hekel aan babyshowers

<p>Zijn er meer dames die echt een hekel hebben aan (traditionele) babyshowers? </p><p>Uiteraard vind ik het prima om dit heuglijke moment met iemand te vieren met bijv. een high tea of hapjes en een (alcoholvrij) drankje.</p><p>Maar wat ik echt niet snap zijn alle spelletjes en het feit dat het bij sommige babyshowers puur om cadeaus gaat.</p><p>Zodra er een nieuwe uitnodiging komt breekt het zweet me al uit en slaap ik er soms nachten niet van.</p>

Ja ik vind het ook vreselijk. Ik heb ook heel hard geroepen dat ik er geen 1 wil en heb hem gelukkig ook niet gehad. Wat ik vooral erg vind is dat je met de sociale kring van degene die zwanger is. 9 van de 10 keer bestaat dit uit mensen die je niet kent. En om dan over koetjes en kalfjes te praten vind ik ook lastig want ja, heel die focus ligt op de zwangere. Maargoed, ga vaak wel heen om dan ook niet weer buiten de boot te vallen. 

Ik heb er ook niet zoveel mee en ook expliciet gezegd dat ik 't niet wilde toen ik zwanger was. Ik vond het een beetje overdreven gedoe. Je krijgt toch al cadeaus als de kleine is geboren? Lunchen, high tea-en of uit eten gaan met een groepje vind ik dan wel weer leuk, zeker als het je eerste kindje is. Is toch een van de laatste keren dat dat kan zonder dat je vanalles moet regelen. 

Ja precies dat! gewoon lekker met je vriendinnen kletsen, maar om me heen zie ik dat het alleen maar groter moet en dat er vooral veel focus ligt op het cadeau. Daar word dan ook meteen vanuit gegaan dat iedereen wel even lapt. Je geeft soms al iets kleins als iemand zwanger is, en sowieso als je op kraamvisite gaat, dat het me echt tegen staat, maar ja, om daar dan weer iets van te zeggen...
Zelf heb ik aangegeven dat ik dat absoluut niet wil en dat als ze iets willen doen ik het gezellig vind om te kletsen en thee oid. te drinken.

Ik ga gewoon nooit. Iedereen weet dat ik er een bloedhekel aan heb. Wilde er tijdens mijn zwangerschap zelf ook absoluut geen! Vind het gewoon pure onzin. 

Ik heb er ook een bloedhekel aan. Beetje overdreven allemaal. Ik heb aangegeven toen ik zwanger was dat ik dit ook absoluut niet wilde (aangezien andere vriendinnen dit wel hebben gehad en het erg leuk vonden). Ik heb aangegeven dat dat bij mij anders ligt en als het wordt georganiseerd, ik ook gewoon wegloop. Gelukkig hebben ze hier naar geluisterd. Mijn vriendinnen hebben me wel verrast door me mee uit lunchen te nemen en dat vond ik wel super leuk!

Terug
Bovenaan