Heel veel moeite met water drinken

Hallo lieve vrouwen,

Ik ben Mariska, ik ben 31 jaar en momenteel 10 weken zwanger van onze eerste gup.
Voordat ik met mijn "probleem" ga beginnen, vertel ik eerst nog iets over mezelf;

Ik heb tot nu toe een top eerste trimester. Ik ben eigenlijk niet misselijk, behalve als ik te laat eet, en op pijnlijke borsten en heel erg moe na, mag ik niet klagen over hoe ik mijn dagen doorkom.
Qua eten eet ik best gevarieerd en ik probeer mijn fruit te eten. Ik ben van nature geen fruit mens, hebben mijn ouders wel gestimuleerd vroeger maar het zit niet in mijn systeem op de een of andere manier en ditzelfde is ook met water.

Ik ben alleen een water drinker als het lente/zomerseizoen begint. Door de warmte die er dan gaande is heb ik meer behoefte aan een lekker glas water, met een citroentje of een muntblaadje, dan dat we nu in de winter zitten.
Ik drink wel, en ik drink voldoende, maar dit is alles behalve water.

Ik drink cafeïnevrije thee, Slimpie 0% suiker limonade en 's ochtends neem ik een beker Fristi of melk bij mijn ontbijt. Ook dit is suikervrij.

Ik heb a.s. woensdag een echo bij mijn verloskundige, dus ik zal deze kwestie ook bij haar neerleggen, maar in hoeverre is het erg als ik geen tot weinig water drink op dit moment?
Ik voel me zo stom dat ik deze vraag stel, maar ik hoop dat ik niet de enige mama-to-be ben die dit heeft (meegemaakt)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Groetjes,
Mariska
 
Ik zou het persoonlijk niet eens voorleggen aan de verloskundige. Niks mis met de dingen die je drinkt toch? 
Ik ben zelf wel een water drinker maar tijdens mijn zwangerschap lustte ik het niet (hoe bizar ik dat zelf ook vond, want het smaakt naar niks en normaal drink ik het graag). Toen was mijn eigen mantra: beter iets drinken dan niets. Ik had enorme trek in vruchtensap, groene ijsthee, dat soort dingen. Ook niet de meest gezonde keuze maar toch maar gedaan om vocht binnen te krijgen. Dan maar geen water.
 
Grappig wat hormonen allemaal met je doen tijdens een zwangerschap. Dank je wel voor je reactie trouwens.
Wat ik overdag inderdaad drink is limonade, zowel dan de slimpie als de karvan cevitam op mijn werk. Ook drink ik wel eens een glas Taksi. Het verschilt gewoon waar ik zin in heb. 
Als ik dan met van die vragen in mijn hoofd zit voel ik me echt zo'n "first time mom" hahaha!
 
O, niet druk om maken hoor! Het is belangrijk dat je voldoende vocht binnen krijgt. Linksom of rechtsom, dat maakt niet zoveel uit. Natuurlijk zijn bepaalde dranken beter/gezonder dan andere, maar dat is een andere discussie. En een beetje warm/lauw water, is dat een optie? Dat doe ik soms in de winter, want koud water vind ik dan ook gewoon te koud ook al ben ik over het algemeen een goede water drinker.
Succes! 
 
Hoi Tessa! Dank je wel voor je reactie.
Warm/lauw water zou ik inderdaad kunnen proberen! Dank je wel voor de tip. En mocht dat toch niet helemaal lekker zijn kan ik er altijd nog thee van maken. Top.
Ja zoals ik hierboven al zei; ik ben echt een "first-time-mom" aan het zijn haha. Je probeert het gewoon goed te doen, en zoveel mogelijk gezond te doen. Maar aan de andere kant zijn wij ook groot geworden, dus waarom dit guppie dan niet.
Ik ben blij met jullie reacties tot nu toe, dan kan ik het wat meer los laten.
 
Hey, ik had een beetje hetzelfde probleem, behalve dat ik echt misselijk werd van thee en het ijskoud had door de zwangerschap. Afgelopen wonter was het ook nog best koud en wat moest ik dan drinken? Ik dronk echt veel te weinig. De verloskundige zei: iets drinken is beter dan niks, misschien wordt je van cola niet misselijk? (Naast de suikerbom, is de caffeine ook niet goed tijdens zwangerschap, natuurlijk). Dus ik ben spa cactus (al dan niet gemixt met sinaasappelsap of verdund met water) gaan drinken, fruitdrank ipv karnemelk, en af en toe een warme chocolademelk. Inmiddels ben ik niet meer misselijk en drink ik wat vaker een glas water. (Ik vond het water snachts in de badkamer lekkerder dan overdag in de keuken, blijkbaar was die boven koeler of frisser;). Maar thee laat ik nog steeds staan, al gaat groene thee met vmcitroen voor mij beter dan zwarte thee (normaal drink ik echt alleen zwarte thee).
Kortom: de vochtinname is belangrijker dan wat je drinkt, zeker als je dreigt te weinig te drinken ;)
 
Ik weet niet hoe jij thee en limonade maakt maar daar zit toch water in? Ik snap oprecht het probleem niet? Waarom zou je per se gewoon water moeten drinken?
 
[quote quote=10609950]Ik weet niet hoe jij thee en limonade maakt maar daar zit toch water in? Ik snap oprecht het probleem niet? Waarom zou je per se gewoon water moeten drinken?[/quote]
Dit. En als je het zelf zo'n probleem vindt, waarom drink je dan niet gewoon meer water? Het is niet dat je de Mount Everest moet beklimmen of stierenogen moet eten. Het is gewoon een glas water. Vul het en drink het op.
 
Terug
Bovenaan