Heel de dag zo misselijk, tips zijn erg welkom!

Hallo meiden,

Ik heb het volgende bericht ook al bij het augustus forum geplaatst, maar ik dacht hier zijn wat meer meiden die al wat verder zijn en mij misschien wat tips kunnen geven!

Ik ben nu 7 weken en 2 dagen zwanger en sinds een week zo misselijk.
Ik hoef gelukkig niet te spugen (ik ging vroeger ook nooit over mijn nek, ik kan me de laatste keer niet herinneren).
Ik heb gewoon geen trek in eten, zit echt met tegen zin af en toe maar wel wat te eten, want mijn maag rommelt wel. Ik heb ook wel honger maar geen trek. Ben ook in 3,5 week  3 kilo kwijt!
Ik kan ook in een paar minuten tijd weer veranderen in waar ik trek in heb. Ik heb wel te doen met mijn man.
Gister vroeg hij: gewoon groente, gebakken aardappels en vlees?
Ik vond het prima, maar ik moest opeens geen vlees en vervolgens heb ik een paar aardappels geschild want ik wilde opeens weer gekookte aardappels. Toen ik vanavond zei dat ik trek in tortelini's had, is mijn man direct gaan koken voor dat ik weer van mening verander.

Ik probeer niet te klagen en heb al geprobeerd om 's ochtends in bed wat te eten maar het helpt niks.
Ik ben ook echt van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat misselijk. Zelfs als ik snachts moet plassen ben ik direct misselijk.

Hebben jullie nog nieuwe tips, die niet standaard in alle boekjes staan?

Sorry voor dit klaag verhaal maar ik moest even mijn ei kwijt en ik realiseer me natuurlijk ook direct waarom ik dit doormaak! Een goed doel!

Groetjes Fennie

Kleine stukjes banaan hefet mij goed geholpen.
Het geeft de maag een voller gevoel, de suikers helpen ook goed.

Neem geen hele bananen achter elkaar, dat kan weer leiden tot verstoppingen.

Succes.

Miep

Hoi,

Zelf heb ik de zwangertijd achter me, maar kan het niet laten even op je berichtje te reageren.
Mijn zusje is net uit het ziekenhuis ontslagen nadat ze met uitdrogingsverschjnselen was opgenomen.
Je raad het al door overmatig braken. Niets hield ze meer binnen.
Ze was zo erg uitgedroogd dat ze de eerste week alleen maar aan het infuus lag. We mochten zelfs niet op bezoek.
Op dinsdag heeft ze een paar bandjes op gedaan. Deze tip kreeg ze van een vriendin die ze toevallig tegen het lijf liep in het ziekenhuis.
Deze bandjes werken via accupressuur.
Of het toeval was of dat ze echt werken weet ze niet, maar vanaf donderdag is ze niet meer ziek geweest. Het ging zo snel beter dat ze zelfs de zaterdag erna alweer naar huis mocht.
Ik weet het het is vreemd maar mijn zusje heeft de bandjes nog steeds om. En geloof me of niet ze is echt niet meer ziek geweest.
De bandjes heeft ze gekocht bij een apotheek.
Ze zijn best prijzig dat wel ze kosten per set ongeveer 25 euro.
Ik weet nog niet hoe ze heten, maar ik ga het mijn zusje vragen en als ik het weet zet ik het voor je op het forum.
Baat het niet dan schaat het ook niet.

De artsen in het ziekenhuis waren verbaast en gaan testen met de bandjes.
Veel geluk in de verdere toekomst en ik hoop dat je je snel weer beter voelt.

groetjes Mirjam (mama van Tom en Tim van 3 maanden)

Bij mij hielpen crackers en droge kaakjes wel. Hiermee kwam mijn maag op gang en trok de misselijkheid vanzelf weg.
Mijn smaak was wel veranderd, maar die bleef wel constant, dus niet elk uur ergens anders trek in. Ik had meer dat ik bepaalde dingen helemaal niet meer luste en andere dingen die ik normaal nooit at of dronk nu juist niet aan te slepen zijn.

