heel erg vroeg wakker pfff

Hallo,

Mijn zoontje is nu ruim 20 maanden en hij is sinds dat de klok verzet is soms al om vijf uur wakker, ik hou hem nog wel in bed, maar meestal rond half zes wilt hij er echt uit. Is dit soms de leeftijd of zo? Ik ga nu gewoon zelf al vroeg naar bed om aan m'n nachtrust te komen. Hij gaat meestal rond zeven uur naar bed en dat doen wij al een tijdje. Normaal werd hij om half zeven wakker maar vanmorgen zat ik al om half zes met hem beneden erg vroeg hoor. Hebben meer kindjes hier last van?

gr. Jeannette
 
hoi,
kan je niet een nachtlampje aandoen of en muziekje,
maar dat hy dan wél in bed blyft met een boekje of zo?
een halfuurtje extra rust voor jou,
groetjes anne
 
Hoi Anne,

Nee dat hebben we al een nachtlampje, ook hebben we wat speelgoed in zijn bedje gelegd waaronder een boekje. Ik denk dat ie honger heeft, we gaan straks voordat hij naar bed gaat een klein bordje pap eten. Wellicht dat het helpt. Maar het breekt ons wel op hoor. Wij hebben van half vijf tot half zes niet echt relaxed geslapen......
Thomas is ook geen kind die je in ons bed kan nemen, dat wil hij absoluut niet.

Gr. Jeannette
 
hoi

ja mijn zoontje(2.5) heeft dat ook een uur eerder wakker zijn. heb het al proberen te verschuiven met later naar bed en overdag niet een dutje laten doen. maar tot nu toe werkt niets. tja ik mag dan wel eigenlijk niet klagen want die van mij word om half 8 wakker ipv half 6. maar sliep voorheen altijd tot ca 9 uur!! daar in tegen slaapt die van mij absoluut nog niet door dus loop snachts nog wel wat heen en weer..... maar dat van warme pap geven voor het slapen is wel op zich een goed idee,ik geef dave altijd lekker nog wat te eten voor het slapen gaan. dat is er zo ingerold va baby af aan dat doe je dan eigenlijk tot ook met je baby??!! wat ik ook wel eens doe is midden in de nacht zijn luier verschonen als ie toch al wakker is op dat moment. want vaak word hij met zo'n plasluier wakker dat ie dus eigenlijk daar wakker van word. suucs ermee maar meestal lost het zich vanzelf weer op dat was nl bij mij ook de vorige keren zo.

groetjes esther
 
hoi,
heb je al eens geprobeert om hem vroeger in bed te stoppen,
gek he,maar by rik werkte het (en nog) prima,
ook al zyn ze dan vroeg wakker,ze zyn dan wél uitgeslapen,
vallen overdag minder lang (na een tydje niet meer) in slaap,
heb je een lekker lange avond   ..
groetjes,(hielp het eten?)
anne
 
Hallo,

Nee het eten hielp niet echt. Ik heb het cb gebeld en zij gaven mij het volgende advies:
je zoontje diep in de ogen kijken en in zijn bedje laten liggen en zeggen ga maar lekker slapen, mama gaat weg. Als hij dat gaat huilen max 20 min laten huilen en het daarna weer herhalen. Mijn zoontje was vanmorgen om half zes wakker, dus dat is beter dan half vijf he. Ik heb hem wel zijn bedje gelaten, hij huilde wel maar ik kon nog even uitrusten pfff

Gr. Jeannette
 
Hallo,

Ik las je berichtje en wilde toch even reageren misschien dat je er wat aan hebt.
Mijn zoontje van 2 was altijs om half 9 wakker en toen ook ineens om 6.15 uur.
Ik vond dat ook erg vervelend en hij was dan ook nog moe.
Ik heb toen tegen mezelf gezegd dat hij er van mij niet eerder uit mocht dan 7 uur.
Dat vond ik een normale tijd. En als je voor jezelf een tijd aan houd is het ook makkelijker je daar aan te houden. Dus als hij vroeger wakker werd ging ik naar hem toe en liet hem niet uit zijn bedje gaan en vertelde hem dat hij er niet uit mocht omdat het nog heel vroeg was en iedereen nog aan het slapen was. Tot hij een beetje rustig werd en mij begreep en dan zei ik dat hij nog even lekker moest gaan slapen en ging ik weer weg. Dan was hij meestal nog een half uur rustig en mocht hij eruit. Dit heb ik een week lang volgehouden en sindsdien slaapt hij door tot 7.30 uur! Ik heb hem savonds ook gewoon op hetzelfde tijdstip naar bed gedaan. In zijn geval is dat 7 uur.
Nou ik hoop dat je er wat aan hebt!
Succes ermee!

Groetjes Franca
 
hoi jeanette,
zit hier te  met die uitspraak
diep in de ogen kyken..
moet je hem soms hypnotiseren??haha
maar goed,het zal wel helpen zeker?
ik zeg idd ook steeds,"ben je nou gek geworden(tegen rik drie jaar)
het is middenin de nacht(al is het halfzes)en iederéén slaapt nog,
jy moet ook nog wat slapen hoor,dan ben je lekker uitgerust en gaan we straks lekker spelen.."eigenlyk zeg ik dat al drie jaar..werkt goed hoor,
tim krygt net hetzelfde te horen trouwens..
reageert hy niet echt op, grinnikt meestal  omdat hy je hoort,
moppert als je weer gaat,maar slaapt wel weer verder..
misschien een muziekje proberen?
groetjes,anne
 
Terug
Bovenaan