heel onzeker over de zwangerschap

hallo allemaal,
ik zal mij even voorstellen. mijn naam is tammy en ik ben 24 jaar oud. afgelopen zondag kwam ik door een test er achter dat ik zwanger ben. (helemaal gelukkig), maar ik verlies elke dag donkerbruine afscheiding (soms weinig soms veel).
vandaag ben ik naar de huisarts geweest en liet weten dat mijn baarmoedermond wel dicht zit, maar dat je het teveel vind wat eruit komt.
ik moet nu dinsdag een echo laten maken om te controleren of ik een intacte zwangerschap heb.
ik kom echt om in de zenuwen en ben bang dat het mis is (al voel ik me goed, heb buiten de afscheiding nergens last van).

ik wil graag weten of er meer mensen zijn die dit hebben meegemaakt en wat er gebeurd is.
ik hoop dat iemand mij meer kan vertellen.

gr tammy24
 

Hoi Tammy,

Ik heb hier geen ervaring mee maar wilde wel even reageren.
Wat ontzettend vervelend zeg! Ben je blij dat je zwanger bent en dan zoiets..
ik kan me voorstellen dat je omkomt in de zenuwen.
Ik hoop dan ook dat alles gewoon goed is...en wellicht zijn er andere meiden op het forum die je iets meer kunnen vertellen..

Sterkte meid!
Groetjes,

Siona
27w2d

 
Hoi tammy, ik herken het wel een beetje, bij mij was t toen ik 6 weken zwanger was, had ik 1 dag alleen maar bruine afschijding,waarschijnlijk oud bloed van de innesteling,ik ben nu bijna 21 wk zwanger en heb tussendoor ook wat aardige keren licht bloedverlies en dan weer bruine afschijding, dus denk dat t gewoon oud bloed is.
Maar dat bruine afschijding herken ik wel, alleen bij mij is t dus af en toe een dag ,maar geen dagen achter elkaar zoals bij jou.heb je ook een lichte bloeding gehad?maar je heb geen krampen in je buik?Ik zal voor je duimen voor de echo,en dat alles gewoon goed is,toi toi toi,laat je t wel weten?liefs door
 
hoi hoi,
bedankt voor jullie reactie.
mijn laatste menstruatiedag is 19 augustus geweest en de afscheiding begon op 20 september tot hede dag.
ik heb verder geen last van buikpijn of krampen. en er zit ook bijna geen helder bloed in de afscheiding. het is alleen wel veel.

ik zal inderdaad nog even moeten afwachten. het net nog een keer gebeld of het echt niet eerder kon maar dat was niet mogelijk helaas. dit worden de 5 langste dagen van mijn leven denk ik.

gr tammy24
 
Hoi Tammy,
Ik heb hier helaas wel ervaring mee. Ik bleef vanaf het moment dat ik ongesteld had moeten worden een beetje bruinige afscheiding houden. Te weinig om ongesteld te zijn en te veel om er gerust op te zijn. Een week nadat ik ongesteld had moeten worden hebben we een test gedaan en bleek ik zwanger. Een week daarna ging het bruinige echter over in helder bloed en kreeg ik een miskraam. Ik voelde ook dat ik niet meer zwanger was. Het was "gelukkig" al met 6 weken, waardoor de klap niet zo heel hard aankwam. Maar ik was wel erg teleurgesteld en verdrietig.
Achteraf was ik wel blij dat ik zwanger kon worden en dat het misschien ook maar beter was omdat het vruchtje waarschijnlijk niet goed geweest was.
Na 2 maanden was ik gelukkig alweer zwanger en nu ben ik een trotse moeder van ons zoontje Ynze.
Ik hoop dat ik je niet al te hard aan het schrikken heb gebracht en wens je veel sterkte.
groetes
greet
 
hoi greet,
wat een naar verhaal, maar je hebt wel gelijk. als het een miskraam wordt heeft het vaak toch ook een reden hoe hard en oneerlijk dat ook mag zijn.
ik weet ook wel in mijn achterhoofd dat het eraan komt, maar probeer voral positief te blijven.
de arts heeft me verschillende oorzaken opgegeven, zoals een gesprongen ader wat blijft vloeien, een tweede vruchtzakje wat afsterft (wat dus zou betekenen dat het een tweeling zou zijn), nestelbloed wat veel zou kunnen zijn, omdat ik 10 jaar kang de pil heb geslikt en er veel achter gebleven zou kunnen zijn wat er nog uit moet  of een stap naar een miskraam.

ik zal het hopelijk weten op dinsdag.
 
gefeliciteerd met je kindje ben blij dat het toch nog goed is gekomen.
ik dat weet ik ook wel in lukt het nu niet dan proberen we het gewoon nog een keer. (maar de eerste blijft je toch het meeste bij)
 
Hoi,

Helaas heb ik hier ook ervaring mee. Toen ik 9 weken zwanger was, verloor ik in 1x bruine afscheiding, soms veel, soms weinig en dan weer helemaal niks. Ik had verder geen symptomen van een miskraam ofzo. Ik moest dus van de verloskundige ook maar geduldig afwachten. De dag voor de termijnecho had ik in 1x heel veel bruine afscheiding, weer de verloskundige gebeld, kon 's middags voor een echo komen. Ik heb een miskraam gehad. Het was een vruchtje van ca. 8 a 9 weken oud.
Ik ben ondertussen weer zwanger en bij 9 weken verloor ik weer bruine afscheiding, verder weer geen andere symptomen. De verloskundige gebeld kon direct komen. Dit keer was alles goed.
Dus tja, het zegt eigenlijk allemaal niet zo heel erg veel. Ik had bij de eerste keer wel zelf heel duidelijk het gevoel dat het niet goed was en de tweede keer had ik juist heel erg het gevoel dat het goed zat. Dus misschien kan je er iets mee, er zit niets anders op dan afwachten

groetjes kirsten
38w0d
 
hoi kirsten en alle andere,

gisteren ochtned rolde de tranen over mijn gezicht, want ik verloor geen oud bloed maar nieuw bloed.'s middags gelijk de huisarts gebeld en ik moest direct langs komen.
bij inwendig onderzoek bleek dat alles nog netjes dicht zat en nog goed zwanger aanvoelde. ik moest me niet teveel zorgen maken, omdat ik verder geen pijn had en vooral geen slecht voorgevoel had.
en dat is wel bij mij. ik voel dingen altijd heel emotioneel aan en sinds dat ik weet dat ik zwanger ben voel ik me heel goed, heel positief, zelfs na al het verlies van oude bloed.

ik zal gewoon tot dinsdag moeten wachten en kijken wat de echo uitwijst.

gr tammy
 
Terug
Bovenaan