Ik heb de eerste (20!!) weken ontbeten met van die spaanse maaltijdcrackers en een kopje thee (Dulce-sol of zo, ik kan ze nu niet meer zien) dat zijn van die ronde matzes achtige koeken met wat suiker er op en anijspitjes er in. Dat was het enige dat ik 's ochtends weg kreeg. Dat nam niet weg dat ik regelmatig moest spugen maar dat bleek achteraf te gebeuren als ik te druk was geweest. (Moeten haasten naar het werk, te veel fysieke inspanning zeg maar).
Rustig ontbijten, zet je wekken een half uurtje eerder en ga op je gemakkie met je ontbijtje zitten. En alles wat je daarna doet het eerste uur in slow motion zeg maar. Dat heeft mij erg geholpen. Werd ik overdag nog misselijk (bijna elke dag) dan hielp een droog crackertje of een biscuitje wel. Zorg gewoon dat je wat in je maag hebt.

Succes!

Groetjes Saskia

Hoi,

Wat vervelend voor je!
En ik weet ozo goed hoe naar het is.
Ik ben de eerste 20 weken kotsmisselijk geweest,
ook van 's morgens tot 's avonds.
Wat bij mij iets hielp was meteen een plakje ontbijtkoek
eten nadat ik wakker was geworden. Had ze dus op
'm'n nachtkastje liggen want als ik opstond was het alweer
te laat. Verder is het dus belangrijk dat je continu wat in je
maag hebt, ook al heb je er geen zin in.
Eet iets 'neutraals', dus crackers, bischuitjes,stukjes banaan enz.
En waar ik ook achter gekomen ben, wat ik ook las bij een
andere reactie hier, is dat het alleen maar erger werd als ik
gestresst was of te druk was. Dus echt alles op z'n dooie gemakkie
doen, dat wil echt wel helpen.
Als het echt blijft aanhouden kun je pilletjes vragen bij de huisarts,
bij mij hielp dat ook een klein beetje.
Succes verder en probeer er toch zo weinig mogelijk mee
bezig te zijn!

xx Syrah

Hoi allemaal,

De bandjes die mijn zusje heeft heten sea-bands.
Ze zijn verkrijgbaar bij sommige apotheken.
Ik hoop dat jullie er iets aan hebben.
Veel geluk tijdens julie zwangerschappen er erna.
En natuurlijk hoop ik dat jullie niet meer zoveel ziek zijn.

groetjes van Mirjam
mama van Tom en Tim

Hoi,

Ik wil niet de boel verpesten, maar dit is mijn 2e zwangerschap, en ik ben bij de eerste tot 35,2 wk aan het spugen geweest. Ik was echt de hele dag door misselijk. De kleine had het wel gehad denk ik , want toen zijn 's nachts de vliezen gebroken en was de misselijkheid per direct over... En paar uur later hadden we een gezonde zoon ..
Nu bij deze zwangerschap, ik ben nu 34,3  wk. en  is het weer het zelfde verhaal, alleen is het nu wat zwaarder omdat we al een koter van 23 mnd hebben rondlopen.   Ik hoop dan ook dat dit kindje ook wat eerder komt.
Ik heb alles geprobeerd behalve osteopathie........Ik heb accupunctuur gehad, ik heb ook deb sea-bands geprobeerd (werkt eigenlijk tegen reisziekte).
Ik heb homeopathie geprobeerd. Medicijnen uit het ziekenhuis.   chinese kruiden etc...etc...     Bij mij helpt dus niks......
Maar toch hoor ik vaak dat vrouwen veel baat hebben bij het medicijn EMESAFENE. Misschien zou je dat bij je huisarts kunnen vragen en proberen., dit is NIET gevaarlijk voor je kindje......
En het schijnt dus dat een osteopaat ook wonderen kan verrichten, maar daar weet ik zelf niks van....... Je krijgt wel een groot deel terug van je ziekenfondsverzekering....misschien het proberen waard...

Ik hoop voor jou dat jouw misselijkheid gauw overgaat en dat je met volle teugen kunt genieten van de zwangerschap. Maar ik begrijp heel goed hoe je je voelt..
Suc6
Door1

Terug
Bovenaan