Heibel in de tent

Hoi meiden,

Moet het allemaal effe kwijt, want slapen en Daniel dit gaat blijkbaar niet samen.
We hebben een week of 3 of 4 dacht ik, terug, gehad dat hij iedere nacht zo een 2 tot 3 uur aan een stuk uit bed kwam.
In overleg met het cb hebben we toen afgesproken dat ik iedere 10 minuten, wij hadden er 5 van gemaakt, naar hem toe zou gaan tot hij sliep.
Na zo een 4 nachten ging dit op zich wel weer redelijk goed.
Na die tijd heeft heeft hij denk ik een half weekje aan een stuk geslapen maar toen begon het weer.
Niet echt overdreven maar wel zo een 2 tot 3 keer dat hij dan snachts kwam.
We zijn altijd trouw geweest in het terugbrengen.
Nu keerde alles zich anderhalve week zich op het middagslaapje en wilde hij niet meer gaan slapen overdag.
Hij bleef wakker en kwam dan iedere keer zijn bed uit, dat we hem na een uur van terugbrengen iedere 5 minuten het zat waren en hem dan weer mee naar beneden namen, daar ging hij vervolgens weer lief spelen maar werd aan het einde van de dag met eten gewoon drammerig en dwars van moeheid.
S'avonds was het dan wel weer wisselend, maar vaak kwam hij er dan nog keer of 7 uit voor hij echt ging slapen.
Nu hadden we van zijn ledikantje een instapbedje gemaakt door er aan 1 kant de spijlen uit de halen en er een plank in te zetten zodat hij er zelf in en uit bed kon.
Nu heeft hij gisteren staan springen in bed toen we hem naar bed brachten en is hij dus door zijn bedje heen gezakt omdat de plank het begeven heeft
Nu moet hij effe voor 2 nachten in het campingbedje.
Toen hij eenmaal daarin moest en zag dat hij er niet uit kon, gilde hij alles bij elkaar en was, leek het wel, doodsbang.
Nu heeft hij dan na 3 uur gillen en huilen toch maar bij ons in bed gelegen want jah... manlief moest er extreem vroeg uit, moest half 6 naar zijn werk en we wilde toch ook wel wat uurtjes slapen.
Ben harstikke ongi dus hartstikke moe.

Hij kon net zijn ogen niet openhouden en heb hem in het campingbedje gelegd en tja het drama is hier dus weer begonnen.
Ik weet zo onderhand niet meer wat ik nou nog moet proberen.

Gisteravond op kraamvisite geweest en zaten op de terugweg te praten over de ja's en nee's over een eventuele 2e maar ben nu weer helemaal overstag dat het hem voorlopig effe niet word, want zou neit weten waar ik de energie nog vandaan moest halen om voor een 2e te zorgen en ondertussen de heibel met Daniel ook nog te weerstaan....

Fijn dat ik het effe van me af kan schrijven, dankjwel dat je naar me wilde luisteren,

Liefs Marina

Hoi Marina,

Wat vervelend zeg...jeetje, kan me voorstellen dat jullie helemaal kapot zijn.
Ik hoop dat er snel een oplossing gevonden kan worden. want dit lijkt me voor niemand prettig.
Heel veel succes ermee!

Groetjes

Hoi,

wat vervelend zeg. Ik kan me goed indenken dat jullie helemaal op zijn. Het is voor jullie allemaal lastig, jullie zijn moe en raken gefrustreerd, maar ook voor Daniel is het erg vervelend. Nu een bed waar hij voor zijn gevoel in opgesloten ligt, probeer dat maar eens goed uit te leggen.
Als hij normaal gesproken uit bed komt 's nachts gaat hij dan wel weer snel slapen? Of blijft hij dan lang wakker? Als hij bij iemand anders slaapt, gaat het dan wel goed? Kinderen wennen zich namelijk heel snel aan gewoontes, oh als ik 's nachts mijn bed uit kom, krijg ik aandacht van papa en mama (ook al is het negatief) Het is een heel lastige cirkel om te doorbreken.
Wat betreft een tweede, daar moeten jullie natuurlijk helemaal zelf achter staan. De reden die jij geeft om er nu nog even niet aan te beginnen, kan ook een reden zijn om het wel te doen. Hij zal namelijk bij een tweede vanaf het begin af aan moeten leren om tijd en aandacht van jullie te delen. En omdat jij druk bent met een baby, zal hij zelf wat moeten regelen.
Maar goed dat zijn natuurlijk keuzes die jullie zelf moeten maken en waar jullie ook helemaal achter moeten staan.

In ieder geval heel veel succes ermee!

Groetjes danielle

Hai,

Misschien een gekke vraag maar helpt het niet je aan de buitenkant een schuifje op de deur maakt zodat hij niet van zijn kamer af kan. Misschien dat hij het dan op gaat geven en toch gaat slapen?
Ik probeer alleen maar mee te denken, misschien vind je het niks. Ik heb er zelf geen ervaring mee want onze dochter slaapt nog in een ledikant met spijlen maar een vriendin van mij doet het zo en na een uurtje huilen voor de deur is ze toch gaan slapen. Na een paar nachten kwam ze haar bed niet meer uit...

Sterkte ermee, het lijkt me echt ontzettend zwaar voor jullie...

