Heimwee!

ppfffff best herkenbaar
ik ben ook import op de Veluwe, en hoewel ik hier nu bijna 3 jaar woon, heb ik echt nog niet zo'n sociaal leven opgebouwd als in Groningen
ik weet wel, daar heb ik gestudeerd  en dan heb je veeeeel meer contacten, maar toch...
ik heb leuke collega's maar aangezien ik in Utrecht werk wonen die ook allemaal verspreid en met de files ben je daar ook niet zo 1-2-3
ik vind het wel heerlijk dat je geen verplichtingen hebt, maar af en toe ff doorzakken/zeiken/melig zijn was zo heerlijk!!

liefs Jenneke mv Ivar

Ach meissie,je mist niet veel aan ons miezerig nederlandje hoor.

En idd maar goed dat er internet bestaat,wij brengen Holland wel naar je toe!!
Liefs Kitty en Tess.

Hi Ilja,

Pfff...ben een dagje niet lekker geweest en moet gelijk 3 pagina's teruglezen om weer bij te zijn.. Dit topic stond dus alweer zo ver terug.

Met die hitte daar kan ik me voorstellen dat je zelfs wel eens naar het nederlandse weer verlangt. Ik loop ook te klagen over het weer, maar ik weet eigenlijk niet wat ik liever heb, dit hier of dat van jou daar.
Maar even terug naar het onderwerp:
Als je eens iets van Nijntje toegestuurd wilt krijgen dan kun je dat via de site van Bart Smit doen en wellicht ook andere speelgoedzaken. De Veronica-actie is vast volgend jaar ook wel weer, maar of je vriend/man het op waarde weet te schatten dat weet ik natuurlijk niet.
En ja, oude bekenden tegen komen in de stad. Ik loop zelf regelmatig eens door de stad, maar kom echt maar zelden mensen tegen waarmee ik bijv. op school heb gezeten, terwijl ik nooit mijn stad ben uit geweest. Alle anderen zijn verhuisd! Daarom is Hyves ook zo leuk: je kunt elkaar vrijblijvend opzoeken en niet reageren is toch wat minder wreed dan de deur in iemands gezicht dicht te slaan ! Ha ha!

En wat me zo te binnen schiet... Voeden jullie Max 2 talig op? Dan heb je straks altijd iemand om nederlands mee te lullen!

Groetjes,
Ellen

Hiya Ellen,

Was toevallig vandaag aan het rondneuzen op een aantal speelgoed sites (een fantastische nijntje trapauto gezien!) maar de meeste bedrijven zenden of alleen in Nederland of alleen in EU. Waarschijnlijk kan ik wel dingen bestellen, maar dan wordt het zo achtelijk duur, das ook weer te veel van het goede. Ach moet ik maar snel weer die kant opkomen, kan ik het fijn zelf meenemen :)

We proberen Max tweetalig op te voeden, wat af en toe een rare combinatie van twee talen opleverd haha vooral als ik me probeer te herinneren hoe nederlandse kinderliedjes ook alweer gingen. (heb laatst dikkertje dab online op moeten zoeken) Mijn man verstaat best een hoop Nederlands, maar ik moet steeds zo lachen als ie het spreekt (is niet geheel mijn schuld hoor, ik bedoel de man's favorite Nederlandse woord is "keuteltjes".....ik bedoel maar!). Ben benieuwd hoe Max het straks doet.

Ajuus, ilja

Hoi Ilja

Ik kan je goed begrijpen hoor!!   Ik ben bijna 11 jaar geleden met m'n familie naar Ontario, Canada geemigreerd.   Als ik in Nederland ben, mis ik ook de gezelligheid die er in het dorp/stad heerst, dat heb je hier echt niet zo.   Ook ik mis de hema, de leuke babyspulletjes (rompertjes van jip en janneke, slaapzakken enz.).   Toen wij in februari in nederland waren heb ik ook gelijk behoorlijk wat zwitsal meegenomen, dat ruikt zo lekker!!!     Mijn man is wel nederlander, en er wonen hier gewoon ongeloofelijk veel nl'rs in de buurt, ook zit ik vlakbij de "nederlandse winkel."   Dus ik praat ook nog veel nederlands, en Mark wordt dus nu alleen nederlands opgevoed.   Natuurlijk leert hij wel Engels van tv, en z'n neefjes/nichtjes, en op school zal hij het straks snel genoeg leren.  
Wat ik begrijp, ben jij dus met een amerikaan getrouwt..?? en hoelang woon je al in NY??   is het eigenlijk NY state of NY city waar je zit??

Groetjes Liesbeth

Terug
Bovenaan