heel erg vroeg wakker pfff

Hi,

Ook onze dochter was opeens om 5.30u wakker, normaal om 7u. Ze roept mij en ik praat vanaf de gang tegen haar en zeg dan dat het nog erg vroeg is, dat alle mensen nog slapen, dat Senna nog even MOET slapen en dat mama ook nog gaat slapen, maar dat mama haar straks  komt halen.
 
Dan zegt ze: "ja" en vervolgens is het stil. Ik merk goed dat we met haar afspraakjes kunnen maken. Ze is nu 21 mnd en begrijpt erg veel.

Af en toe gaat het nog niet helemaal als vanouds, maar we doen het op deze manier, ik ga niet haar kamer binnen, want dan kom ik niet meer weg! (de eerste paar dagen nade klok, ging ik nl naast haar liggen op een matras, maar daar voelde ik eigenlijk niet zoveel voor).

succes

Rianne
 

ja hele benende verhalen allemaal,onze dochters waren ook zo vroeg wakker,

ze waren om 6 uur wakker (nog schappelijk)

maar het gaat over,nu is het al 7 uur.

ik kan verders gen tip geven maar alleen voor jullie hopen hat het verder wel los zal lopen en dat het went.



groetjes antwanette


 
mijn zoontje is nu bijna 2 1/2 en heeft ook last gehad van het uur tijdsverschil. Normaal werd hij rond  8 uur wakker en nu ineens half zes. De eerste ochtend heb ik hem gezegd dat het midden in de nacht was en dat hij toch echt nog even moest gaan slapen. Toen hoorde ik hem gaan spelen in z'n bedje en ging zingen en heb hem er na een half uur toch maar uitgehaald. De volgende ochtend was hij weer om half zes wakker toen het zelfde gedaan alleen meneertje was het er niet mee eens en begon driftig mama kom maar mij uit te roepen. Dus toen heb ik hem nog even bij me in bed genomen maar wel gezegd dat we gingen slapen. Dit werkte echt niet. Dit rommelde nog een paar dagen zo door tot ik er echt genoeg van had want na het avondeten lag ik al te dommelen op de bank. Wat we toen gedaan hebben is hem 's avonds een half uurtje later naar bed laten gaan zodat hij 's ochtend rond half zes in ieder geval dat punt doorsliep en dat werkte hij sliep nu tot 7 uur de volgende dag tot 7.30. Hij was wel aan het eind van de ochtend moeier omdat hij normaal nog een uur later wakker werd dus i.p.v 12 uur s'middags heb ik hem toen om 11 uur 's ochtends z'n middagslaapje laten doen. Het voordeel was dat hij na een paar dagen 's avonds zelf zei mama, moe boven bed slapen. En sinds een week nu is zijn ritme weer zoals voorheen. Natuurlijk werkt het bij elk kind anders maar ik denk dat als je ziet dat je kind echt moe is 's ochtends nog ook al is hij net op en heeft alleen nog maar gegeten dat je hem dan toch nog even in bed legt. Vaak   vinden ze dat niet eens erg en kruipen ze lekker weg onder de dekens.
 
Terug
Bovenaan