Heel veel vallen???


Hallo Medemoeder,

Ik heb even een vraagje???

Mijn zoontje van bijna 2,5 jaar oud die valt heel erg vaak.
Zijn schoenen zijn niet te klein want dat laten we regelmatig even controleren bij de schoenenwinkel.

Wij zijn ook al bij de huisarts geweest en hebben dit probleem voorgelegd en die zei dat we het nog maar even moesten aankijken en anders maar weer moesten komen zodat ze het nader willen gaan onderzoeken.

Maar nu is dus eigenlijk mijn vraag???
Zijn er nog meerdere kindjes van deze leeftijd die ook zo veel vallen en zo ja wat kan/ wordt er dan aan gedaan.

Ik ben verder geen bezorgde moeder maar vond dit wel even een goed onderwerp.

Ik hoop op een aantal goede tips.
Alvast bedankt hiervoor.

Vriendelijke groetjes,
Mammajesse (04-10-04)
 
Jonah valt op sommige dagen ook veel. Dit is met name het geval wanneer hij moe of erg enthousiast is. Dan wil hij te veel en te snel.
Ik rem hem altijd af door hem bij zijn hand te pakken en te zeggen: Jonah...we gaan eerst....en dan.....
 
hoi,

Het vallen kan door zo veel verschillende dingen komen. Wat voor een schoenen heeft hij bv. Zij het soepele of stugge schoenen, zijn ze te groot in bv de breedte of lengte of laat je dat ook controleren of alleen of ze te klein zijn?

Valt hij juist meer als hij erg moe is dus voor het slaapje en in de namiddag.

En wat ook vaak gebeurt is dat kinderen gewoon te veel te snel willen, dus alles tegelijk willen doen en dan te snel gaan en boem dan vallen ze.

succes
 
Hallo,

Mijn zoontje valt ook regelmatig maar dit komt omdat hij vrij druk en entousiast is.
en vaak ook gewoon lomp en onvoorzichtig haha hij kijkt vaak niet waar die loopt.

hij is ook al vaak tegen dingen aangelopen muur, deur, tafel etc gewoon omdat ie rent en dan achterom kijkt en vlak voor dat ie bij de muur is draait ie z,n hooft weer om

En we zeggen vaak kijken waar je loopt en rustig aan en we zijn er vaak wel op tijd bij zodat we het kunnen voorkomen maar goed lang niet altijd lukt dat natuurlijk.

Al word het wel steeds minder nu die wat ouder word hij is nu 2.
Maar nu heeft ie ook weer zich express laten vallen en dan zielig gaan doen haha maar daar trappen we natuurlijk niet in

ps ik denk dat kinderen van deze leeftijd zowiezo wat meer vallen ze lopen nog niet helemaal goed stevig en het evenwicht is ook nog niet optimaal en daarbij zijn ze vaak erg onoplettend   bij drempels, stoeprand enz

Groetjes,
 
Die van mij is ook regelmatig op de grond te vinden! Bij hem is het gewoon zo dat hij alleen maar kan rennen. Normaal, rustig lopen is er niet bij. En daarbij tilt hij zijn voetjes niet goed op. Ik heb er helaas nog geen oplossing op gevonden. Maar weet dat het vaker gebeurd!

Succes!
 
hoi, zou het kunnen zijn dat hij alles niet zo goed ziet? Het dochterjte van vrienden van ons was ook erg 'onhandig' struikelde veel etc etc. zij heeft inmiddels een brilletje! Het zou dus ook aan de ogen kunnen liggen.
 
hoi die van mij is ook zn eentje hij wil dan   te snel;
en dan struikeld hij over zn eigen benen
ook zijn de meeste schoenen voor die kleine kinderen telomp voor worden
ik laat hem thuis en in de tuin zoveel mogelijk op zn sokken of blote voeten lopen
ik heb antie slip sokken
en ach ze slijten wat harder maar er is minder gehuil en gedrein
let op met schoenen dat ze lekker licht en soepel zijn
je moet ze dubbel kunnen vouwen
nou s6
 
mijn zoon heeft ook een periode gehad dat hij veel viel, hij bleek een middenoorsteking te hebben. wij hebben nooit wat gemerkt, hij klaagde nooit over pijn of greep nooit naar zijn oor. na een antibiotica kuurtje was alles voorbij.

groetjes patricia
 
Terug
Bovenaan