heellllllpppppp dringende vraag reageer alsjeblieft

Veiliger omdat ze nog niet zelf terug kunnen draaien. Dus als hij op z'n zij zou liggen en dan om zou rollen op zijn buik perongeluk. Dan ademt dat niet zo lekker...en ze zeggen dat dat de kans op wiegendood vergroot. (dat zeggen ze... maar bewezen is het nog niet hoor)

Hoi,

De kraamhulp bij mij raadde die dingen in het bedje ook af. Ze heeft als advies gegeven om tot 2 weken de baby op zijn zij te leggen en daarna op zijn rug, met het hoofdje afwisselend naar links en rechts, zo kan de baby ook makkelijk spugen.
Ik heb zelf nog veel gehad aan de informatie die stond op www.consumentenveiligheid.nl daar staan alle nederlandse richtlijnen over slapen. Je kunt er ook vragen stellen en krijgt dan netjes per mail binnen drie werkdagen antwoord.

Groetjes

Hoi!

Ik had n zelfde kraamverzorgster als Reisa! Mij werd namelijk ook geadviseerd om Minoes vanaf de leeftijd van 2 weken op dr ruggetje te laten slapen met haar hoofdje afwisselend naar links of naar rechts! Alle hulpstukken (ook rolletjes luier) werden afgeraden..gelukkig maar, want ben als de dood dat Minoes ergens in kon stikken. Als het dus wel had gemogen had ik ze waarschijnlijk nog niet gebruikt..

Lwdgirl19, maak je niet al te zenuwachtig, hè? Alles komt vanzelf goed met je kleintje en jij wordt er vanzelf handig in! Dat is zelfs mij gelukt EN ik ben, volgens mij, niet echt een geboren moeder..haha!

Veel liefs,
Jacomien (mv Minoes 1/5/05)

hallo
je kan je zoontje gewoon op zijn rug laten liggen met zijn hoofdje opzij (wisselligging) hij is nl nu sterk genoeg om zijn hoofdje te draaien wanneer die moet spugen, en het is gevaarlijker op zijn zij want dan kan hij makkelijker doordraaien naar zijn buik en dan is hij nog wel te zwak om zolang zijn hoofje opgericht te houden (hij mag wel eventjes op zijn buik wanneer je erbij bent dat is zelfs heel goed om zijn nekspiertjes te trainen maar wel maar een paar minuutjes met jou erbij
Elke kraamverz raadt als het goed is aan om je kindje op zijn rug te laten slapen!
dus heb daar maar vertrouwen in en in je kindje ze kunnen vaak meer dan dat je denkt gewoon van genieten!

Terug
Bovenaan