Heel de dag zo misselijk, tips zijn erg welkom!

Hallo,

Ook in ben vanaf week 9 ontzettend misselijk geweest en vanaf de 13e week begon ik te spugen 's ochtends. Ik heb bij de drogist ook die bandjes gehaald, sea-bands. Bij mij heeft het echt heel goed geholpen. Ik zal niet zeggen dat ik niet meer ziek ben geweest. Ik ben nu bijna 27 weken zwanger en ben sinds een paar weken niet meer ziek. Ik heb een hele tijd gehad dat ik de bandjes alleen 's nachts heb aangedaan, tot een paar nachten geleden. Nu ben ik helemaal van de bandjes af.

Ik kan ze je echt aanraden. Het werkt niet bij iedereen hebben ze me wel verteld, maar goed, het is het proberen waard. Ze zijn inderdaad niet goedkoop, maar ja, als je je zo ziek voelt heb je alles over om je maar een beetje beter te voelen.
Ook kun je bij je apotheek of drogist informeren voor iets homeopatisch. Ik weet dat er wel iets is, maar ik weet het zo niet uit mijn hoofd. Omdat de bandjes bij mij wel hebben geholpen, heb ik me hier niet verder meer in verdiept. Maar mijn drogist zei dat als het niet voldoende zou helpen er wel iets homeopatisch is. En ook daarvoor geldt, baat het niet, schaadt het niet. Het kan in ieder geval geen kwaad voor je kindje. En dat is wel zo belangrijk.

Verder kan ik je nog een tip geven voor het eten. Ook ik had niet veel trek in verschillende dingen. Het advies wat ik van mijn verloskundige had gekregen is om niets tegen je zin in te eten. Dat werkt averechts. Dus heb je bijvoorbeeld alleen maar zin in soep, dan eet je lekker alleen soep. Of iets anders wat je heel lekker vind. Geloof me, de zin in eten komt vanzelf weer terug.
Ook in heb zo lopen worstelen in het begin, at dus alleen maar soep. Mijn man iedere keer maar nieuwe pannen soep maken.
Ik ben in 1 week tijd ook 4 kilo afgevallen.

Bespreek het in ieder geval met je verloskundige, dan kan ze je helpen en ze houden je gewicht goed in de gaten.

Succes en sterkte.

Claudia77
(26 weken en 6 dagen)

Hoihoi!
Ik ben inmiddels 12 wkn en ook ik ben vanaf het begin erg misselijk geweest, soms met en soms zonder overgeven. Maar ik geef niet makkelijk over en nu nog steeds niet.
Wat ik heb gedaan toen ik zo beroerd was:ik ben langs de huisarts gegaan en die heeft me tabletjes gegeven waar ik veel baat bij heb gehad. De tabletjes heten emesafene of zoiets. En ondanks alle misselijkheid:probeer te blijven eten zodat je maag niet leegraakt, want dan ben je nog beroerder. Veel sterkte en onthoud:er komt een dag dat je niet meer zo beroerd zal zijn!bij mij is het namelijk ook weg sinds een week of 2
groetjes meisje b

hoi,

Ik heb niet echt een tip tegen de misselijkheid, maar wel tegen het gevolg daarvan.   Ik werd tenminste zo verschrikkelijk moe en sloom van. Logisch omdat je haast geen energie binnekrijgt.

Ik kreeg toen de tip van iemand om Isostar te gaan drinken. Je kunt zo'n pot met poeder bij de drogist kopen. Het hielp bij mij goed. Want doordat ik mij fitter voelde kreeg ik ook wat meer trek in dingen.

Wens je heel veel succes, en maak je druk om die paar kilo's. Ik was ook 4 kilo afgevallen, en op 1 na zitten ze er nu weer aan. Verloskundige heeft mij verzekerd, dat het niet erg is.

Groetjes Rianne
18w3d

Ik ben zelf ook zo ziek als een hond geweest ! De hele dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat kon ik werkelijk niets binnen houden, geen eten en ook geen drinken. Het was dus een drama om ook maar iets te nemen. Een kopje cup'a soup hielp soms, maar ook niet altijd. Aangezien ik zonder eten  en drinken  zo slap en futloos werd, ben ik toch maar naar de huisarts gegaan en deze heeft Emesafene voorgeschreven. Heb er 2 zetpillen van genomen en knapte hierna meteen zienderogen op ! Wat voelde ik me weer beter zeg.

Ik ben nu weer een paar weken verder en ik moet zeggen dat ik het zo wel kan vol houden hoor. Voel me natuurlijk niet zoals voorheen (maar dat kan ook bijna niet anders met zoveel veranderingen in je lijf!) Mijn eetlust is wel veranderd, aanmerkelijk minder geworden, ben van mijn chocolade-verslaving af en snoep nauwelijks meer.

Maar als je je echt vreselijk beroerd voelt, raad ik het zeker aan ! Je kunt er daarna weer tegen hopelijk !!

Terug
Bovenaan