Heel vaak wakker voor speen

Ja als ik hem in bed pak slaaptie inderdaad veel beter dus sommige nachten heb ik dat ook meteen gedaan nadat hij de 1e keer wakker werd omdat ik soms echt m'n slaap nodig had. Het is goed om te lezen dat het vaak een fase is!

Oohh zo fijn om te lezen dat het herkenbaar is en waarschijnlijk een fase is haha. Ik zag mezelf dit niet nog maanden volhouden! Zeker niet als ik dalijk weer aan het werk ben. Ik wiegde hem ook eigenlijk altijd in slaap, ook als hij tussendoor wakker werd. Alleen probeer ik sinds een week om hem vaker zelfstandig in slaap te laten vallen. Door even te troosten met een aai enz. Omdat ik bang ben dat hij anders veel huilend in bedje ligt dalijk op de opvang. Kan me voorstellen dat ze geen tijd hebben om alle kindjes in slaap te wiegen. Maar dat zelfstandig in slaap vallen gaat hem goed af tot nu toe!!! Dus dat valt dan wel weer mee gelukkig :)

Als hij af en toe dan toch nog even hulp nodig heeft wordt hij lekker in slaap gewiegd

Maken jullie hem wakker voor de laatste fles? Bij ons lijkt het te helpen onze dochter te laten liggen tot ze zich meldt. Dat is wel weer een nachtvoeding, maar dat is te doen tegenover uren wakker. Mijn dochter begon vanaf 05 uur snachts met hetzelfde..

Onze dochter sliep heel onrustig met d'r armen en sloeg daarom steeds haar speentje eruit. Uiteindelijk zo'n inbakeren slaapzak gaan gebruiken. Dit hielp al heel erg! Vervolgens na 8 maanden er achter gekomen dat ze gewoon een buikslaper is. 1e keer proberen ging nog matig. Na 3 nachten al veel beter en sindsdien slaapt ze de hele nacht door. (Alle 8 maanden ervoor 0 nachten doorgeslapen, ieder uur wakker voor een speen). Het leek zo voor de hand liggend dat het aan d'r speen lag, maar die had ze vooral nodig om weer in slaap te komen. De oorzaak van het vele wakker worden was achteraf omdat ze gewoon niet goed/diep in slaap viel en kon doorslapen op haar rug. Zowel door d'r onrustige armpjes als t feit dat ze een buikslaper is. Wie weet heeft jullie kleintje ook iets anders waar jullie hem bij kunnen helpen, los van het speentje. 

Wij hebben een speen met een knuffeltje eraan van wubbanub. Ik kon de speen met de knuffel dan zo positioneren dat ie binnen bereik bleef van haar mond, dus ze kon hem dan snel zelf terug vinden. Inmiddels is ze 8 maanden, maar door die knuffel eraan kon ze haar speen ook al zelf pakken zodra ze iets überhaupt kon pakken. Nooit gezeur gehad met ieder uur wakker etc. Als ze bij ons wakker werd en geluidjes begon te maken was dat honger, dus flesje en daarna sliep ze wel weer paar uur verder.
Maar zeker het zijn allemaal fases en op een gegeven moment kunnen ze zelf die speen pakken en terug stoppen ;)

Terug
Bovenaan