heel erg verdrietig, moet het effe kwijt

A

Anoniem

Guest
Sorry hoor, maar ik heb net vreselijk zitten huilen. Lijk wel gek, maar het voelt niet lekker.
We hebben mijn zus afgelopen zondag verteld dat we zij gestopt met de pil. Zij heel geiintreseerd vragen stellen. Ik dacht uit belangstelling. Zij is ruim 5 jaar jonger als mij, en vorige maand getrouwd. haar man reageerde, nee voor mij nog geen kinderen, effe wachten. Komen we vandaag bij mijn ouders, even later kwamen hun ook op bezoek. Ja ze wilde effe vertellen dat zij ook waren gestopt met de pil. We wisten het dus niet van elkaar, maar allebei op de zelfde dag gestopt. Ze had het zondag niet willen vertellen, omdat dit ons moment was!!
Ik weet niet wat ik ervan moet denken. Ze heeft al meerdere keren de afgelopen tijd lopen te vissen. Ze wist dat ik op dokters advies moest wachten, en dat in mei het jaar om was, dus dan waarschijnlijk mocht stoppen.
Ja niet dat zij dan maar moet wachten, ik weet het ook niet. Het voelt gewoon niet leuk. Ook haar interresse, was dat allemaal eigenbelang???

Ik weet het niet hoor, ik gun het hun, maar waarom net nu, en ook nog op precies dezelfde dag!!!

Sorry lieve mensen, maar ik moest dit effe kwijt.
Mijn man begrijpt mij heel goed, en hij heeft me net zowat doodgeknuffeld, maar hij zegt wat wil je er aan veranderen. Het is nu eenmaal zo.

Maar voor mij voelt het nu als een concurentie strijd, en dat wil ik niet!!!!
Ben nu wel al wat rustiger, nu ik het van me af aan het typen ben.

Liefs Doortje

liefste Doortje,

ik vind het zo erg voor je
ik heb ook tegen mijn 2 schoonzusjes gezegd dat het eerst mijn beurt is !
maar ja het is hun goed recht om er ook aan te beginnen natuurlijk wat ik ook wel heel erg zou vinden in jouw plaats. Eigen familie is nog iets minder leuk dan vriendinnen en collega's!
Kop op ze is nog niet zwanger ik stuur een heleboel vruchtbare vibes door en denk eraan vanaf dag 10 klussen om de andere dag  en lang genoeg vol houden dus pak maar zeker tot  je bijna ongi bent.Maar vooral geniet ervan!!!!

groetjes Julie

Lieve Doortje,
ik begrijp je heel goed meid.Zeker als je het eerst verteld en dan daarna zij ,dan zou ik ook haast denken dat ze zat te vissen uit eigen belang.Maar dat je zwager dan zo reageerde?
Toen ik van mijn eerste kindje zwanger was ,was mijn zus ook op dezelfde dag uitgerekend.Maar zij van de 5de en van haar tweede man.Toen had ik ook een soort van kater hoor.Het was ineens niet zo speciaal meer.Bovendien bemoeide ze zich overal mee en gaf rare adviezen/indianenverhalen.En het ergste was eigenlijk dat zij 10 weken te vroeg beviel en ik 2 weken over tijd en dat onze kinderen altijd met elkaar werden vergeleken.
Ik heb me er toen over heen gezet,omdat ik er best mee zat.En ik mezelf er het meest mee had.En ik besefte dat zij het misschien wel net zo jammer vond om tegelijk zwanger te zijn en al helemaal toen bleek dat haar zoontje een achterstand overgehouden had aan zijn   traumatische geboorte.Die van mij was een echte haaibaai die overal heel snel in was en dat zal ook niet altijd even leuk zijn geweest.

nu probeer ik sinds januari zwanger te raken en belde mijn schoonzus dat ze zwanger was.Het was een ongelukje en absoluut niet gepland want ze heeft al hele grote kinderen.Toen schrok ik ook best wel hoor.Ze zijn al behoorlijk op leeftijd en al jaren eruit.Maar ik merk dat ze intens gelukkig zijn en ik gun het ze van harte!
Alleen is het best heavy als je zelf aan het proberen bent en je dat hoort.
En bij jou al helemaal omdat je ze lang hebt moeten wachten om te beginnen.Dan is het extra zuur.
Heel veel sterkte en huil maar lekker uit.En wie weet heb jij wle zo goed geklust dat het al raak is deze cyclus.
doeidoei

hoi,ik kan   me jou   kant van het verhaal heeeel   goed voorstellen hoor!!!!!  Bij ons zijn we niet zo   open dat we zeggen dat we met de pil gestopt zijn. Alleen   mijn     zus weet   het.Maak er geen wedstrijd van, straks krijg je   nog een hekel aan elkaar. Succes!!!

hoi meid,
ik kan me je gevoel heel goed voorstellen en idd, het gaat dan ook lijken op een strijd.
en het zal nu ook vast wel een beetje door je hoofd spoken van: ja als ik nu maar eerder zwanger ben. tenminste dat zal ik denken hoe fout het eigenlijk ook zal zijn. maar het is je zuster dus je houdt toch van haar nietwaar? en ze zal heus wel blij voor jou zijn, en die interesse was vast ook goed bedoeld. ik wens je er veel succes mee, en probeer je er niet te druk om te maken.

xx bren

Ha Doortje,

Wat naar zeg dat het op deze manier moet lopen... En dat terwijl ze het van jou al wist!
Hopelijk voel je je vandaag weer beter...
Hoe moeilijk het ook is, probeer er geen strijd van te maken. De natuur doet was hij wil, en daar kan geen mens tegen op. Hoe goed je ook je best doet en hoe graag je ook wil. Ik denk aan je hoor, en hoop natuurlijk dat het voor jou snel raak is.
Ik zou zeggen, praat er alleen nog maar over met je partner, en hier natuurlijk. Zodat je de rest van je gevoelens prive houdt voor degene van wie je echt houdt. De kleine kiddie wordt hoe dan ook van jullie, gelukkige ouders. Keep it easy. Ik duim voor je.
Groetjes J

Lieve Doortje,

Jammer zeg zo'n kater voor je. Ik snap (denk ik) wel hoe het voor je moet voelen.
Ik hoop echter voor je dat het straks wat beter gaat. En voor de rest kan ik me alleen maar aansluiten bij de anderen.
Sterkte en succes!

Liefs
Joanna

Hai Doortje,

Ik herken jouw verhaal heel goed, dus schaam je niet want het is gewoon voor je gevoel niet eerlijk ook al gun je het een ander ook!
Mijn buurvrouw tevens goede kennis waar ik met regelmaat langs kwam liet ook niets vallen toen zij hoorde dat wij zwanger wilde worden en een paar maanden later vertelde ze dat ze zwanger was, en nu zie ik haar elke dag met een dikke buik langs lopen.
Aan de ééne kant vind ik het onwijs leuk voor haar en aan de ander kant is het vertrouwen een beetje beschaamd. Probeer het maar van haar kant te bekijken, niet iedereen wil het vertellen, meestal pas als het zover is. Maar het blijft een beetje steken.
Dus Door ik begrijp het heel goed hoe je je voelt, je bent niet de enigste....
Op een gegeven moment kun je het naast je neer leggen, tenminste kost ff tijd maar goed, geduldig moeten wij vrouwen toch wel zijn....

Groetjes Saskia30

Terug
Bovenaan