Heet weer

Hallootjes allemaal!

Ik heb een zoontje van bijna 13 maanden en morgen wordt het 30 graden! Nu zijn ik en mijn man van de terrasjes pakken hebben jullie tips? Of is dit überhaupt verstandig om met die kleine te doen?
 
Wij houden ook van terrasjes en morgen is onze vrije dag, dus I feel you! Maar ik vind 30 graden persoonlijk wel erg warm voor een ukkie op een terras. Ligt er ook een beetje aan waar en wanneer je gaat natuurlijk. Wij gaan morgenochtend naar een "strandtent" aan een groot meer met een strandje. Niet terrassen zoals vroeger maar wel op pad samen voor het te heet wordt en lekker met water spelen. 
In de middag zijn we thuis, dan vind mijn dochter het prima om gewoon in de koelte aan te klooien met water en schepjes. Ligt natuurlijk ook een beetje aan je kindje.
 
Ik denk maar zo... In Italië en Spanje worden ook baby's geboren. In de schaduw onder de parasol, lekker drinken, fruit eten of komkommer en het komt wel goed. 
Ik ben ondertussen makkelijker geworden merk ik. 
 
Gewoon doen! Zorg voor een plekje in de schaduw en niet op het heetst van de dag. Genoeg drinken, fruit, ijsje. En je kindje natuurlijk niet te veel aantrekken. Een romper is meer dan genoeg.
 
Ik denk dat het heel erg aan je kindje ligt. Ik woon in het buitenland, waar het minstens 5 maanden per jaar boven de 30 graden is. En 2 maanden meestal tegen de 40. Als het bij ons in huis overdag en 's nachts niet meer koeler dan 30 graden wordt, begint onze dochter er last van te krijgen. Maar dat is natuurlijk wel echt iets anders dan dat het op een dag max 30 graden wordt. Ik denk dus dat het prima kan, maar ik ben ook niet een gemiddelde Nederlander ? Ik zou vooral een plek opzoeken waar schaduw is, als het kan je wat wind voelt en waar ze een beetje met water kan spelen. Op een terras in de stad zal ze waarschijnlijk wel snel vervelend worden... Ik weet niet waar je woont, maar strand, beetje bosrijk gebied, een theetuin oid moet zeker goed gaan. En flexibel blijven: heeft ze toch last van de warmte en wordt ze hangerig/klagerig.. Dan gewoon naar huis! Fijne dag morgen! 
 
hangt inderdaad van je kindje en het soort terras af.. ik probeer me altijd in mn kindje te verplaatsen: 'doen we haar hier een plezier mee?' 
 
Terug
Bovenaan