Heeft nog iemand dit...wordt er niet vrolijk van...

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Vaak praat ik alleen maar mee, en heb ik zelf nooit iets. Nu moet ik toch eens wat aan jullie vragen.

Ik heb de afgelopen drie nachten verschrikkelijk geslapen. Ben veel wakker en ik heb last van nachtmerries. Wordt soms echt met een snel kloppend hart wakker en badend in het zweet. Verder heb ik overdag ook wel eens hartklopping (maar dat schijnt ook weer bij de zw.schap te horen wegens het vele bloed wat je moet verpompen).

Maar goed ik voel de kleine heel goed enzo dus die heeft nergens last van. Vrijdag ga ik naar de VK, maar kan iemand me alvast geruststellen en vertellen dat die er ook last van heeft!!

Dikek kus en bedankt alvast..

Saskia (25,2 wk)

Ik heb er zelf geen last van gehad, maar het kan er inderdaad gewoon bij horen die nachtmerries.

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hoi Saskia,

ik weet precies wat je bedoelt. Ik slaap al weken met het raam wijd open. (en mijn arme man ligt te bibberen op de electrische deken). Het is echt een zwangerschapskwaaltje, net als het vele zweten. Je draagt toch een extra kacheltje bij je. Het was natuurlijk de afgelopen dagen erg mooi weer. Het s'nachts wakker worden hoort er ook bij. Dat wordt helaas alleen nog maar meer. Kan je vast een beetje wennen aan de gebroken nachten.

Groetjes van Marloes

28 weken en 5 dagen

Haai,

Ik heb gelukkig geen nachtmerries maar ook ik zweet heel veel in bed. Ik had het er toevallig net met mijn vriend over en die vertelde dat hij vannacht 3 keer wakker was geworden van de kou. IK HAD HET BLOEDHEET, WHAHAHAHA.

Ik had zelfs het raam wat verder open gezet. Ach ja ik kan het ook niet helpen.

Hoi Saskia,

Ik heb bij mijn vorige zwangerschap ook heel erg last gehad van nachtmerries en zeker naar het einde van de zwangerschap toe. Het wakker worden badend in het zweet, huilend en met hartkloppingen ken ik dus ook. Mijn vk heeft toen gezegd dat het inderdaad voorkomt bij zwangere vrouwen en dat je er niks tegen kan doen.
Het is wel zo dat als je in een koele kamer slaapt dat je dan minder snel gaat dromen (hoe warmer hoe meer je gaat dromen). Nu ben ik sowieso al iemand die erg vaak en veel droomt, maar het was echt erger in de zwangerschap.

Vaak ging ik er dan even uit naar beneden, rustig zitten en wat drinken en dan ging het wel weer. Als je onder een dik dekbed slaapt, kan je dat misschien wisselen voor een zomerdekbed.

Succes ermee.

Groetjes,
Lies

Hoi Saskia,

Ik droom  ook veel vaker en heftiger nu ik zwanger ben. Wordt er 's nachts regelmatig wakker van. Gelukkig nog geen echte nachtmerries gehad.
Afgelopen maandag had ik Crime Scene Investigation zitten kijken op de tv. Toen kon ik echt niet slapen. Zag continu enge mannen voor me en zo! Ik heb me dus maar voorgenomen niet meer naar enge dingen te kijken op de televisie. Dat maakt blijkbaar toch meer indruk dan normaal.
Helaas heb ik er nog geen oplossing voor gevonden maar ja, dan moeten we nog maar even doorzetten tot die kleine er is.....

Succes!

Groetjes,
Maike

Ja hoor, ik slaap al weken in een zomerpyama terwijl mijn man in z'n winterpyama ligt met een extra fleecedeken op ons vier-seizoenendekbed. En dat terwijl ik echt een super koukleum ben! Ik zweet 's nachts behoorlijk en wordt soms wakker met een koud, kletsnat shirt. En nachtmerries heb ik ook regelmatig. Dromen hoort bij de zwangerschap, dus maak je niet teveel zorgen.

Groetjes, Marisa

Hoi Saskia,

Ook ik heb erg veel last van nachtmerries, het is niet elke nacht (gelukkig) maar behoorlijk vaak. Ik weet niet meer precies wanneer het begon, maar goed, omdat ik zelf ook rondgevraagd had, weet ik dat het erbij kan horen helaas. En bij mij is dat dus zo. Ik heb er ook geen oplossing voor en leg me er maar bij neer. Ik word veel wakker, schrik meestal wakker, maar de nachtmerrie ben ik meestal vaak snel vergeten en als ik er nog iets van weet, dan is ie niet te herleiden tot een film die ik gezien heb of iets met betrekking tot de bevalling of iets dergelijks. Ik word niet badend in het zweet wakker trouwens, sterker nog, ik heb het juist extra koud, dus helemaal niet warm zoals de anderen hier schrijven! En meestal moet ik dan even naar de wc nadat ik wakker ben geschrokken. De laatste tijd heb ik  bijna geen enkele nacht die zonder onderbreking is, maar twee lieve katten komen dan gezellig kopjes geven en rennen mee en van de wc, dus dat maakt wat goed ;-) Het helpt volgens mij wel een beetje dat ik erg mijn best doe voor het slapen iets vrolijks te lezen, een strip ofzo, en ik eet meestal nog een banaan of drink ontspanningsthee (helpt misschien niet tegen het plassen dan, maar goed). Ik hoop dat het je helpt dat er meer mensen zijn die er last van hebben! Mijn schoonzusje had het overigens ook bij een van haar zwangerschappen.

Groets, Sara (29+1 wk)

Terug
Bovenaan