hekel aan babyshowers

Ik heb ook aangegeven het niet te willen.
Maar er zijn altijd mensen die dit negeren en vinden dat ik niets te willen heb. Conclusie ruzie in de groepsapp vrienden en familie! 
Ach inmiddels lach ik er maar om. 

Ik heb er ook echt een hekel aan! Bij mij hoeven ze ook echt er geen te organiseren... waar ik ook echt een hekel aan heb is dat sommige mensen die ik ken aan mijn buik gaan voelen en zeggen zo je krijgt nu toch wel een buikje...? Of van die mensen die elke x roepen is het een tweeling.... zijn echt de 3 dingen die ik haat aan het zwanger zijn! 

Hier ook geen liefhebber van al die onzin eromheen. Ik heb voorgesteld dat ik a. niet verrast wil worden en b. het leuk zou vinden om gewoon te borrelen met vrienden (voor degene die willen drinken gewoon een wijntje, ik hou het dan natuurlijk bij ginger ale). Gelukkig organiseert mn zus het samen met een goeie vriendin en weten ze hoe ik in elkaar zit. Hier iig geen babyvoeding proeven en omtrek raden, brrrr.
Wat betreft die opmerkingen: ik kan daar soms ook echt niet mee om gaan. Ik ben nu 25 weken zwanger en het valt qua buik best mee. Ja, je kunt zien dat het niet twee pizza's te veel is, maar om nou iedere keer de hand voor de mond te slaan en ohh en aahhh je ziet het nu echt, daar ben ik een beetje klaar mee. Had een collega die vroeg of ik nog wel achter mn bureau pastte. GAST! Ga je moeder pesten ofzo. Jeez. Zullen deels de hormonen zijn, maar omdat ik altijd wat geworsteld heb met mijn gewicht (hallooo, Jo-jo!) vind ik het echt naar dat het nu een soort van gemeengoed is. Mensen denken dat ze nu er een baby in groeit ineens een mening mogen hebben over mijn gewicht/uiterlijk. SHUT.UP. Ok, rant over :p

Voor mij hoeft het ook allemaal niet zo maar ga altijd wel omdat ik dan denk 'het draait niet om mij, maar om de zwangere'. In mijn omgeving valt de 'veramerikaansing' gelukkig ook mee. 
Ik zag er erg tegenop toen ík mogelijk aan de beurt was en had mijn partner al duidelijke instructies gegeven, mocht hij benaderd worden ;) Want íets doen met je allerbeste vrienden, voordat je voor het eerst moeder wordt, kan wel fijn zijn.
Bleek: het werd mij gewoon gevraagd; of, wat, wie en hoe lang ik wilde. Ze kennen me :) TOP!
Ik stond niet in het middelpunt, ze hebben een gezamelijk (nuttig!) cadeau voor me georganiseerd en het was niet truttig, overdreven oid.
En weet je wat ik achteraf het leukste vond? Dat ik mijn vriendinnen eens met elkaar zag kletsen, terwijl dat normaal redelijk gescheiden werelden zijn. 
Dus sein je beste maatje in dat je je er druk om maakt. Als diegene jou goed kent, luistert hij/zij naar jouw wensen. Het is echt niet verplicht dat het een verassing is, dat er spelletjes zijn, er alleen vrouwen mogen komen, alles roze of blauw moet, etcetera! Desnoods doe je iets ná je bevalling. Het is JOUW feestje ;-) 
Ik zou zeggen: samen een lekker dikmakende taart eten en iedereen (behalve jij) lekker aan wijntjes/biertjes. Klaar! 

Haha echt heerlijk deze berichten :) lees ze echt met een grijns op mn gezicht!
Ik heb ook echt een hekel aan al dat 'zoete' gedoe rondom zwangerschap. En wil ook echt geen babyshower. Vind dat zo'n gedoe altijd. Ook iedereen die uit alle windstreken moet komen opdraven als verrassing.
Nope! Doe mij ook maar gewoon gezellig een borreltje op het terras tegen het einde vd zwangerschap, gewoon om gezellig wat tijd door te brengen met familie en vrienden! 

Misschien heb ik dan alleen leuke babyshowers meegemaakt? Geen absurde spelletjes. Wel babyfoto's van elkaar raden en wie het snelst een luier omwisselt bij een pop. Verder gewoon lekker eten en kletsen. Ohja en de naam raden uiteraard. Maar dat is geen spelletje. 

Ik heb bij de eerste geen babyshower gehad. Hartstikke op tegen! Ik heb altijd gezegd dat ik als babyshower graag in de kroeg een biertje ga drinken, dus dat ze geen moeite hoeven te doen aangezien ik dat toch niet mag als ik zelf zwanger ben ? Bij de vriendinnen pas 1 babyshower meegemaakt, daar was het een combinatie van traditionele en minder traditionele spellen. Op zich heb ik daar nog een leuke avond aan overgehouden. Met de tweede heb ik wel een verrassingsbabyshower gehad, maar mijn schoonzusjes hadden er heel lief rekening mee gehouden dat ik daar dus heel allergisch voor ben. We hebben uiteindelijk taart gegeten (thank god geen typische baby taart, maar gewoon een lekkere oreotaart), flink met de dames geroddeld en gekletst en een film gekeken. Ik heb vooral een hele gezellige middag gehad met mn vriendinnen, moeder en schoonmoeder en totaal niet het gevoel van babyshower gehad. Dus op die manier vond ik het prima te doen! Ik ben allang blij dat het hier in de omgeving niet zo leeft...

Haha heerlijk idd. Voor mij ook geen babyshower en dat heb ik vanaf het begin gelijk duidelijk gemaakt. Vind het idd wel leuk om straks tijdens mijn verlof nog ff een terrasje te pakken, theetje, filmpje of te gaan lunchen. Maar dat hoeft niet gezamenlijk met een groep mensen die verder ook niet met elkaar op trekken. 
Ik heb gelukkig ook een aantal vriendinnen/ zusjes die er zo over denken

Terug
Bovenaan