heel pril 5 weken en 3 dagen vanaf begin puikpijn en nu bloedverlies

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,
op voorhand mijn excuses voor deze negatief getinte mail, waarschijnlijk niet echt waar je op zit te wachten om te lezen. Maar ik wil het toch even delen en  want houd me zo bezig. Ik heb vanaf begin buikpijn(zelfs al voor ik wist dat ik zwanger was, want toen dacht ik dat het menstruatiepijnen waren) voornamelijk onderin de buik en dan meer stekend dan zeurend. Vanaf gisteren heb ik last van afscheiding met bruin gekleurd bloed.  mijn moeder heeft me geprobeerd gerust te stellen en heeft dat zelf ook bij haar beide zwangerschappen gehad...dacht vanmorgen dat het over was want vanochtend niets  meer te zien maar helaas vanmiddag begon het weer tis nu niet meer zo zeer bruine afscheiding maar dunner en lijkt meer op enkel bloed...de verloskunde zegt dat het een kwestie van afwachten is en me niet te veel zorgen moet maken maar pppfffttt wat is dat moeilijk, huilen staat me nader dan lachen. Wel vanmorgen moeders voor moeder hier gehad die mijn hormoon level van hcg gestest heeft dat was gelukkig een "strong positive" binnen minder dan 40 sec een duidelijk positief resultaat te zien  en ik mag nu zelfs al voor de normale 6   weken zwanger zijn starten...klamp daar dan maar  aanvast dat dat dan een goedteken is...iemand nog tips hoe ik me zo kalm mogelijk kan houden?

hoi hoi,

wat een spanning zeg....
er is in ieder geval 1 ding waar ik je mee gerust kan stellen...buikkrampen horen ook bij het zwanger zijn.
ik heb het ook veel gehad en toch heb ik net een supermooie echo gehad...dus dat hoeft niks te betekenen
ook kan het zijn dat het bij het innestelen hoort...de bruine afscheiding kan daar ook bij horen...
ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te genieten, ik heb zelf een mk gehad en de spanning die ik bij deze zwangerschap had was ook groot, maar probeer een beetje afleiding te zoeken!

liefs leetje 1981

laat je weten hoe het gaat?

Ik heb ook last van krampen e.d. hoor. Misschien is het idd innestelingsbloeding.  Probeer rustig te blijven. Ik zal voor je duimen hoor.

Sterkte

Vicky
8w3d

ik ben ook 5 weken zwanger en ook al vanaf een week voor mn nod buikpijn.ik dacht ook idd dat ik ongi ging worden.het schijnt heel normaal te zijn,omdat je baarmoeder veranderd en de eierstokken nieuwe hormonen aanmaken.gisteren had ik een klein beetje bloed met afvegen.ik schrok me kapot en durfde gelijk niet meer paard te rijden(was ik net van plan).maar ook dat schijnt normaal te zijn.als je bloed verliest mag je wel eerder bij de vk komen voor een echo.heb je al een afspraak?
sterkte en maak je niet teveel zorgen.groetjes kari

Hoi Lotski,

Allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Om je gerust te stellen.. ik heb bij beide zwangerschappen in de eerste weken buikpijn en bruin bloedverlies gehad. Ik herken dan ook je zorgen en kan weinig anders doen dan je te adviseren afleiding te gaan zoeken in werk en  hobby's. Het is vreselijk moeilijk maar zoals je vk al zei..je kan op dit moment weinig doen en dus alleen maar geloven in je lichaam en genieten van elk moment dat je zwanger bent..

Nogmaals, het is vreselijk moeilijk om je te gaan focussen op andere dingen maar je zorgen maken en stressen werkt al helemaal niet positief. Je kan altijd met je zorgen bij ons terecht, wij kunnen met je "kletsen"en hopen dat je je iets geruster gaat voelen, aan de andere kant, de natuur kunnen wij niet beinvloeden(helaas)

Heel veel sterkte en probeer positief te denken.

Groetjes odette(34+2 zwanger van de 2e)

jullie zijn allemaal geweldig! dank voor de lieve reacties en steuntjes in de rug! doet me heel veel goed om gelijke verhalen te horen. Ik heb het vandag lekker druk gehad op mijn werk dus dan ben je er minder mee bezig. Ga voorzichtig toch maar weer een beetje blij zijn. De twijfel/angst komt en gaat ook met vlagen merk ik. Ene moment denk alles is shit en die 1ste twaalf weken mogen me gestolen worden en kan ik wel janken   en het andere moment kan ik wat beter relativeren en denken als het niet goed zit is het maar beter ook dat je lijf dat zelf aanpakt en kan ik wel weer gewoon lachen....zullen die hormonen ook wel zijn :jantje lacht Jantje huilt

Ik houd jullie op de hoogte van het verloop.

ik heb 27 maart de eerste afspraak bij vl en dan gaan ze gelijk een echotje maken dus dat is top!

blijft spannend
kus lotski

Pfff wat een opluchting om deze verhalen te lezen. Ik weet sinds 3 dagen dat ik zwanger ben. Ik ben nu 3 dagen over tijd. Ik heb al 5 dagen een zeurend gevoel in mijn onderbuik. Ik kon er niks over vinden op internet en omdat alleen mijn man en ik het nog maar weten dat ik zwanger ben, kon ik ook geen advies vragen aan mijn moeder of een vriendin.
Ik heb zelf geen bloedverlies, maar ik ben op dit forum ookal verschillende keren tegen gekomen dat het niet perse iets hoeft te betekenen.
Dus probeer maar voorzichtig te genieten dat ga ik nu ook proberen!
Oh wat eng allemaal! Ik heb spontaan spijt, ik en een baby! Hihi, hoe kon ik zo gek zijn omdat te willen!

groeten Asja (zo noem ik mezelf maar even totdat heel de wereld mag weten dat ik zwanger ben..)

Hallo,

Ik begrijp precies hoe je je voelt.
Ik had bij ongeveer 7 weken ook ineens bruine afscheiding wat bij mij na een tijdje zelfs over ging in helder rood bloed.
Ik ben me enorm rot geschrokken en heb meteen een afspraak gemaakt bij mijn dokter. Het enige wat hij voor me kon doen was een inwendig onderzoekje om te kijken of de baarmoedermond nog gesloten was. Dit was gelukkig het geval en zag hij verder alleen helderrood bloed.
Toen kon ik dus fijn een paar dagen in de stress zitten want et moest vanzelf ophouden. Ik had nog niet eens mijn 1e afspraak bij de vk gehad.
Na een paar dagen is het idd gestopt en bleek het achteraf een innestelingsbloeding te zijn, maar wat kan je je in die paar dagen ontzettend rot voelen he? Mede doordat bij mij mijn zus ook een bloeding had gehad wat resulteerde in een miskraam van een tweeling notabene.

Ik hoop dat alles goed komt, blijf positief denken, ook al is dit heel moeilijk, heb vertrouwen in het kleine mensje dat in je groeit!!
Hou ons op de hoogte!

Sterkte en groeten Linda (38,4 weken nu)

Terug
Bovenaan