heel onzeker over de zwangerschap

Hoi Tammy,

Ik vind het zo vervelend voor je! Ik zal nooit meer die tijd vergeten dat ik op de echo moest wachten. Het liefst kroop ik in bed met m'n hoofd diep onder het dekbed en werd ik niet meer wakker tot alles achter de rug was!
Maar goed daar heb jij helemaal niks aan!! En ik vind het heel vervelend om te zeggen, maar je kan niks anders dan wachten op de echo. Er is echter wel 1 lichtpuntje als ik het goed begrepen heb is je 'gevoel' nog wel goed over de zwangerschap. Dat had ik heel duidelijk ook, dus misschien moet je je daar maar een beetje aan vast houden.
En mocht dinsdag nou wel blijken dat het 'mis' is, bedenk je dan maar dat het meestal met een reden gebeurt en dat dit dan 10x beter is dan wanneer erbij de geboorte zou blijken dat er van alles mis is en de 'leef-kans' heel klein is, dan heb je immers al echt kennis gemaakt.
En mocht dinsdag blijken dat alles goed is, spring dan heel voorzichtig een gat in de lucht (je bent dan zwanger, dus een beetje opletten) Ga naar de dichtsbijzijnde vlaaienboer of bakker, koop gebak en ga naar een babyzaak en koop een kadootje voor de kleine! Want dan is het allemaal helemaal goed!!
Heel veel stertke, ik hoop dat je een beetje afleiding kan vinden in het weekeind en ik zal dinsdag aan je denken. Laat je even weten hoe het afgelopen is?

groetjes kirsten
38w1d

 
Hoi,

Zal me ook even voorstellen, ik ben Tas 33 jaar 5 weken zwanger en de zelfde tekenen als jou. Voel me hier erg onzeker over omdat ik dit bij mijn eerste zwangerschap niet had. Ik ben 10 juni uitgerekend.

Mijn gyn zei dat het wel normaal is als je dit hebt op het moment dat je eigenlijk ongesteld had moeten worden, maar na een week moet het over zijn anders krijg ik ook een echo. Lekker onzeker dus, word er wel een beetje onrustig van.
Durf eigenlijk niet blij te zijn, heb jij dat ook?

Groetjes Tas
 
hoi allemaal,
allereerst wil ik even zegen dat ik het heel fijn vind om er op deze manier over te kunnen praten met jullie.
na het bezoek aan de huisarts was ik weer heel positief en een beetje gelukkig. gisteren zelfs bijna niets meer verloren. (jippie). helaas vandaag (zaterdag) liep het er bij het plassen weer zo uit, wel oud maar toch.
ik voel me inderdaad nog steeds goed en heb verder nergens last van terwijl ik meestal bij menstruatie heel veel buikpijn en hoofdpijn heb, maar ik heb ook geen last van zwangerschapkwaaltjes. ik blijf dus gewoon postitief en hoop dat het weekend snel voorbij zal zijn.
dinsdag de echo en wat de uitslag ook mag zijn dan heb je een beetje zekerheid waar je aan toe bent, want ik is echt erg.

gr tammy
 
Hi Tammie en de rest,

ik ben ook 24 en inmiddels rond de 7 of 8 weken zwanger... en heb het ook!
Heb het een 2 weken geleden voor het eerst gehad, maar toen wist ik nog niet dat ik zwanger was dus dacht dat ik ongesteld ging worden, maar dat kwam dus niet...

van het weekend weer inene bruine afscheiding, zaterdag zelfs even heel helderrood (waterig) bloed, maar dat was alweer over... vandaag ook weer een beetje donkerbruine afscheiding, maar de keer dat ik later naar de wc ging, was het alweer wit..

ik krijg hier de kriebels van! En valt me op, jullie hebben tenminste een huisarts die jullie begrijpt en geruststelt en evt. een verloskundige die jullie eerder laat komen voor een echo. Ik heb de huisarts en verloskundige ook gebeld maar kreeg botweg te horen van ja tot de 12e week kun je bloedingen krijgen, en het kan dan 2 kanten op gaan. Of je krijgt buikpijn en t word erger en het zet door, of het heeft niets te betekenen. Sja het is misschien wel zo, maar op zo'n bot antwoord zit je echt niet te wachten!  

maargoed.... afwachten maar.... vol spanning......

 

Hoi Tammy

Ook ik heb geen ervaring hier mee maar wil je op deze manier succes wensen voor morgen!
Ik zal voor je duimen dat je een supermooie echo hebt!

Liefs Sarah 40w1d zwanger van 1e kindje
 
hallo meiden, allereerst bedankt voor al julie reactie's. ik vind het erg fijn om te weten dat ik niet aleen ben.
helaas is mijn echo voor een ander doel geworden dan wat we gehoopt hadden.
zondag werd ik wakker met menstruatiebuikpijn en verlor is 's avonds een grote propbloed. vanaf dat moment was ik ongesteld.
ik wist het nu zeker het is afgelopen.
de dokter bevestigde dit en de echo werdt nu om te kijken of de miskraam compleet was.

geen pen kan beschrijven wat er door je heen gaat. je hebt zoveel vragen en angsten.
helaas heeft de natuur voor ons beslist en kunnen wij ons er alleen maar bij neer leggen.
ik ben wel heel bang dat het een volgende keer weer mis zal gaan al is dit helemaal niet gezegd natuurlijk, maar de angst zul je blijven houden.

voor ons is voor nu het sprookje over, maar voor jullie begint hij net. ik wil jullie daarom ook heel eel succes wensen met jullie zwangerschappen en geniet ervan.

gr tammy
 
Hey Tammy,

Wat enorm rot voor jullie zeg! Ik herkende je verhaal uit duizende. Ik had bij mijn eerste zwangerschap  ook direct oud bloedverlies wat steeds erger werd. Tijdens de echo was inderdaad een vruchtzakje te zien. Door middel van een curritage hebben ze toen alles weg gehaald.

Ik weet echt precies hoe je je voelt. Probeer rustig aan te doen en positief te denken. Ik ben nu opnieuw zwanger en de angst blijft dat het mis gaat.

Ik hoop echt voor je dat alles goed komt. En denk vooral aan jezelf.

Liefs,

Danielle
 
Terug
Bovenaan