Heeft iemand ervaring met zwanger zijn en eczeem???

Hallo

bedankt voor jullie reacties..
Afgelopen nacht heb ik een miskraam gehad , veel bloed verloren.
vandaag nog voor inwendige echo geweest en ja hoor. er was geen vruchtzakje meer te zien...
Heel gek maar mijn eczeem zakt nu ook langzaam weer weg...
Ik had het liever andersom gezien.. dan maar meer eczeem, als ik mn "kindje in wording" maar had.. maar het is niet anders..

Volg week voor controle en dan maar hopen dat alles goed is zodat we snel door kunnen gaan...

Hoi Maike,

Wat ontzettend verdrietig.
Dan had je idd beter nog heel veel weken onder de eczeem kunnen staan.
Zelf heb ik in januari een mk/curettage gehad (missed abortion, kindje gestopt met groeien met 10 weken) en vond dit behoorlijk heftig. De emoties die vrijkwamen waren zwaarder dan ik verwacht had....
Neem de tijd om het te verwerken en hopelijk is het jullie gegeven om snel weer zwanger te zijn!

groetjes,
Marije

Hoi Maike,
Wat onzettend verdrietig! Jeetje!

Misschien van mij een beetje een late reactie, maar hopelijk heb je er voor een volgende keer iets aan... Ik heb al mijn hele leven heel ernstig eczeem, ook zoals jou op mijn gezicht onder andere. Ik weet hoe rot je je daardoor kan voelen!!!
Voordat ik stopte met de pil heb ik al overleg gehad met mijn dermatoloog wat ik wel en niet kon gebruiken. Zo raadde hij het gebruik van Protopic af, maar een (liefst lichte) hormoonzalf mag wel. Ook bijvoorbeeld een teerbehandeling of lichttherapie mag.
Bij de vereniging voor mensen met constitutionele eczeem heb ik een (gratis) folder opgevraagd over eczeem en zwangerschap (www.vmce.nl). Daar heb ik ook veel aan gehad.
Momenteel ben ik ruim 31 weken zwanger en mijn eczeem is niet erger of minder geworden. Het is erg wisselend, zoals het altijd is bij mij. Ik gebruik hormoonzalf, maar probeer het natuurlijk zo min mogelijk te doen. Ik heb nog wel overleg met mijn huisarts erover gehad omdat ik toch twijfelde.

Maar voor jullie zal het nu eerst zaak zijn dit verlies te verwerken. Hopelijk kunnen jullie het een plekje geven en lukt het snel weer om zwanger te worden.
Wat je eczeem betreft: heel veel sterkte!!! Laat je goed voorlichten en laat je niet afschepen. Misschien dat een heleboel behandelingen niet goed zijn voor je kindje, maar niets doen en gek worden van de jeuk en verdrietig om hoe je eruit ziet, is ook niet goed voor je kindje!!!

Sterkte!
Veel liefs, Irene

Hoi Maike Sanne,

Wat vervelend voor je !   Ik weet hoe ellendig je kan voelen!   Zelf heb ik ook zeer regelmatig last van eczeem. Ook   in het gezicht. is gewoon balen . je ziet de mensen gewoon kijken..Ben nu 23 weken zwanger van de zesde. en het gaat eigenlijk best aardig. Bij de vorige zwangerschap van de tweeling heb ik licht therapie gehad. Hielp redelijk. Wat bij mij oook aardig helpt is gewoon zinkzalf. de huid kalmeert er van en het branderige gaat weg. Nadeel is wel dat het wel erg wit is. Ik doe het sávonds en de rest haal ik dan smorgens voorzichtig weg met wat baby olie.     Pas werkte ik met een collega die erg eczeem heeft. Ik zei wat ziet je huid er mooi uit. Nou zei ze het is nog nooit zo mooi geweest!   Haar geheim... spa blauw drinken!   geen barle duc vanwege folie verpakking.
Ik hoop dat je hier wat mee kan.   Heel veel succes in ieder geval.

groet; mama Da

Terug
Bovenaan