Groetjes,

Jeetje zeg, en dat vreet energie!!!
Ik hoop dat er snel een oplossing komt of dat hij beter slaapt als zijn bedje gemaakt is...
Helaas heb ik geen tips voor je. Hier is dat wel ook vaak een issue, daar hebben Maria en ik vaak onenigheid over. Als Indy wakker wordt s nachts vind ik dat we even eruit moeten gaan om te troosten, Maria vindt van niet... grrr.
Dus ook lekker dan.
Veel sterkte meid!

Helaas weet ik er alles van. MIjn zoon van net 3 heeft tot voor kort ook zo 'geslapen'. Waarom het nu goed gaat weet ik niet. Wel weet ik dat hij ook bang was als ik het traphekje of zijn kamerdeur dicht deed. We hebben uiteindelijk dagen aandacht besteed aan het op de trap zitten, zonder praten/aandacht/aankijken hem steeds weer in zijn bed leggen, toedekken en weer weglopen. Bij oppakken ook met zijn gezicht van ons af en bij weglopen van hem af draaien, zodat hij echt totaal geen aandacht kreeg. En dan iedere dag weer een eeuwigheid op de trap zitten om maar vertrouwen te wekken dat we echt niet weg zouden gaan. Als hij riep riepen we niet terug. Als hij uit bed kwam kon hij zien dat we er nog zaten en uiteindelijk na 2 a 3 wk!!! ging het echt lekker. We zitten nog steeds iedere avond op de trap, maar wel nog maar kort. varierend van 2 min tot 15 min, maar dan slaapt hij toch eigenlijk altijd wel.

Dan nog even over een volgend kindje: Ik snap waarom je het niet zit zitten. Wij hebben de eerste 7 mnd van onze zoon ook problemen gehad met slapen. Hij sliep overdag niet en 's avonds pas na 2,5 a 3 uur (tegen 23.00). Dit gaat je idd opbreken. Wel was ik na 7 mnd weer zwanger, en onze dochter is wat slapen betreft echt een engeltje. Ze slaapt lang en veel, en het kost ons geen moeite. Echt heerlijk dat het zo ook kan. Dus daar kan je echt niets over zeggen.
Bovendien duurt het nog minimaal 9 mnd voor je er een kind bij hebt, en dat ik op een kinderleven echt lang. Misschien slaapt je zoon dan wel lekker.

Niettemin, jullie moeten de beslissing nemen. Heel veel sterkte daarmee en volg je hart!
Gr Liesje

Shanice ligt in een grote bed met een kussen en een eigen dekbed. Dat gaat goed misschien is hij er ook wel aan toe om in een groot bed te slapen.
Ik merkte het bij Shanice dat ze telkens op mijn bed of die van haar broer ging liggen
Soms kom ze de bed uit overdag en dan klopt ze op haar deur alleen als ze merkt dat wij wakker zijn.
Ik snap je reactie voor een tweede wel wij hadden het er ook nog over als Milton niet zo makkelijk was geweest dat we ook nog geen tweede zou hebben
Ik zou nou blij zijn als we van de pampers af zijn zodat we weer normale dingen kunnen gaan doen zonder zo gebonden te zitten.
Trouwens het ene kind heeft meer slaap nodig dan een ander Milton stopte met zijn middagslaapje toen shanice was geboren met 2 en een half ja vroeg vond ik ook maar het was niet anders
Ik hoop dat jullie snel een oplossing vinden
sterkte
groetjes lisette

hoihoi

je geeft aan dat hij nu ipv zn instapbedje, nu het camping bedje in moet. hij zal zich opeens heel erg opgesloten voelen.
is het geen idee om hem vanacht gewoon op zijn eigen matrasje op de grond te laten liggen, in zn eigen kamer?
ik heb er helemaal geen ervaring mee.
nathalia slaapt nog trouw in het ledikantje, met alle kanten dicht.
ik heb ook wel zo'n plankje voor t bedje maar wil die niet gebruiken zolang ze niet t bedje uit klimt ofzo. komt over een paar maandjes wel.

wat betreft een 2e kindje, kan ik je ook totaal geen advies geven.
nathalia is altijd een heel makkelijk kind geweest, dus onze keuze voor een 2e was snel gemaakt.
nathalia was een half jaar toen we die keuze maakte. na een hoop gedoe, ben ik nu zwanger.
t kan best zijn dat als de baby geboren is, nathalia haar gedrag totaal omslaat.
dat ze opeens jaloers wordt enz.
bij daniel kan dit misschien andersom zijn.
omdat jij meer aandacht moet geven aan de baby, en daniel dus leert om mama te delen, en om alleen te spelen.
maar ja, t is en blijft een gok want je weet nooit van ter voren hoe een kind reageert op een broertje of zusje.
ik kan je er geen advies over geven, maar snap best je beweeg redenen wel.
t lijkt me idd lastig ja.

klinkt misschien heel stom en vergezocht maar misschien is het een idee om het hoger op te zoeken. wat zou een kinder psygoloog voor hem kunnen betekenen? of zoiets als derek olgevie :p
t is natuurlijk niet alleen het slapen bij daniel, maar ook overdag is het een drama, als ik jou goed heb begrepen met je andere topics.
misschien is dat een idee?

heel veel succes!

liefs, do

Terug
Bovenaan