heeft jullie partner de baby al voelen schoppen? hoeveel weken?

Het is nu 1 keer bij toeval gelukt..de schopjes zijn heel spontaan en op het moment dat ik het besef en hij voelt is het gestopt (en meestal begint het weer als hij weer ergens anders zit)
De verloskndige zei dat het met 27 weken echt duidelijk voor hem zou worden....
 
Tijdens mijn eerste zwangerschap voelde ik de baby met ongeveer 18 weken. Mijn partner voelde de baby toen gauw genoeg daarna, met 19 weken. Ik weet het niet zeker, maar volgens mij lag zelfs de placenta voor.

Nu tijdens deze zwangerschap voelde ik de baby al met 16 weken 2 dagen. Ik had eerder die week al vermoedens, maar toen gebeurde het een paar keer achter elkaar dus dat was duidelijk. Ruim een week later lag ik op mijn rug in bed en toen voelde ik de baby aan de buitenkant. Helaas was mijn partner te laat, maar de volgende dag gebeurde het weer en toen voelde hij de baby wel! Dat was met 17 weken en 5 dagen en mijn partner omschreef het als een "wormpjesbeweging". En dat terwijl de placenta aan de voorkant ligt!

 
Mijn man voelde de eerste schop in week 16. Placenta zit achter. Zelf zat ik op dat moment nog in de fase dat ik niet zeker wist of ik haar nu voelde bewegen of dat het m'n darmen waren. Achteraf was dat denk ik inderdaad de tijd waar ik (en manlief) haar voor het eerst voelde dartelen. Inmiddels ploft ze bijna door mn huid naar buiten ;)  (38+3)
 
Terug
Bovenaan