Heeft Kruidvat 2voor5 indroogstreepjes

Als je de test niet binnen de aangewezen tijd afleest is deze niet meer betrouwbaar.
Zou van de week met ochtend urine testen en dan binnen de juiste tijd aflezen
 
Ik gebruik meestal action testen en soms bij twijfel aan de action test doe ik deze van kruidvat. Ik twijfel niet aan de betrouwbaarheid maar doordat ik PCOS heb zijn mijn cycli onbekend en pikken niet alle testen zo maar een zwangerschap op.

Bij mijn eerste zwangerschap deed ik precies wat jij deed (met action test) ik keek en legde m opzij omdat ik eerst heel erg verdrietig was (waren toen al bijna 2 jaar met medicatie bezig om zwanger te worden.. ik had zo'n sterk onderbuik gevoel dat het extra pijn deed geen streep te zien). Ik pakte m op om m weg te gooien en zag ineens 2 (best duidelijke) strepen. Dit was bij 5/6 min. Terwijl 5 min. Bij deze de afleestijd is. 2 dagen erna nog een keer getest en toen verscheen er meteen een streep.

Bij mijn tweede zwangerschap dacht ik.. "ik voel me echt niet oke maar de huisarts zal wel vragen of ik zwanger zou kunnen zijn dus laat ik maar even testen om zeker te weten dat ik niet zwanger ben". Ik testte maar omdat ik dacht dat het toch negatief zou zijn liet ik m in eerste instinstantie liggen.. vlak voor de afleestijd keek ik en was die positief.

Nu deed ik testen.. ik deed weer kruidvat testen want ergens had ik het gevoel zwanger te kunnen zijn maar testen bleven negatief. Het was ook wel een lastige periode dus ik wist niet of die "klachten" die ik had van de (extreme) emoties waren of een ZW (1e verjaardag van overleden zoontje) Bij kruidvat test binnen de afleestijd positief maar na de afleestijd werd de streep wel wat lichter (ik probeer de testen altijd te bewaren dus let daar dan op). Een paar dagen later deed ik nog een test en die streep bleef wel redelijk gelijk aan kleur.

Maar even vraag/opmerking.. ik weet niet hoe dit precies werkt maar de testen moeten op kamertemperatuur bewaard worden. Je zei dat je gevlogen hebt en de test in je koffer zat? In het ruim van een vliegtuig is het volgens mij best koud en verschil van luchtdruk. Ik weet niet of je test daarmee betrouwbaar is gebleven (ik heb er ook geen verstand van maar dat vroeg ik me af). Volgens mij hebben ze in het buitenland ook ZW testen. Misschien dat je er daar kan kopen en opnieuw testen zodat je niet tot zondag in onzekerheid zit.

Succes en ik hoop dat je uiteindelijk duidelijkheid mag hebben (en dat het de uitslag heeft die je graag zou willen).
 
Bedankt voor jullie opmerkingen ! Ik meet ook altijd mijn temp, laatste week niet gedaan omdat ik dacht dat ik ongesteld was. Nu weer gedaan maar die is gewoon laag 36.4 dus ga er vanuit dat het een indroog streepje is.
 
@PM ik wil toch even een kleine kanttekening bij jouw opmerking plaatsen. PCOS zorgt er niet voor dat zwangerschapstesten minder betrouwbaar zijn. Zwangerschapstesten meten HCG in je urine, waarbij verschillende testen verschillende afkappunten hanteren. Zodra je zwanger bent en er een innesteling is, gaat je lichaam HCG aanmaken. Dit proces is hetzelfde voor mensen met en zonder PCOS. Het lastige bij PCOS is dat je een vaak onregelmatige cyclus hebt, waardoor het lastig is om te weten wanneer je eisprong is en wanneer je dus kan testen op zwangerschap. Maar de test zelf is gewoon betrouwbaar
 
Terug
Bovenaan