Heet bad

Geen zorgen maken inderdaad. Het idee is dat je kerntemperatuur (temperatuur binnen in je lichaam) niet teveel omhoog gaat. Dit gebeurt bijvoorbeeld als je koorts hebt. Daarom is het dan ook goed om Paracetamol te slikken, zodat je temperatuur niet te hoog wordt in de zwangerschap. Maar voordat je kerntemperatuur van een warm bad omhoog gaat, moet je echt heel lang in een heel warm bad zitten. Dus zeker geen zorgen maken om die 5 minuten, daar is je kerntemperatuur echt nog niet van opgewarmd tot boven de 38,5. Fijne zwangerschap!
En inderdaad, met een kruik zit je altijd safe. Daar warmt je kerntemperatuur niet van op. 

Ik zit vanwege erge buikpijn en misselijkheid (8 weken zwanger nu) wel eens een tijdje onder de douche. Niet extreem heet maar wel warm, ondanks de warmte buiten helpt het warme water om alles te kalmeren in mijn lijf. Tegen mij zeiden ze: is geen probleem als het niet extreem lang is. Als ik echt last heb van die ‘rekkende pijn’ doe ik een warme kruik of hittepetit tegen mijn onderrug, is ook echt ontspannend!

Bij mijn 2e en 3e kindje ging ik heel fanatiek naar de sauna. Dagelijks, dat was op vakantie en wederom thuis, na het sporten. Mijn lichaam is er zo aan gewend.
Ik wist beiden keren niet dat ik in verwachting was, was een finse sauna. Maar eh.. Ik heb gezonde kids.
Het enige wat ik merkte is dat ik niet meer lang in de sauna kon, dit was bij beiden kids in het prille begin van de zwangerschap. Maar goed, ik luister altijd naar mijn lichaam. En drink altijd veel water en als ik eruit moet, dan ga ik eruit. 
Kan me voorstellen dat bad, verlichting geeft en de spieren ontspant.
Ik beveel de sauna niet aan, het is echt onwetendheid geweest van mij. Maar goed of fout.. Dat bepaalt ieder voor zich en bij twijfel je vk/ gyn raadplegen. 

Terug
Bovenaan