Heel erg onzeker

<p>Hi,</p><p>ik ben direct na het stoppen met de pil zwanger geworden. Ik ben 22 jaar dus ik ben ook nog best jong. <br />ik merk dat ik heel onzeker ben. Ik heb nog nergens last van. Geen gevoelige borsten en geen misselijkheid. Ik heb mijn eerste echo pas op 31 januari omdat mijn vk denkt dag ik ongeveer 4,5 week zwanger ben. <br /><br /></p><p>iemand tips? Of geruststellende woorden? Of misschien iemand die dit ook meemaakt? </p>
 
Wat heerlijk dat je zo snel zwanger bent geworden! Onze verhalen komen niet helemaal overeen... ik ben 10 jaar ouder en wij zijn na 2.5 jaar zelf proberen zwanger geworden via IUI. Dat was wel meteen raak dus ik voel me alsnog een geluksvogel.
Wat wel overeenkomt is de onzekerheid.. :) hoewel ik er positief in sta merk ik toch dat bij elke verandering ik denk "oeh, zal het wel goed gaan? Blijven zitten?" 
Maar ik vrees dat dit er een beetje bij hoort. Kwaaltjes kunnen komen en gaan. Of zelfs helemaal wegblijven of pas veel later beginnen. Behalve gezond leven kunnen we helaas niks anders doen dan geduldog wachten en veel positieve gedachten hebben om onszelf een beetje gerust te stellen ;) 
Probeer ook alvast een beetje te gaan genieten want vooralsnog ben je gewoon zwanger en dat is een hartstikke mooi wonder. 
 
Same here. Ik ben nu wat verder en je leeft gedurende je zwangerschap echt naar iedere mijlpaal.. echo's, termijnecho, 20 weken echo en dan hopen dat de schopjes frequent blijven komen.
Tot je je baby daadwerkelijk in de handen hebt, blijf je gehuld in een deken van onzekerheid want precies wat Bo-Belle zegt.. je hebt zo weinig in de hand.
Geniet er wel zoveel mogelijk van, want tijd vliegt stiekem wel. Vooral na de 12de week, vind ik alles opeens snel gaan!
 
Lieve schat is nergens voor nodig om onzeker te zijn. Ik ben in verwachting van mijn 3e kindje en heb nog nooit last gehad van kwaaltjes echt geen ene zwangerschap ook snel zwanger bij alle 3, iedere vrouw en ieder lichaam is anders en gelukkig maar! 
 
Wees juist heel blij dat het zo snel is gelukt en geniet van je zwangerschap het is te mooi om je onzeker te voelen. Het is en blijft een wonder en laat alles op je afkomen. 
 
Zo vroeg in mijn zwangerschappen had ik ook nog nergens last van dus geen zorgen. Misselijk is eigenlijk het enige waar ik last van heb gehad maar dat begon pas na 5 weken. 
 
Hee! 
ik ben 23 en nu 23 weken en ik herken die onzekerheid heel erg. Ik dacht "zodra ik schopjes voel gaat dat wel over!" Maar niks is minder waar. Blijven die schopjes wel aanhouden? Komt ze niet te vroeg? Als ik ook maar een dag minder schopjes voel merk ik dat ik al ga twijfelen al is dat in deze periode heel normaal. Mn vriend en ik wilde heel graag een kindje alleen nog niet perse nu aangezien we beide nog thuis wonen. Desondanks hebben we er heel bewust voor gekozen het te houden. Maar ik merk dat ik door omgeving ook heel onzeker wordt, en helemaal door mensen die niet dichtbij mij staan. Hoe gaan jullie dit doen? waar gaan jullie wonen? Hebben jullie inmiddels al een woning? Dat soort dingen. Als je jong bent vinden mensen, vooral ouderen, het heel makkelijk om te oordelen. 
 
Zo herkenbaar! Ik ben als het goed is 4,3 week zwanger en ik hou het soms gewoon niet meer. Als ik iets voel maak ik me zorgen en als ik even niets voel maak ik me net zo goed zorgen. 
Mijn testen lopen niet heel erg op en dat maakt me nog onzekerder. Google is echt m'n slechtste vriend want daar lees ik alleen de horrorverhalen :( Ben ik de enige die daar zo door obsessed is?
Wil echt proberen om er positief in te staan, maar heb nog niet gevonden wat mij daarbij kan helpen. Tips zijn enorm welkom :) 
 
Terug
Bovenaan