heffingskorting en werken

hallo,

ik ben nu fultime moeder.
en krijg dus het hele bedrag van de heffingskorting.
als ik weer ga werken, gaat er dan een deel van de heffingskorting af?
als dit zo is kan je volgens mij net zo goed thuis blijven.

of zie ik dit verkeerd.

groetjes henny

Hoi,

Ik ben ook full-time moeder en krijg ook heffingskorting. Het ligt er aan hoeveel je weer wilt gaan werken, maar al gauw raak je het hele bedrag kwijt.
Doordat mijn man alleen werkt en we dus van 1 inkomen moeten leven vallen we eigenlijk ook altijd onder een bepaalde grens, waardoor we weer andere voordelen hebben zoals hogere kinderkorting, huurtoeslag etc.
Ik zou nooit meer als 2 dagen willen werken en 2 dagen heeft voor mij al geen zin, want dan raak ik mijn heffingskorting kwijt en loop ik andere voordelen mis, dus deze situatie is voor mij nog beter en ik vind het heerlijk!
Momenteel ben ik 24 weken zwanger van de 2e en geniet ervan om bij m;n dochtertje van bijna 2 (5-2) thuis te zijn.

groetjes hartewens

hoi hartewens.

ik dacht dat al dat je dan een deel kwijt zal raken.
ook de extra voordelen hebben we nu. die dan ook minder zal worden.

dus dan maar lekker thuis blijven met de kids. een van bijna 2 en en van 4 weken.

we reden het zo goed op een salaris.

groetjes henny

Hallo
Ik geloof dat je niet meer dan 1500,= euro per jaar mag verdienen,dan heb je er geen recht meer op. Nou dat heb je zo bijelkaar in een jaar maar om per maand ong. 170 euro te verdienen moet je denk ik al minimaal twee dagen per week werken.En dan moet je ook nog een oppas betalen,ik ben om die reden ook lekker thuis gebleven want je word er niet beter van.
groetjes mama van esther

Hallo,
Ik ben ook een fultime thuisblijfmoeder en geniet ook volop van mijn kindertjes bijna 5 en bijna 3 en anderhalve dag in de week pas ik op mijn achterneefje. Net wat je zegt je moet meer als die 2 dagen werken wil je er beter van worden en ook straks als de jongste ook naar school gaat zit je al wie neemt nou iemand voor alleen onder de schooltijden aan? Ik ben afgekeurd geweest dus kan ook niet alle soorten werkzaamheden vol houden. Na schooltijd wil ik er ook graag zelf zijn. Vind het niet leuk als de kinderen altijd naar een bso ofzo zouden moeten.
Het bevalt mij wel goed zo!
Maar als je dit allemaal hard op zegt kijken sommigen je echt aan van wat een profiteur.
Voelen jullie dat ook wel eens zo? In mijn omgeving zijn er moeders die praktisch fultime werken maar wel een moeder dus oppasoma hebben die ook nog eens de hele huishouding op de koop toe doen. Nou, laat mij dan maar lekker ouderwets een thuisblijfmoeder zijn.

Ja ik heb dat ook wel eens gemerkt dat je dan aangekeken wordt van: dus jij profiteert eigenlijk van mij? Nou ja zeg, en dat zijn dan inderdaad vaak tweeverdieners.
Ik zorg wel lekker helemaal ZELF voor mijn kinderen, ben niet afhankelijk van mijn ouders en breng ze ook niet onder bij een creche. Tja tis maar wat je belangrijk vindt.
Ik ben trouwens ook erg benieuwd hoe dat nu zit met die aftrek. Ik heb vorig jaar 4 maanden gewerkt  en ben erg benieuwd of ik daar veel aan over heb gehouden. Het was voor een deel loyaliteit dat ik dat gedaan heb, en het kon in de avonduren, maar je wil er toch ook wel wat aan verdienen he?

Groetjes
Wasabi!

Ik ben van plan om na mijn bevalling (rond 17 mei) thuis te blijven. Heb ik dan meteen recht op heffingskorting of moet je eerst een jaar thuisblijven?

Ik hoop dat iemand antwoord weet?

groetjes Mariska

wat leuk om   te lezen dat er nog meer fulltime moeders zijn. Ik begon al te denken dat ik de enigste was.

De heffingskorting heb je meteen rechtop als je stop met werken.
Als je werkt zit het nl in je salaris verwerkt. Maw iedereen heeft hier rechtop, ook degenen die werken. Maar dan zit het in de belasting verwerkt die je moet betalen als je werkt. Als ik het zo goed begrepen hebt en  uitleg.

Terug
Bovenaan