Heel veel slapen ... ?

Hoi, Caspar is nu 14 weken. Zijn patroon is ongeveer dat hij van de 4 uur tussen de voedingen door 2 uur slaapt. Ongeveer, soms wat minder, soms wat meer. De ene dag is ook de andere niet. De afgelopen nacht heeft hij echter van 19.00 tot 10.30 uur vanochtend geslapen. En om 12.00 uur is hij weer terug gaan tot 15.00 uur. Is dus wel heel veel! Nu is hij ook flink verkouden (snotneus, hoesten, rochelen bij adem halen). Ik had het vorige week. Hij heeft het dus van mij gekregen. Dus ik wijt het daar maar aan. Is dat voor iemand herkenbaar dat als een baby ziek / verkouden is dat hij heel veel slaapt?

goh da's inderdaad wel erg veel. Ik lees dat ie s'nachts dus 15 en een half uur sliep! Is dat achtereen dus zonder voeding?
Ivo slaapt 12 uur zonder voeding maar na die 12 uur maak ik hem wakker omdat ik vind dat er anders teveel tijd tussen zit. Hij wil meestal wel langer denk ik.
Heeft ie verhoging? Van verhoging kun je ook moe zijn omdat dat veel energie kost.

Zielig hoor dat ie zo verkouden is! Beterschap!!

ps. Je schrijft dat ie van 12.00uur tot 15.00uur sliep, maar het is 14.28uur als je dit topic opent.
Tikfoutje of lees ik het verkeerd???

En geen verhoging. En drinkt ook verder goed. En ik schatte in dat ik tot 15.00 uur zou slapen. Wat ook klop (het is nu 14.55 uur.) Dus ik ga hem nu wakker maken voor zijn flesje. Daarstraks stond ik aan zijn bedje. Hij deed zijn ogen op, zag mij en sliep gelijk weer verder.

Hee meid,

Hier ook een veelslaper hoor!
Als ze het nodig hebben, is dat prima!

Hier is tussen 20:00 en 20:30 de laatste voeding en dan is hij er meestal weer rond 05:30/06:00.
Heb vaker geprobeerd hem nog rond 22:00/23:00 wakker te maken voor een voeding, maar ik win er niks mee 's ochtends.
Rest van de dag haalt hij ook met gemak 4 uur durende slaapjes.

Ik denk dat het niet meer dan normaal is dat ze op deze leeftijd nog goeie slaapjes doen.
Een kindje wat de hele dag wakker is lijkt me niet echt gezond...
En als Caspar tekenen geeft van moeheid, doe je er goed aan om hem lekker naar bedje te brengen!

Slaap lekker en beterschap!

En het zal hier ook een beetje in de familie zitten hahaha
Mijn man en ik kunnen ook altijd en overal, en vooral lang en diep, slapen!
Hij heeft het dus niet van een vreemde ;-)

Noa had vorige week ook zo dag dat ze alleen maar sliep, ik denk hetzelfde als juulke ze zullen het nodig hebben en zolang ze goed drinken daarbij zou ik me niet zo zorgen maken...

Kijk het gewoon effies aan..

Terug
Bovenaan