Heel veel moeite met water drinken

Snap ik helemaal! Wat die hormonen allemaal niet doen, onder andere steeds die twijfel. Komt helemaal goed! En gewoon niet letten op mensen die je niet serieus nemen. 
 
Altijd fijn als mensen je bekritiseren op bepaalde onzekerheden, zeker als alles nieuw voor je is. Bedankt!
 
Voor degene die mijn vraag wél lief en begripvol beantwoorden; heel erg bedankt! 
Het gaat er mij meer om dat ik het niet verkeerd doe door los van thee en limonadesiroop aangemengd met water. En degene die mij hierop normaal antwoorden hebben mij geholpen om dit los te laten, en daar was ik naar op zoek.
 
 
Enigszins herkenbaar, al was ik wel kotsmisselijk de eerste 16 weken en het lukte mij ook niet om genoeg te drinken (niet zwanger drink ik makkelijk 3-4 liter op een dag, maar eenmaal zwanger krijg ik met moeite meer dan een liter binnen op een dag). Gewoon water kwam er bij mij net zo hard weer uit als het erin ging, dus dan maar dingen drinken die ik wel verdroeg als alcoholvrij witbier en O.R.S. (ja, beide dus wel met wat suikers erin) gedronken, en zelfs het vocht van instant noodles of cup a soup moest ik meenemen om aan voldoende vocht te komen, terwijl ik dat normaal zelden of nooit eet/drink en behoorlijk gezond eet. Het is echt niet dat ik geen thee (zelfs een hele lijst aan smaakjes) of water geprobeerd heb, maar daar werd ik dus zo misselijk van dat dat gewoon niet ging. (In de loop van het tweede trimester werd het voor mij trouwens wel weer makkelijker om genoeg te drinken.) Ondanks dat heb ik overigens wel twee keer een gezond kindje gekregen. Ik heb me er ook best schuldig over gevoeld dat het juist toen ik het extra belangrijk vond om gezond te eten en drinken het totaal niet lukte, maar dat schuldgevoel heeft echt geen zin als je gewoon het beste doet wat gaat. 

Ik denk dus dat het niet zoveel kwaad kan om iets te nemen met een smaakje (zelfs niet als daar wat suiker in zit - al moet ik zeggen dat ik dus ook grote moeite had met eten en daarin dus ook niet veel binnenkreeg en als je het wel redt met suikervrije varianten is dat natuurlijk helemaal prima of zelfs beter). Je lichaam heeft energie en vocht nodig en dat is belangrijker dan de precieze verhoudingen van suikers, koolhydraten, vetten en eiwitten enzo, laat staan vitamines en mineralen. In mijn optiek is er een soort lijst van prioriteiten voor je lijf, éérst zorgen dat je voldoende vocht binnenkrijgt per dag, dan zorgen dat je genoeg energie binnenkrijgt om op de been te blijven (afvallen hou je langer vol dan uitdrogen), en dan eens gaan kijken naar hoeveel je precies van elke voedingsstof binnenkrijgt. Maar als de zwangerschap er voor zorgt dat je nu even niet zo goed kan letten op vitamines of mineralen omdat je het gewoon niet verdraagt, dan gewoon een stapje terug naar een hogere prioriteit en eerst maar eens zorgen voor voldoende energie en vocht. Evt wel een vitamine supplement nemen als dat binnen te houden is. Maar zo te horen lukt het verder aardig om gewoon gezond en gevarieerd te eten, dus dat lijkt me in jouw geval niet per se nodig.

Volgens mij doe je het prima, dus ga zo door. Fijne zwangerschap gewenst!
 
Terug
Bovenaan