niet eens van je tepels gewassen hoeft te worden voor een voeding), weet je dat het een heel onschuldig middel is! En voor mij dus erg effectief. Gewoon te koop bij de drogist, tussen babyspullen.
Succes ermee!!
Mira

Hoi, ik ben morgen 6 weken zwanger en al langere tijd last van eczeem, maar op 1 plek. Ik ben afgelopen week weer bij de huisarts geweest en heb hormoonzalf meegekregen. Ik heb bij hem nagevraagd of dit geen kwaad kon tijdens een zwangerschap, maar hij gaf aan dat, wanneer ik dit duon op zou brengen en weliswaar een kleine hoeveelheid hormonen langs de placenta komen, dit geen kwaad kon voor de baby. Ook de apotheek vertelde mij dit. Omdat ik gek wordt van de jeuk en ook uitga van de kennis van de huisarts hierover, ga ik dit zalfje maar gewoon gebruiken. Wat zouden jullie doen?

hoi,

ik gebruik ook hormoonzalf tijdens mijn zwangerschap.
ik heb normaal ook al snel een droge huid en af en toe eczeem, maar kreeg een paar weken geleden door al het vocht in mn benen en handen allemaal blaasjes die open gaan en vreselijk jeuken..... ik heb toen ook zalf gekregen van mijn huisarts.
het kan dus geen kwaad als je het met mate gebruikt.....

gr. wilma
27,3 week zwanger

Terug
Bovenaan