heffingskorting en werken

Misschien een stomme vraag maar wat voor heffingkorting gaat het over
Ohja ik vindt fulltime werken minder zwaar dan de hele dag met me kindje en het huishouden dus respect voor alle thuisblijf moeders.. Ik ben sinds kort ook fulltime thuis maar ik had het op me werk minder druk hoor hehehe

Groetjes,

Bianca

je krijg als je werk heffinskorting bij je salaris.

als je dus niet meer werk krijg je het via de belasting dienst. moet je maar is op de site van de belasting kijken.

ook heb je man/vriend ook recht op kinderkorting als jullie aan die eisen voldoen.

misschien even het kijken waard op de site van de belastingdienst.

gr henny

ps. de heffingskorting voor dit jaar is als ik het goed had 2020 euro.

hallo,
ik werk 1 dag per week en krijg ook heffingskorting. als je tussen de 4000 en 6000 bruto per jaar blijf (ongeveer he...ik verdien 5600 euro bruto per jaar) dan heb je recht op heffingskorting maar ook op combinatiekorting omdat je meer dan 4000 per jaar bruto verdien. je man moet wel meer verdienen. voor de precieze getallen moet je ff kijken bij de belastingdienst maar ik weet dat ik ieder jaar een flink bedrag terug krijg.

groetjes patricia

ff snel opgezocht maar je mag niet meer dan 6105 bruto verdienen om je recht op heffingskorting te houden en niet minder dan 4405 om recht te hebben op combinatiekorting, deze is 146 euro per jaar, als je minder dan je man verdien (wat over het algemeen niet moeilijk is als je onder de 6105 bruto blijft) dan komt er 608 euro per jaar bij.ik weet niet de bedragen van de heffingskorting maar ik werk 1 dag per week als dokterass. en verdien netto 300 per maand daarnaast krijg ik ongeveer 3000-4000 per jaar van de belastingdienst. dit is inclusief alle kortingen en heffingen.maar wij zitten aan het maximum omdat ik en mijn man samenm niet meer dan 28000 bruto per jaar hebben. voor mij loonde het in ieder geval om me te verdiepen in de belasting.....succes

krijg je dat automatisch terug als je nu aangifte doet?of moet je die heffingskorting apart aanvragen?ik verdien nl tussen de 4500 en 6000 euro per jaar.en t is toch een leuk zakcentje dan.
groetjes kari

Terug
Bovenaan