heellllllpppppp dringende vraag reageer alsjeblieft

hij is nu 2 weken vandaag       maar bij welke leeftijd gaan baby`s draaine in de box ligt hij ook op zijn zij en hij kan nog niet draaine     maarben bang dat hij in zijn spuggt stikt     moet ik hem dan op zijn rug leggen avnaf vandaag de wijkverkundige zij van wel en kraamzorg niet

Hoi,

Mijn dochter draaid zich sinds 7 maanden om maar ik ken ook andere kinderen die dat met 2 of 3 maanden al deden.
Ik had voor Danique een safetysleep zo heette ie volgens mij, lag ze in op haar zij IVM spugen, was ook bang dat ze erin zou stikken. Te koop bij prenatal en betere babyspeciaalzaak. Je kunt ook een handdoek in een kruikenzak stoppen en die tegen het ruggetje aanleggen maar dat kussentje wat wij hebben zat ook een kussentje bij het buikje. Zo kunnen ze zich ook niet op hun buik draaien.
Ik wisselde de kant waarop ze lag steeds af   bij elk slaapje anders krijg je een afgeplat hoofdje.
Succes

Maaike mama van Danique 8 maanden

hoi,
ik begryp maar al te best dat je je zorgen maakt maar het lykt me
in dit geval echt onnodig..gewoon afwisselen,eerst op de ene zyde
mét rolletje (gemaakt van een handdoek of hydrofiel doekje)
aan de buik- en rugzyde van de baby (zo 'blokkeer' je hem en kan hy niet rollen)
en op de rug stikt hy heus niet zomaar hoor,je zit er trouwens nu toch vlakby als hy in de box ligt?
je mag hem dus rustig op de rug leggen volgens my en dan by het volgende
slaapje of na het verschonen weer eens een keertje op de rechterzyde
en blokkeren met een rolletje (ze verkopen er ook speciale kussentjes voor)
hé succes en vergeet niet te genieten!
groetjes,anne

Even een hele geruststelling: baby zo jong kunnen niet stikken in hun braaksel, want het is alleen maar vloeibaar... Zodra ze (veel) vast voedsel krijgen kunnen ze vaak al zelf draaien. Dus geen zorgen! En, ze regelen het echt zelf wel hoor!
Maar leg hem wel afwisselend op elke zij ivm het voorkomen van afplatting van het hoofdje. Dit is gebeurd voor je er erg in hebt.

Was het niet zo dat de 'Safetysleep' kussens niet meer verkocht mogen worden? Volgens mij heb ik dat laatst gehoord, dat zou zijn omdat het kussen plastic bevat onder de stof. Bij de Prenatal heb ik hem niet meer gezien, helaas.. want het is perfect.
Ik heb het kussen van mijn schoonzus kunnen krijgen en mijn dochter slaapt er prima bij. Lekker op haar zij en wisselend van de ene op de andere zij na elke voeding.

Groetjes,
Suzan

quote: lwdgirl19 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-10-2005 20:57:45'));

du sik kan hemm vanavond ook gewoon in zijn bedje doen op de zij hij word vaak wakker dus kan hem dan op zijn andere zij leggen gr desiree

ja hoor,gewoon elke keer als hy wakker word wissel je de houding,
rustig,want hy is natuurlyk half in slaap(ben jy ook als je 's nachts wakker word)
en je legt hem op de zy te slapen ,word hy wakker,troost je stel even gerust
en draai hem weer rustig op de andere zy en  (  of op zyn rug)
tot hy weer wakker word..
hoeft trouwens niet elke keer hoor,
afplatting van het hoofdje komt niet op een nachtje aan!!
maar verstikking is niet het eerste waar je bang voor hoeft te zyn,denk ik...
groetjes,anne

Terug
Bovenaan