heel snel bevallen

Nou, ik vind het juist fijn voor je dat je snel bevallen bent en er goed door bent gekomen. Ik deed over de eerste 5 cm 12 uur, ik had hele heftige pijnlijke weeën.... dan zou ik toch liever kiezen voor snel! Maar goed... dan heb je weer naweeën, ook weer niet prettig.

Dus ja... snel of langzaam bevallen, het is een hele klus waar we flink pijn voor moeten lijden.

heerlijk dus voor je dat je snel bevallen bent... verder niet uitgescheurd?? Een vriendin van mij beviel bij de eerste 2 in een uur tijd. Als de eerste wee er was, moest ze al bijna persen. Die scheurde ook helemaal uit... die mag nu nooit meer vaginaal bevallen.

Geniet van je kleintje!

hoi,
gefeliciteerd,wat een snelle bevalling.
mijn 1ste was 3 uur water gebroken en bevallen
de 2de was binnen 2 uur.weeën en geboorte
ook onwijze mij weeen gehad,maar met regelmaat paracetamol erin en ging stuk beter.
vond het beter dan weeen en er komt geen ontsluiting.heb ik toch liever naweeen kan je nog iets voor innemen.
wat wordt nr 3 ?????
we hebben wel alvast wat afspraken gemaakt,omdat mijn familie niet binnen 5 min bij me kan zijn.
me man wel 25 min onderweg om naar huis te komen vanaf zijn werk.gaat me schoonmoeder in de wacht,die neemt dan een taxi.
nu mag je lekker genieten van je kleintje.

fijne tijd nog.
gr marjan

Hoi,

Ook ik had een snelle bevalling en heb dit niet als vervelend ervaren. Ik werd ingeleid in het ziekenhuis. Tegen half 10 lag ik aan het infuus. Op een gegeven moment wel wat buikpijn. Om 12 uur dacht ik; dit zullen dan wel weeën zijn. Op het moment dat ik dacht: Wow, dit is echt niet grappig, mocht ik al gaan persen. Drie minuten later was onze dochter er al, ze is om half 1 geboren. Bij het hechten zei de gynaecoloog ons al dat dit toch wel erg snel is voor een eerste, en dat we dit bij een volgende wel moesten melden. Daar was ik natuurlijk nog helemaal niet mee bezig.

Inmiddels 6 maanden zwanger. Al gepraat met de gynaecoloog over de bevalling. We moeten in het ziekenhuis bevallen, en die is een half uur rijden. Vorige keer ben ik natuurlijk ingeleid en ik weet niet hoe het gaat verlopen als het vanzelf op gang komt. Maar het was geen probleem de bevalling 'gewoon' te plannen....!

Hoi,

Ook ik had een snelle bevalling en heb dit niet als vervelend ervaren. Ik werd ingeleid in het ziekenhuis. Tegen half 10 lag ik aan het infuus. Op een gegeven moment wel wat buikpijn. Om 12 uur dacht ik; dit zullen dan wel weeën zijn. Op het moment dat ik dacht: Wow, dit is echt niet grappig, mocht ik al gaan persen. Drie minuten later was onze dochter er al, ze is om half 1 geboren. Bij het hechten zei de gynaecoloog ons al dat dit toch wel erg snel is voor een eerste, en dat we dit bij een volgende wel moesten melden. Daar was ik natuurlijk nog helemaal niet mee bezig.

Inmiddels 6 maanden zwanger. Al gepraat met de gynaecoloog over de bevalling. We moeten in het ziekenhuis bevallen, en die is een half uur rijden. Vorige keer ben ik natuurlijk ingeleid en ik weet niet hoe het gaat verlopen als het vanzelf op gang komt. Maar het was geen probleem de bevalling 'gewoon' te plannen....!

Hallo,

Ik ben ook heel snel bevallen. Om 21:30 had ik 6 cm ontsluiting en om 22:00 volledige ontsluiting. Om 22:40 is ze geboren. Ik vond het erg onwerkelijk zo snel, zeker omdat dit mijn eerste is. Ik heb nergens aan kunnen wennen. En heb het ook allemaal niet volledig beseft en mis nu stukjes van de film. Zoals het doorknippen van de navelstreng en ik heb niet de kans gekregen om mijn kindje zelf aan te pakken. Al met al is het ook wel fijn, want als ik mensen hoor die er heel lang over hebben gedaan, dat is ook zeker geen pretje. Wat ik wel merk is dat je omgeving je bevalling bagetaliseerd. Alsof het dan geen pijn doet. Maar ik krijg steeds te horen dat ik niet mag klagen want ik heb z'on geweldige snelle bevalling gehad. Maar dat ik wel flink uitgescheurd ben dat maakt niet.

Geniet lekker van je kleintje, want ook het opgroeien gaat zo snel.

Angela

Hoi,

Zo herkenbaar bovenstaande verhalen! De bevalling van mijn eerste kindje duurde 3 uur en 20 minuten. En 4 weken geleden ben ik bevallen van onze 2e dochter in..... 30 minuten! Doordat de eerste bevalling relatief snel was gegaan, was ik (door het ziekenhuis) al enigszins voorbereid dat de 2e bevalling nog sneller zou kunnen gaan. Gelukkig was ik al in het ziekenhuis waar ze mijn vliezen hebben gebroken (ik was ruim 41 weken zwanger), want dat zou ik anders nooit gehaald hebben.

Maar ben het helemaal eens met Angela: iedereen denkt dat een korte bevalling meteen een fluitje van een cent is - maar het (met name de weeënstorm) doet nog steeds erg veel pijn! Daarnaast zijn de na-weeën niet gering. Maar vergeleken met uren- of zelfs dagen durende bevallingen, teken ik toch voor deze snelle bevallingen.

Veel plezier met je kleintje, geniet ervan!

Patricia

Terug
Bovenaan